Jump to content

De 3 VÄRSTA skådisarna!


Luffartåget

Rekommenderade inlägg

  • Svar 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den värsta skådis jag vet är Chevy Chase. Jag får frossbrytningar när jag ser honom. Mest på grund av hans rollval tror jag, jag avskyr pinsamma "komedier" av typen Päron till farsa (National Lampoon).

 

Jag har också svårt för Russel Crowe, snacka om träbock.

 

Återkommer om jag hittar nån trea till min lista, det poppar inte upp nån sådär... Ja, det ska förstås vara Mikael Persbrandt, då, likadan jämt och han ser så fruktansvärt otrevlig ut.

 

Om man ser till Van Damme och Seagal, som nämnts ovan, så räknar jag dem inte ens som skådisar.

 

Arnold och Lambert har jag däremot ingenting emot.

 

Kvinnliga hatobjekt är svårare att hitta, dock. Får väl återkomma om det också.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Chevy Chase är (eller rättare sagt var) bland de största komikerna på främst 80-talet. Jag gillar honom och många av hans filmer, men det finns djupdykningar också.

 

Russell Crowe stör jag mig inte på så mycket, men jag tycker inte han är en bra skådespelare som jag gärna ser i filmer.

Link to comment
Share on other sites

The price you pay for bringing up Arnold as a negative is - I collect your fucking head.

 

Alla filmer Arnold är med i blir bra. Man behöver inte kunna skådespela för att fungera i en film! Men jag håller fortfarande inte med om att han skulle vara dålig. Han passar precis för det han måste.

 

Angående Russel Crowe så måste de flesta av er andra fullständigt ha missat Michael Manns Insider. Även om Al Pacino är med är det russel som verkligen imponerar. Andra gången jag såg filmen blev jag verkligen imponerad.

 

Dessutom är han knappast dålig i A Beautiful Mind, Gladiator eller i för den delen L.A. Konfidentiellt. Den enda dåliga film jag sett med killen är Virtuosity där Denzel Washington spelar huvudroll.....jag säger bara lägg ägg!

Link to comment
Share on other sites

I A beatuiful mind passar Crowes personlighet perfekt, det håller jag absolut med om. "Do you see him?"

 

Gladiator blev jag inte speciellt tänd på.

 

L A Konfidentiellt har jag inte sett.

 

L A Konfidentiellt bör du se. Härlig noirkänsla och inga direkta linjer mellan ont och gott. Gillar verkligen Crowes buffliga karaktär i den.

Link to comment
Share on other sites

The price you pay for bringing up Arnold as a negative is - I collect your fucking head.

 

Alla filmer Arnold är med i blir bra. Man behöver inte kunna skådespela för att fungera i en film! Men jag håller fortfarande inte med om att han skulle vara dålig. Han passar precis för det han måste.

 

Den enda dåliga film jag sett med killen är Virtuosity där Denzel Washington spelar huvudroll.....jag säger bara lägg ägg!

 

Håller med dig angående Arnold. Det finns ingen annan som passar så bra i rena actionfilmer som han gör. Tar han bara roller som passar honom är han riktigt bra.

 

Men jag håller inte med dig angående Virtuosity. Tyvker faktist den filmen va ganska bra. Betyget blir väl inte mer än en trea. Crowes skådespel är det väl inget fel på i den. I Romper Stomper tycker jag att Crowe gör en av sina bästa insatser, så till er som tycker ahn är en dålig skådis...se Romper Stomper.

Link to comment
Share on other sites

Czechflash: Du verkar störa dig på det mesta  :D

 

Och vad gäller Zellweger så måste jag säga att jag gillar henne i Empire Records hon och Liv Tyler rockar i den!

 

 

Ps. Mitt första inlägg på det här forumet :D

 

Välkommen till forumet!

 

Oja, Czechflash stör sig på allt :whistling:

 

Har faktiskt inte sett Romper Stomper men har velat se den. Har den faktiskt här hemma så det får väl bli någon gång när jag slutligen får tid (Enterprise är slut för stunden nämligen).

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Keanu Reeves är träbocken numero uno i filmvärlden, tycker jag. Många säger att han är perfekt i Matrix, men vad gör han där förutom att se "cool" ut i solglasögon och läderrock. Han rör ju inte en enda muskel i ansiktet!

 

Mark Hamill är inte heller något att hurra för. Han är absolut inte bra skådespelarmässigt i Star Wars-trilogin, men jag tycker att han fungerar ändå. När en skådespelare som har varit med i så pass kända filmer gör ett gästavsnitt i Vita lögner så kan ni ju läsa mellan raderna.

 

Om vi fortsätter att spinna vidare på Star Wars så är varken Jake Lloyd (ung anakin) eller Hayden Christensen (äldre Anakin) bra på något sätt. Speciellt Lloyd som är en av de sämre barnskådespelare som jag har sett på länge. Han är t.o.m. läskigare än Vader.

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

Om vi fortsätter att spinna vidare på Star Wars så är varken Jake Lloyd (ung anakin) eller Hayden Christensen (äldre Anakin) bra på något sätt. Speciellt Lloyd som är en av de sämre barnskådespelare som jag har sett på länge. Han är t.o.m. läskigare än Vader.

Håller absolut med om Jake Lloyd i Episod 1, han var faktiskt det sämsta i den filmen, förutom Jar-Jar då. Klassisk rysningsreplik: "This is podracing!" Hayden Christensen är inte lika hemsk, men speciellt bra är han inte.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...