Jump to content

Köa till "Revenge of the Sith"


Valandil

Rekommenderade inlägg

  • Svar 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar
Tror inte det. Det krävs lite förväntningar på filmen för att man ska vilja köa.

Håller absolut med.

Jag var helt inställd på att köa efter att ha sett episod 2. Hade lätt varit ledig en vecka för att köa till den sista SW-filmen, men nu har jag inga förväntningar kvar och det känns faktiskt ganska skönt. Får hoppas på det bästa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Söndagen den 15 maj klockan 10.00 släpps biljetterna runt om i landet.

 

I Stockholm kommer biografen Rigoletto öppna kl 10.00 medans övriga biografer öppnar tidigast kl 11.00.

 

Första dagen är det endast direktköp i kassan som gäller och max 8 biljetter per person. Dagen efter, den 16 maj, kan man köpa och boka via nätet som vanligt.

 

Mer info här: http://www.sf.se/kampanjer/starwars/starwars.html

Link to comment
Share on other sites

Om "STARWARS" var lika magnifikt som förut så skulle jag kunna tänka mig att köa till episod I. Men så förbannat dåliga filmerna har varit hittills så har jag väldigt dåliga förväntningar om del III. Det enda intressanta är att få se hur Vader blev Vader och varför senator Palmpetina får de bruna brassgaddarna och skabbiga hud.

 

Sen så tycker inte jag att det får finnas nå mer färger på ljussabeln än blå, grön och röd. :smartass:

 

Blå, grön och röd är nämligen det verkliga ljusets färger. Växter använder endast blått och rött ljus. Blått till tillväxt och rött för blomm. Grönt existerar mellan dessa två ljussken men har ingen verkan på växter i alla fall. Luke med grön laser var "neutral" i Return of the jedi. Han kämpade på rebellernas sida men ville även hjälpa sin onda far. Vaders röda färg motsvarar fullfjädrad blomm men är även då ett steg närmare död än vad Obi wans blå laser som enbart fungerar som tillväxt i galaxen nämligen att försöka skydda liv tillskillnad mot Vader som behöver liv för att blomma närmare död och sprida Imperiets avkomma vidare.

 

Idag så kan man inte dra flummiga spekuleringar kring laser färg utan allt är som ett enda stortvärdelöst raveparty med en påtänd Yoda vid laser spakarna. :smurf::down:^_^

Ändrad av Peo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Efter att ha sett recensioner där filmen fått ett bra bemötande (vissa menar att det är den bästa filmen i sagan någonsin) så är jag riktigt sugen efter att köa, men tyvärr så har man ju skola och plugg så det blir inget av med det. Hoppas iaf få en hyggligt bra plats på fredagen eller lördagen om jag köper biljetterna från internet dagen efter dom släppts.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Näpp, inte köa för den här. Kommer bara köa till Bilbo och kanske någon fler gång:D

Det där börjar bli en sjukdom...

 

Jag ska i alla fall dra dit med några och börja köa ungefär vid 6 på morgonen dagen biljetterna släpps. Möjligtvis är det för sent, men what the heck, det är värt ett försök. Vore inte alls dumt att se denna på premiären.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...