Jump to content

A Tale of Two Sisters


Rekommenderade inlägg

Jag må ha varit jävligt trött när jag kollade på filmen, antingen detta eller så är jag dum i huvudet, eller så fattar ingen filmen...

 

Vad gick twisten ut på egentligen? Jag fattade ingenting av sista halvtimmen.

 

SPOILERVARNING PÅ DENNA TRÅD KANSKE?

Link to comment
Share on other sites

Var nästan ett år sedan som jag såg filmen och tyckte att det blev lite väl rörigt mot slutet men uppfattade det som att den andra systern aldrig levt överhuvudtaget och har läst liknande någonstans på ett annat forum, det är min tanke. Kanske därför som tjejen behandlades på mentalsjukhus för troligen schizofreni.

Link to comment
Share on other sites

Även för mig var det ett bra tag sen jag såg filmen, men om jag minns rätt så blev väl den ena systern dödad, får man inte se det i flashbacks. Något skåp eller liknande trillar väl över henne och sen hjälper inte styvmamman henne ut. Är det inte något sånt? Så under "nutids" delen av filmen så finns bara den ena systern i den andre systerns fantasi och anledningen till att hon var på ett mentalsjukhus var troligen för att bearbeta systerns död, eller ??

 

Hur som helst tyckte jag det var en riktigt bra film som jag ska föröska se om nu snart så ska jag återkomma med en bättre förklaring :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...