Jump to content

Tvserier från 80-talet


Mr 80´s

Rekommenderade inlägg

Jag kommer att skriva en hel spalt om serien My secret identity när jag sett den, Nu är Jerry O´Connell med i serien..På spaning i new york... tror jag.

 

Jerry o connel e la med i Jordan rättsläkare. åsså var han med i 90-tals serien sliders som var ganska bra till en början men som spårade ur sen

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Oh vad bra, A-team är en succeserie som faller mig rätt i smaken, lite i samma anda som renegade med Lorenzo Lamas. Och Manetheren, det är speciellt roligt att du nämner Mission Impossible från 1988, denna härliga nyinspelning med alla tekniska mojänger och hjälpmedel dom använder under sina uppdrag.

Året 1988 så kom det en västernserie med Lee Horsley, som revolvermannen Ethan Cord som blir tvungen att ta hand om sin avlidna syster´s barn, jag tror säkert att ni sett denna serie, väldigt bra i mitt tycke.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Fan vad roligt att få träffa en person som du ute på nätet som har koll på även de mindre kända serierna. Jag har med viss tvekan beställt serier från tidigt 80-tal men som jag har blivit överraskad över hur bra det fortfarande är, som tex. uppdrag singapore, eller så har jag väldigt dålig smak.. men det tror jag inte. Och visst har du rätt om moonlightning den serien heter par i brott på svenska och är en skön serie med stort sinne för humor, nästan galet ibland. Du kanske kommer ihåg serien starman från 1986 med Robert Hayes i huvudrollen. Och du kanske även såg Datadeckarna från 1983 som kom samtidigt som automan dom serierna var riktigt bra och faktiskt än idag, satt och tittade på ett avsnitt av automan förra veckan. Skriv gärna mer om 80-tals serier det kommer jag göra... Mr 80´s är här för att stanna.

 

var kan man få tag på gamla serier på dvd eller film. Har ni några bra tips, jag kan tänka mig en mängd filmer som jag skulle betala för att få tag på ex. RAD (BMX) den hade en grymt bra låt med, En tjej i laget (svenska namnet men vet ej engelska) mm.

Link to comment
Share on other sites

Fan vad roligt att få träffa en person som du ute på nätet som har koll på även de mindre kända serierna. Jag har med viss tvekan beställt serier från tidigt 80-tal men som jag har blivit överraskad över hur bra det fortfarande är, som tex. uppdrag singapore, eller så har jag väldigt dålig smak.. men det tror jag inte. Och visst har du rätt om moonlightning den serien heter par i brott på svenska och är en skön serie med stort sinne för humor, nästan galet ibland. Du kanske kommer ihåg serien starman från 1986 med Robert Hayes i huvudrollen. Och du kanske även såg Datadeckarna från 1983 som kom samtidigt som automan dom serierna var riktigt bra och faktiskt än idag, satt och tittade på ett avsnitt av automan förra veckan. Skriv gärna mer om 80-tals serier det kommer jag göra... Mr 80´s är här för att stanna.

 

var kan man få tag på gamla serier på dvd eller film. Har ni några bra tips, jag kan tänka mig en mängd filmer som jag skulle betala för att få tag på ex. RAD (BMX) den hade en grymt bra låt med, En tjej i laget (svenska namnet men vet ej engelska) mm.

 

En tjej i laget är väl Just one of the guys som nu gjorts nyisnpelnng på med Amanda Bynes.

Annars brukar jag handla på Amazon.com när det gäller 80 talare. Kan kanske finnas tv serier också. men det ramlar ju in fler och fler även i sverige. Håll utkik på discshop.

Link to comment
Share on other sites

Fan vad roligt att få träffa en person som du ute på nätet som har koll på även de mindre kända serierna. Jag har med viss tvekan beställt serier från tidigt 80-tal men som jag har blivit överraskad över hur bra det fortfarande är, som tex. uppdrag singapore, eller så har jag väldigt dålig smak.. men det tror jag inte. Och visst har du rätt om moonlightning den serien heter par i brott på svenska och är en skön serie med stort sinne för humor, nästan galet ibland. Du kanske kommer ihåg serien starman från 1986 med Robert Hayes i huvudrollen. Och du kanske även såg Datadeckarna från 1983 som kom samtidigt som automan dom serierna var riktigt bra och faktiskt än idag, satt och tittade på ett avsnitt av automan förra veckan. Skriv gärna mer om 80-tals serier det kommer jag göra... Mr 80´s är här för att stanna.

 

var kan man få tag på gamla serier på dvd eller film. Har ni några bra tips, jag kan tänka mig en mängd filmer som jag skulle betala för att få tag på ex. RAD (BMX) den hade en grymt bra låt med, En tjej i laget (svenska namnet men vet ej engelska) mm.

