Donnie Darko Skriven 4 Augusti, 2005 Report Share Skriven 4 Augusti, 2005 Eftersom att denna tråden inte har funnits tidigare tar jag insiativ att starta den..Här skriver du helt enkelt ner dina 10 personliga favorit filmer.... Det är ingen lätt lista men jag ska göra mitt yttersta: 1. Gudfadern 2. Pulp Fiction 3. Donnie Darko 4. Mulholland Drive 5. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 6. Gökboet 7. The Shawshank Redemption 8. Scarface 9. Taxi Driver 10. Den gode, den onde, den fule Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 4 Augusti, 2005 Report Share Skriven 4 Augusti, 2005 hmm, 10 favoriter...utan inbördes rangordning.. Fight Club Mulholland Drive Magnolia Ed Wood Annie Hall Om jag vänder mig om Rymdimperiet slår tillbaka Gökboet Gudfadern Ghost World Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 4 Augusti, 2005 Report Share Skriven 4 Augusti, 2005 Mina tio favoriter utan inbördes ordning, det vore för svårt. det enda som går att säga är att filmen överst är allra bäst. Sagan Om Ringen Sagan Om De Två Tornen Sagan Om Konungens Återkomst Bowling For Columbine Donnie Darko Forrest Gump Lejonkungen Machuca The Matrix Timmarna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptile Skriven 4 Augusti, 2005 Report Share Skriven 4 Augusti, 2005 (ändrad) Haha, helvete vad omöjligt. Speciellt eftersom man har sett för lite för att känna sig värdig. Dessutom finns det mycket äldre filmer jag inte sett. Fast jag gör ett försök, utan inbördes ordning: 2001: A Space Odyssey Apocalypse Now Barry Lyndon Casablanca Chinatown Empire Strikes Back Gudfadern Gudfadern II Taxi Driver Vertigo 90-talsfilmer á la Pulp Fiction och Magnolia ligger nära till hands. Fast de ligger precis utanför. Har sett alldeles för lite icke-amerikansk film, fast hoppas råda bot på det inom en inte allt för avlägsen framtid. Ändrad 4 Augusti, 2005 av Reptile Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 4 Augusti, 2005 Author Report Share Skriven 4 Augusti, 2005 Håller med om att det e för jävla svårt att rangordna filmerna..Jag står nog inte fast vid min lista som jag gjorde för några timmar sedan.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 5 Augusti, 2005 Report Share Skriven 5 Augusti, 2005 01. Gladiator 02. The Matrix 03. The Last Of The Mohicans 04. Batman Begins 05. The Lord Of The Rings - Trilogy 06. Star Wars - Trilogy (första) 07. The Last Samurai 08. T2 09. Braveheart 10. Collateral Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 5 Augusti, 2005 Report Share Skriven 5 Augusti, 2005 (ändrad) Här kommer min lista, dock utan någon ranking... Med Flaggan i Topp Star Wars Sagan Seven Samurai Clockwork Orange The Good, the Bad and the Ugly Shawshank Redemption The Fellowship of the Ring Gangs of New York The Thin Red Line Forrest Gump Ändrad 26 Maj, 2007 av Ralle-San Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 6 Augusti, 2005 Report Share Skriven 6 Augusti, 2005 Här kommer min lista, dock utan någon ranking. Magnolia Bänken Apocalypse now Donnie Darko Vozvrashcheniye (Återkomsten) Gökboet Forrest Gump City of lost children Twin Peaks serien Svart katt, vit katt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
magz Skriven 6 Augusti, 2005 Report Share Skriven 6 Augusti, 2005 Omöjlig tråd! Men 10 filmer jag verkligen tycker om och hoppas alla jag känner ska se dom så jag kan diskutera dom i timtal ! Apocalypse now Dr Strangelove Fear and loathing in las vegas Cabin fever Dracula ( Både polanskis och coppolas, jag kan verkligen inte bestämma mig ) Efter fem känner jag redan att jag utelämnat många Usual suspect Mystic river Catch me if you can Memento Some like it hot. Det var ett försök, jag har dock missat många super sköna! Men alla dessa är definitvt sevärda! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 6 Augusti, 2005 Author Report Share Skriven 6 Augusti, 2005 Ja det e fan så svårt att rangordna...tycker nästan att vi skippar det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 7 Augusti, 2005 Report Share Skriven 7 Augusti, 2005 Jupp, bättre om man tog bästa fem i de alla olika kategorier som finns.. fast är krig och drama samma kategori? Hmmm... blir inte lätt... Eller i vilket fack hamnar tex Hope and glory? Men jag har en favorit! Photographing Fairies , mycket bra okänd film. Kan starkt rekomenderas för er som gillar lite udda film. http://imdb.com/title/tt0119893/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blyger Skriven 15 Augusti, 2005 Report Share Skriven 15 Augusti, 2005 Satt med min bästis och försökte lista mina tio favoritfilmer. Det är inte lätt, men här kommer ett försök. Persuasion (rörande, ironisk och rolig) Korpen flyger (en film som jag fortfarande inte fattar att jag tycker är så bra. Möjligen beror det på att jag alltid varit svag för rödhåriga killar... ) Secondhand Lions (Robert Duvall och Michael Caine är bara så strålande som gruffiga gamla gubbar i denna hjärtevärmande historia) Abduction Club (förbisett kostymdrama som är mycket charmig och vacker) Phantom of the Opera (den är så underbart vräkig med svulstig dekor och tjusiga kläder) I Confess (gripande och spännande) Strictly Ballroom (knäpp och färgsprakande) Fantasia (en riktig knarktripp för ögonen) Förnuft och känsla (se Persuasion) The Man from Snowy River (underhållande känguru-western) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 17 Augusti, 2005 Report Share Skriven 17 Augusti, 2005 Här är mina tio första filmer jag kommer på samtidigt som jag skriver listan nu, skulle alltså nästan lika gärna kunnat vara tio andra. Håll till godo! Pulp Fiction 12 Angry Men Gökboet Reservoir Dogs American Beauty Donnie Darko Mulholland Drive Fight Club En Långvarig Förlovning The Shining Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
priZma Skriven 18 Augusti, 2005 Report Share Skriven 18 Augusti, 2005 1. Fight Club 2. Pulp Fiction 3. Man On The Moon 4. American History X 5. Scarface 6. Full Metal Jacket 7. Godfather II 8. The Matrix 9. Jurassic Park 10. Saving Private Ryan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 18 Augusti, 2005 Report Share Skriven 18 Augusti, 2005 1.The Shawshank Redemption 2.Million Dollar Baby 3.Collateral 4.Fight Club 5.Goodfellas 6.Pulp Fiction 7.Heat 8.The Usual Suspects 9.Seven 10.Scarface Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.