Jump to content

Skådespelare


Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tycker att Viggo Mortensen som Aragorn och Sean Astin som Sam är väldigt bra. Även Cate Blanchett som Galadriel passar. Överhuvudtaget tycker jag de valt rätt personer till alla roller. Han som spelar kung Theoden gör också ett bra jobb. Hade inte haft nåt emot Zeta-Jones som Arwen, även om Liv Tyler inte heller är fel i den rollen. Men som sagt, alla skådisar gör ett väldigt bra jobb.

Link to comment
Share on other sites

Tycker faktiskt att Billy Boyd e helt ok, trots den skottska dialekten, som jag hatar....

Fεr rysningar av den...

vad alla är emot skotska dialekter då...själv är jag helt förälskad i sean austins dialekt....

Gillar skotska dialekter. Billy Boyds dialekt är enligt mig helt underbar!

 

ja, jag vet väl inte... tycker faktiskt ingen skådespelare riktigt utmärker sig framför någon annan.. detta är dock inte negativt, då jag tycker att alla är bra. vet inte någon skådespelare som är särskilt dålig heller...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jo, det glömde jag. Jag trodde du kritiserade manuset i allmänhet.

 

Min syn på "Faramir den onde" är följande:

 

Visst det skiljer sig från boken. Men jag ser på det som en film och inte en ilustrerad berättelse.

 

I boken så blir faramir som han är efter att ha studerat under gandalf mm. I filmen hinner man inte förklara allt och det är bättre cinematiskt att låta honom gåfrån en karaktär likt hans bror som vill ha ringen men som ändrar sig och 'blir god'.

 

Det är också bra eftersom det hjälper till att förklara hans mindervärdeskomplex till boromir. Boromir är den starke och handlingskraftiga och Faramir har i hela sin uppväxt hört att han ska va som sin bror. Först så försöker han göra som boromir skulle ha gjort men ändrar sig och följer sitt hjärta i slutet. Det kommer han få skit för av denethor men det var nog bäst så visar det ju sig.

 

Alltså det är annorlunda än i böckerna men inte dåligt. :D

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...