Jump to content

Favoritkaraktär


Greenleaf

  

58 members have voted

  1. 1. Favoritkaraktär

    • Luke Skywalker
      3
    • Han Solo
      8
    • Princess Leia
      1
    • Obi-Wan
      4
    • Anakin / Darth Vader
      18
    • Kejsaren / Palpatine
      2
    • Yoda
      11
    • Qui-Gon
      2
    • R2-D2
      1
    • Chewbacca
      3
    • Boba Fett
      5


Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Vilken karaktär är det som ni håller mest kär i Star Wars-världen?

 

Min topplista är:

 

1. Darth Vader

Den grymmaste, häftigaste och brutalaste onda människa i hela galaxen. Nu menar jag inte Anakin i episod 2, utan här är det endast den vanliga Darth Vader som gäller. Mycket stark karaktär.

 

2. Luke Skywalker

Lite gnällig, men jag gillar charmen med honom. Han får SW att kännas som SW. Gillar att hans karaktär växer och blir ultimat i ROTJ (Episod 6).

 

3. Yoda

Denna lilla gröna mupp med talfel kan inte vara annat än superb! Iofs förstörs hans karaktär väldigt mycket med hjälp av fighten mot Dooku i AotC, men jag syftar då på den gamla trilogin. Länge leve Yoda!

 

4. Obi-Wan

Alec Guiness spelar honom väldigt väl. Gillar hans karaktär och han är mystisk och intressant.

 

5. Han Solo

Harrison Ford gör sin bästa prestation som den humoristiske ich smått sarkastiske Han Solo. Gillar hans skämt i filmen och han får mig att må bra.

 

6. Boba Fett

Hans lilla inhopp i episod 5 och sedan 6 räckte för att förtrolla mig. Jag minns första gången jag såg filmerna hur cool han var med sin rustning och modifierade röst. Mystisk karaktär som bara blir mer och mer intressantare.

 

7. R2-D2

Den charmigaste av dem alla i SWfilmerna är faktiskt en robot. Älskar R2. Savior of the day i de flesta filmerna och kul liten grej.

 

8. Kejsaren

Rent elak människa vars fruktade elblixtar från händerna är oslagbara. Han måste stå med på lista som vackrast i hela filmen! ;)

 

SÅ det var min topp8-lista. Vilken karaktär i SW är din favorit?

 

 

OBS! Fick inte med fler karaktärer i omröstningen, även om jag ville ha det så klaga inte på att någon saknas! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så här tycker jag:

 

1. Darth Vader.

Självklart val för mig. Hans dräkt är grymt häftig, och rösten med (Görs av James Earl Jones, som även gjorde rösten åt Mufasa i Lejonkungen).

 

2. Han Solo.

Näst coolaste snubben i universum. Älskar hans humor!

 

3. Yoda.

Liten grön docka som är mer skicklig på att fäktas med lasersvärd än att prata grammatiskt riktigt. The Jedi of the Jedis. Ja, jag gillade verkligen laserfighten i Episod 2. :P

 

4. Obi-Wan Kenobi.

Min favorit-jedi, bortsett från Yoda. Det gäller alla episoder utom ettan.

 

5. C-3PO.

Jag vågar erkänna att jag gillar sidekicks i Star Wars. C3PO har dessutom en riktigt bra passande röst.

 

6. Luke Skywalker.

Är klart bäst i de två sista filmerna, i den första känns han lite larvig. Men sedan mognar han helt, och i framför allt sista filmen är han strålande i kampen mot ondskan

 

7. Kejsaren.

I sista filmen Är det bara jag som tycker att han ser så olik ut om man jämför femman med sexan? I alla fall har han det ondaste sinnet, t.o.m. ondare än Vader. Han är ruskig med blixtarna.

 

 

........och allra sist på listan kommer förstås slemråttan Binks. <_<

Link to comment
Share on other sites

Darth Vader - Finns det någon annan? Han är ju ondast av de onda trots det lilla sbedsteget i sista filmen. Världens mäktigaste filmkaraktär. Det är en sådan person som de nya filmerna saknar!

 

Han Solo - Älskar Indiana Jones så givetvis blir även Han Solo en favorit. Älskar hans tafatta sätt. Han känns mer som en hjälte en Luke själv. Slutet på 5 gör också att han växer!

 

Jabba The Hut - Ett riktigt äckelmonster som jag verkligen gillar. Så ondsint och bra gjord...muhaha

 

The emperor - Ondskan personifíerad med det vanskapta ansiktet och lömska röst....och som sagt är laserblixtarna wunderbara

 

Boba Fett - Han är inte med mycket med eftersom jag är helsåld på bounty hunters och han är den häftigaste så får han en plats på listan. Mystiken är ett plus.

 

Tar denna topp-5 så länge. Luke får inte vara med eftersom jag stör mig lite på honom

Link to comment
Share on other sites

Röstade på Yoda. Passar perfekt som gammal Jedi-mästare, fruktansvärt skicklig med ljussabeln, men lika ovillig att ta till den. Darth Vader kommer tvåa, passar också helt enkelt perfekt!

 

Tyckte att det var lite synd att Anakin och Vader hamnade på samma alternativ, visserligen tror jag ingen ville rösta på Anakin, men det var lite det som hindrade mig från att rösta på Vader. För övrigt är det alternativet en spoiler :nerd::P

Link to comment
Share on other sites

Tyckte att det var lite synd att Anakin och Vader hamnade på samma alternativ, visserligen tror jag ingen ville rösta på Anakin, men det var lite det som hindrade mig från att rösta på Vader. För övrigt är det alternativet en spoiler  :nerd:  :P

Men vem som är intresserad av Star Wars visste inte det? :huh:

Det finns nog många du!

 

Nej, skoja bara, ville bara ha ett argument ytterligare :P Vet inte ens om man kan kalla det spoiler eftesom efternamnet avslöjar det.

Link to comment
Share on other sites

Självklart Han Solo, rolig, modig, klantig. Lite Indiana stuk.

 

Sen tycker jag att Vader är riktigt cool, hans röst är maffig.

 

Luke Skywalker, jag diggar hans hår :P

 

De andra är en klass för sig.

 

ArA

Ändrad av ArA
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...