Jump to content

DVD Vs. Blueray


Galvatron

Rekommenderade inlägg

  • Svar 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tycker det känns lite tråkigt på ett sätt. Visst är det alltid kul att man försöker förbättra allt och Blueray verkar som sagt riktigt fräscht. Fast undrar hur länge DVD kommer klara sig, nu när man håller på att bygga upp sin DVD-samling då är det ju inge kul om det mer och mer kommer att försvinna.

Link to comment
Share on other sites

Frågan är ju om den stora massan kommer att bry sig om dessa nya format överhuvudtaget, en "vanlig Svensson" skiter nog fullständigt i om det är lite bättre kvalité på Åsa Nisse filmen med Blueray, utan nöjer sig med en vanlig standard DVD-kvalité. Känns mest som det blir kvalitetsnördarna och de inbitna filmfantasterna som kommer att lägga pengarna på de nya formaten. Jag har ännu inte bestämt mig för vilken kategori jag ska tillhöra.

Link to comment
Share on other sites

Hej ja du jag har hört mycket om detta blue ray. Ska vara bra kvalite få plats mera osv. Låter ju bra.. Känns som det går lite fort fram var inte längesedan dvd:n kom. Och nu så bara poff så ska man byta till något nytt som inte direkt är billigt.. Jag ska avvakta ett tag och se om det hela tar sig.. Men jag tror nog att i framtiden så slår det nog igenom men jag tror det tar något/några år innan dess. Men när det väl slår igenom så står jag nog där i kön med min egna blue ray... Men en sak jag undrar kan man använda dvd skivor i blue ray? för annars känns det ju lite dummt. Då man skrapat ihopp en redig dvd samling så kan man inte ens se dom.. Man vill ju i så fall skrota sin gamla dvd om man köper en blue ray.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jag tycker det känns lite tråkigt på ett sätt. Visst är det alltid kul att man försöker förbättra allt och Blueray verkar som sagt riktigt fräscht. Fast undrar hur länge DVD kommer klara sig, nu när man håller på att bygga upp sin DVD-samling då är det ju inge kul om det mer och mer kommer att försvinna.
Jag är helt övertygad om att DVD-skivor kommer att kunna spelas i Blue-Ray läsare. Men jag tror att när HD-mediet slår igenom ordentligt och alla har HD-tv och nästa generarions digitala ljud så kommer vi tycka att DVD-filmer har dålig kvalitet jämfört med Blue-ray så då kommer vi köpa på oss nya versioner av våra favoritfilmer. Men att lägga upp DVD-filmerna på vinden, som jag fått göra med alla VHS-filmer behöver nog inte bli aktuellt.
Link to comment
Share on other sites

Jag är helt övertygad om att DVD-skivor kommer att kunna spelas i Blue-Ray läsare. Men jag tror att när HD-mediet slår igenom ordentligt och alla har HD-tv och nästa generarions digitala ljud så kommer vi tycka att DVD-filmer har dålig kvalitet jämfört med Blue-ray så då kommer vi köpa på oss nya versioner av våra favoritfilmer. Men att lägga upp DVD-filmerna på vinden, som jag fått göra med alla VHS-filmer behöver nog inte bli aktuellt.

 

Ja, det dröjer väl säkert men är ändå lite orolig. Får se hur länge det tar innan man skaffar sig en Blue Ray läsare. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Läste i tidningen att Porrbranchen inte var särskillt intresserade av den nya tekniken (de som annars alltid varit i framkant vad det gäller den) då det kanske inte är så kul att exponera plitar, celluliter och inflamerade hårsäckar i högupplöst kvallité.

 

Tror inte att jag kommer spendera en massa pengar på det nya formatet (om man inte måste...) då jag tycker att den bästa behållingen med DVD vs. VHS var att kvallitén inte försämmrades med tiden som den gjorde med VHS. Utkvallitén på min 32-40 tums tv spelar inte så jättestor roll bara det är som DVD är idag. Man kunde ju leva med VHS utan att klaga tills filmerna blev hoppiga och gryniga. Även storleken är för mig den största faktorn, DVD disc som disc. Bara den inte tar större plats än vad en DVD skiva med fodral gör idag.

Link to comment
Share on other sites

Jag har laddat ner massa bluray spel. Det äger. Knäcker både dvd och cd. Någon avundsjuk? hehe :D

 

Skulle tro att du inte laddat ner blu-ray spel nej....

 

Efter ett tag när Blu-ray och platta tv:s är nere i bättre priser så tror jag många går över till formatet. Att se på 5-6 gånger så bättre bild än dvd på 100" kan inte va fel.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...