Jump to content

Guldstäderna


Dewil

Rekommenderade inlägg

Nå, är det någon mer än jag (och brorsan, det medges) som minns kultserien "De gåtfulla guldstäderna" ("Les mystérieuses cités d'or", fransk-japansk samproduktion)?

 

Serien, som har en liten men hängiven skara fans på Internet som distribuerar skakiga kopior av serien (eftersom den inte finns att få tag på och inget tv-bolag vill sända den), sändes av TV3 åtminstone två gånger 1988-1989.

 

För mer information, sök med Google efter "mcog" eller "tmcog" (The mysterious cities of gold).

 

Dewil

Ändrad av Dewil
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Nå, är det någon mer än jag (och brorsan, det medges) som minns kultserien "De gåtfulla guldstäderna" ("Les mystérieuses cités d'or", fransk-japansk samproduktion)?

 

Serien, som har en liten men hängiven skara fans på Internet som distribuerar skakiga kopior av serien (eftersom den inte finns att få tag på och inget tv-bolag vill sända den), sändes av TV3 åtminstone två gånger 1988-1989.

 

För mer information, sök med Google efter "mcog" eller "tmcog" (The mysterious cities of gold).

 

Dewil

 

 

Kan meddela att de har nu släppt en dvd-utgåva av den (utöver de tidigare franska o japanska) som är på engelska. Finns att köpa bland annat på amazon.co.uk finns även på någon enstaka svenskfilmsite men priset är något högre på den.

 

Det har tagit dem ett tag..men till slut så. Engelska rösterna känns ju lite underligare än de svenska men de funkar :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Köpte den på hiddenPlanet i London... Bästa filmköpet jag någonsin gjort =)

Stod och tittade om de hade något anime-relaterat och plötsligt slog det mig som en

rak uppercut när jag såg Estaban på framsidan av en stor guldbrun DVD-box.

 

Awesume!! Nu önskar jag bara att de kunde hitta den svenska serien någonstans och

att de isf hade sparat originalrösterna.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...