Jump to content

Sämsta filmen ni har sett?


Mathilde

Rekommenderade inlägg

  • Svar 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag har i och för sig inte sett Bad Santa, men dålig var den väl inte?

 

Bland de sämsta filmerna som jag kan komma på att jag har sett kan jag i alla fall räkna Malibu High, även om den har en slags exploitation-charm över sig. Men filmens drivkraft är i princip att en tjej ska visa att hon inte behöver skolan och börjar istället försörja sig som sorglös prostituerad och gangster - några vändpunkter finns knappast.

 

En annan film som jag kan räkna som en av de sämsta jag sett är också Epic Movie, som tydligen ska vara en parodi, men manusförfattarna till filmen har uppenbarligen glömt att parodier ska vara roliga. Jag skrattade typ tre gånger under hela filmen och det måste väl vara underkänt för en "biosuccé"?

Link to comment
Share on other sites

Epic Movie och Date Movie är båda på topp 5 över de absolut sämsta filmerna någonsin. Speciellt Date Movie är verkligen fullständigt värdelös.

 

Sen kan jag nämna att jag hatar allt som har med Da Vinci-koden att göra och vill se Dan Brown dingla på något torg if ya see what I mean.

 

Goal 2: Living the Dream är nog också en av de absolut sämsta filmerna någonsin. Kasst skådespeleri, kass intrig och de absolut larvigaste fotbollsscenerna någonsin. Det värsta är dock att han får Ole Gunnar Solskjaers nickname Supersub efter typ tre inhopp. Därpå den lilla sidostoryn med Gavin what's-his-face och att han inte vill åldras. Patetiskt.

 

Den absolut sämsta filmen någonsin är dock Göta Kanal 2... herregud vad dålig den var. Och svenska folket flockades. Ungefär så patetiskt som det kan bli, ingenting i den filmen är bra och jag mådde seriöst illa av att se den.

Link to comment
Share on other sites

jag gillar bad santa. Det är skönt att se en "Julfilm" utan det vanliga amerikanska julslisket. Som i svensk julfilm där vi spöar skiten ur tomten.

 

Har svårt att säga sämsta film för det blir lätt nån som ingen hört talas om.

 

Som A fool and his money som är en tidig film med Sandra Bullock eller Copper mountain som är en av Jim Carreys första filmer.

Link to comment
Share on other sites

Bad Santa var ju hur kul som helst!

Försöker också hålla mig borta från filmer som jag på förhand tror är total värdelösa. Men uppföljare brukar jag aldrig gilla - kanske rentav hela konceptet med uppföljare jag har svårt för.

Några riktigt värdelösa uppföljare; Grease 2, Hajen 2-5(?), Ensam hemma 3-4, Hotet från Underjorden 2, Speed 2, Blair witch project 2, Scary Movie 2-5(?), Scream2-3, Spider-Man 3 etc etc - finns hur många som helst.

Link to comment
Share on other sites

Bad Santa var ju hur kul som helst!

Försöker också hålla mig borta från filmer som jag på förhand tror är total värdelösa. Men uppföljare brukar jag aldrig gilla - kanske rentav hela konceptet med uppföljare jag har svårt för.

Några riktigt värdelösa uppföljare; Grease 2, Hajen 2-5(?), Ensam hemma 3-4, Hotet från Underjorden 2, Speed 2, Blair witch project 2, Scary Movie 2-5(?), Scream2-3, Spider-Man 3 etc etc - finns hur många som helst.

 

Hmm du lyckades rapa upp bra många dåliga efterföljare trots att du undviker dem

Link to comment
Share on other sites

Som A fool and his money som är en tidig film med Sandra Bullock eller Copper mountain som är en av Jim Carreys första filmer.

Vad är Copper mountain för typ av film och hur spelar Jim Carrey i den? Blev lite nyfiken nu :D

 

På tal om Scary movie 3 så tycker jag också lugnt att den är bättre än första filmen eller nån av de andra. Jag tycker faktiskt att den är jävligt rolig på många ställen och har sett den mer än en gång kan jag säga, faktiskt. Den har inte samma hjärndöda pubertetshumor vilket gör den sevärd. Synd bara är väl det att den förstör vissa scener i vissa av filmerna som den parodierar.

Link to comment
Share on other sites

Bra att ni inte har skrivit Ed Woods filmer eller liknande lågbudgetvarianter som visserligen är dåliga men som ändå måste få finnas. Däremot Scary movie och liknande skulle världen klara sig bra utan. Spiderman 3 tyckte jag inte var dålig alls!

 

Jo men vissa filmer. Typ Ed woods är så dåliga så dom blir bra. dvs kultfilmer.

 

Yojimbo Neeej undvik den in i det sista. Jim Carrey könns väl igen lite men är betydligt mer sansad. Mest går filmen ut på att ett rock band vill göra reklam för sig skälva tror jag. För större delar av filmen är de som spelar på en utomhusscen. Man har väl försökt göra nån slags "vinterkomedi" a la Ski school och sånt men ändå ycket sämre än alla dessa.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...