Jump to content

The Dark Knight Rises


Czechflash

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Det kanske är lite tidigt att börja prata om The Dark Knight Rises då den kommer 2012, men eftersom det börjat surras om den och roller tillsatts kan det vara kul att se vad andra tycker.

 

För det första gillar jag inte titeln. Man borde kunnat komma med något bättre. Nu låter det som en uppföljare på tvåan istället för att göra det fristående precis som ettan och tvåan var.

 

Skådespelarlistan ser klart lovande ut än så länge. Förutom att Christian Bale, Gary Oldman, Michael Caine och Morgan Freeman återvänder har man tre duktiga och intressanta skådespelare som ska utmana fladdermusen. Anne Hathaway, Tom Hardy och Joseph Gordon-Levitt är alla skickliga skådespelare som redan är kända, men kommer säkert få bra karaktärer att leka med. Tror och hoppas Gordon-Levitt kan få den bästa rollen som han kan göra något utöver det vanliga med.

 

Jag är inget stort fan av serietidningsfilmer och superhjältar, men Christopher Nolan vet hur man gör allvarliga och seriösa filmer så visst ser man fram emot en underhållande storfilm som denna med en så skicklig regissör.

Link to comment
Share on other sites

Gillar heller inte titeln och det känns som om filmbolaget har varit med för mycket i beslutsfattningen här för att kunna sälja vidare på succén med The Dark Knight. Men med den lovande skådespelarlistan så ser det ändå intressant ut. Och Nolan har visats sig tidigare kunna skapa intressanta karaktärer av till synes konstiga blandningar, så detta kan nog bli bra.

 

Ska förövrigt bli skönt sen när trean är klar, så att Christopher Nolan kan få avsluta sitt Batman-kapitel och gör vidare mot mer intressanta filmer.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Gillar heller inte titeln och det känns som om filmbolaget har varit med för mycket i beslutsfattningen här för att kunna sälja vidare på succén med The Dark Knight. Men med den lovande skådespelarlistan så ser det ändå intressant ut. Och Nolan har visats sig tidigare kunna skapa intressanta karaktärer av till synes konstiga blandningar, så detta kan nog bli bra.

Mmm, mycket möjligt att det är så med titeln. Kan tänka mig att de säger, vi väljer titeln, du får fria händer, haha.

 

Ska förövrigt bli skönt sen när trean är klar, så att Christopher Nolan kan få avsluta sitt Batman-kapitel och gör vidare mot mer intressanta filmer.

Precis, har läst att han inte visste om han skulle göra en trea men att det lockade att avsluta historien. Han har iofs gjort filmer där emellan som varit lyckade, men efter denna kan han koncentrera sig helt på det och förhoppningsvis bara bli bättre och bättre, kanske testa lite andra typer av filmer (krigsfilm, gammal hederlig pang-pang etc.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag tycker att en 3a var helt logisk faktiskt. Blir en bra avslutning , han har lyckats med dom har filmerna grymt mycket, utan att någonsin ta till överdrivna karaktärer, utan fått dom humana.

 

Just därför ser jag fram emot Bane (Tom Hardys roll).

Att få se honom "human". Om det går så att säga. Men Hardy har ju varit stor som ett hus tidigare i filmen "Bronson" , en film som jag tyckte han gjorde bra.

 

Men är det någon som vet varför Gordon-Levitt ska göra i filmen?

 

Läste att Marion Cottilard (obs stavning) ska också tydligen vara aktuell?

Link to comment
Share on other sites

Står ju en hel del teorier och faktan kring storyn och castingen här.

 

Det som Nolan-teamet och David S. Goyer har lyckats med i tidigare Batman-filmer är just det speciella att bygga filmen kring ett tema. I Batman Begins var temat "rädsla" och i The Dark Knight var det "balansen mellan det onda och det goda", typ.

 

Nu ser det ut som att de väljer att bygga The Dark Knight Rises kring temat "familjearv", vilket låter spännande och logiskt i och med att Ra's al Ghuls dotter kommer vara en karaktär och Joseph Gordon-Lewitt ryktas i alla fall spela sonen till gangsterbossen Carmine Falcone, vilket betyder att arvtagarna till fienderna i Batman Begins dyker upp. Om Selina Kyle (Catwoman) dessutom misstänker Carmine Falcone för att vara hennes far så blir ju det en konflikt som följer temat. Och störst av allt är ju Bruce Waynes egna demoner från det förflutna, där hans föräldrar är anledningen till "The Dark Knights" existens.

 

Jag ser verkligen fram emot hur det egentligen kommer se ut och litar på att handlingen är tillräckligt bra för att en tredje och sista film kan sluta Nolans Batman-trilogi - det var ju anledningen till varför Nolan till slut bestämde sig för att göra filmen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Is Aaron Eckhart Returning as Two-Face After All?

 

Tycker det blev lite kittlande efter att ha sett Aaron Eckharts reaktion på den fråga som han redan fått ett otal gånger. Jag hoppas personligen på att Harvey Dent - eller snarare hans onda persona Two-Face, kommer tillbaka, likt återkomsten han gör i Frank Millers seriealbum The Dark Knight Returns. Då känns det dessutom ännu mer som att The Dark Knight bara satte stenarna i rullning mot den stora finalen som kommande film blir.

 

Med tanke på att Eckhart och Nolan har träffats ett flertal gånger den senaste tiden så känns det ju som att han i hemlighet försöker planera inspelning med Eckhart för en återkomst i någon form. Spännande i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har på känn att jag kommer få gåshud när intro scenen börjar rulla. Gillar starkt Begins och Dark Knight och med Nolan bakom rodret så kommer även denna film bli tung. Skådespelarensemblen är också jävligt bra med helt lysande skådespelare som Christian Bale, Gary Oldman och Michael Caine som tillhör mina favoriter. Får hoppas att Rises är mörkare och råare an dom andra filmerna. Litar på att Nolan!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...