En tjej i laget, heter hockeynight på engelska och handlar om en ung tjej (Megan Follows) som tar plats som målvakt i ett pojklag i hockey, Megan Follows spelar också Anne på grönkullan. Om du vill kan du maila mig din hemadress så kan jag skicka en kopia av Hockeynight till dig helt gratis, men annars finns filmen att köpa på Amazon eller Ebay. Rad är en riktigt bra film med ett grymt soundtrack och jag är glad att jag har filmen i min samling.

Link to comment
Share on other sites

Fan vad roligt att få träffa en person som du ute på nätet som har koll på även de mindre kända serierna. Jag har med viss tvekan beställt serier från tidigt 80-tal men som jag har blivit överraskad över hur bra det fortfarande är, som tex. uppdrag singapore, eller så har jag väldigt dålig smak.. men det tror jag inte. Och visst har du rätt om moonlightning den serien heter par i brott på svenska och är en skön serie med stort sinne för humor, nästan galet ibland. Du kanske kommer ihåg serien starman från 1986 med Robert Hayes i huvudrollen. Och du kanske även såg Datadeckarna från 1983 som kom samtidigt som automan dom serierna var riktigt bra och faktiskt än idag, satt och tittade på ett avsnitt av automan förra veckan. Skriv gärna mer om 80-tals serier det kommer jag göra... Mr 80´s är här för att stanna.

 

var kan man få tag på gamla serier på dvd eller film. Har ni några bra tips, jag kan tänka mig en mängd filmer som jag skulle betala för att få tag på ex. RAD (BMX) den hade en grymt bra låt med, En tjej i laget (svenska namnet men vet ej engelska) mm.

En tjej i laget, heter hockeynight på engelska och handlar om en ung tjej (Megan Follows) som tar plats som målvakt i ett pojklag i hockey, Megan Follows spelar också Anne på grönkullan. Om du vill kan du maila mig din hemadress så kan jag skicka en kopia av Hockeynight till dig helt gratis, men annars finns filmen att köpa på Amazon eller Ebay. Rad är en riktigt bra film med ett grymt soundtrack och jag är glad att jag har filmen i min samling.

Känner inte till just den filmen (tror jag. har säkerligen sett den baara därför) Men när du säger det så hette ju Just one of the guys faktiskt En av grabbarna på svenska. Jag börjar bli lite småsenil. Skulle beställa Just one of the guys från amazon men den var slutsåld.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Megan Follows spelar också Anne på grönkullan.
Oh, my God, Megan Follows var min första rejäla TV-crush! Vet inte hur många gånger jag såg serien när det begav sig, men jag var verkligen störtförälskad i det lilla rödhåriga yrvädret! Dammsög nätet efter bilder på henne, haha

 

anne1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej hopp!

Blev helt lycklig över denna nostalgitråd. Jag såg många av de serier som räknades upp, bl a Datadeckarna där huvudpersonen spelades av samma kille som spelade Albert i Lilla huset på prärien, om någon fler minns denna smöriga serie. Mission: Imposibble var en riktig favorit; tramsiga manicker och fantastiska kostymeringar. Kan det bli bättre. Hoppas verkligen att denna kultserie kommer ut på DVD. Såg att 60-talsserien har släppts, första säsongen, så man hoppas ju.

En annan favvoserie var Knight Rider. När jag återser den idag kvider jag mest över mr Hasslehoffs mick-frisyr, men då var det en spännande serie. Tyvärr fick jag inte se serien V. Den var för otäck för mig, tyckte min mor, medan min två år äldre bror satt och gottade sig. Jag tyckte själv att Automan var lite väl spännande och såg bara halva avsnitt, oftast. Förresten, är det någon som såg en tv-serie som hette Det stora skogsäventyret (Brendon Chase på engelska) som gick som sommarlovstv på det glada 80-talet. Jag var tokförtjust i denna serie, i synnerhet killen som spelade den äldste brodern av tre, ähum :P Serien handlade i alla fall om tre pojkar som rymmer ut i skogen för att de vill komma bort från sin faster som de bor hos medan deras föräldrar är i Indien. Skulle verkligen vilja att tv repriserade denna igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blyger, kul att du tycker om denna tråd. 80-tals serier är en passion jag har och jag vill säga att jag kan mycket om 80-talsserier men inte allt och jag måste få tacka dig för denna information om Det stora skogsäventyret. Jag har letat efter just denna serie men inte kunnat komma ihåg vad den hette, Tack så hemskt mycket.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blyger, kul att du tycker om denna tråd. 80-tals serier är en passion jag har och jag vill säga att jag kan mycket om 80-talsserier men inte allt och jag måste få tacka dig för denna information om Det stora skogsäventyret. Jag har letat efter just denna serie men inte kunnat komma ihåg vad den hette, Tack så hemskt mycket.

Roligt att kunna vara till hjälp :)

För övrigt glodde jag och mina syskon gärna på allehanda nya zeeländska och australienska ungdomsserier. Kommer särskilt ihåg en serie som hette Skolhusets hemlighet. De handlade om en lärarinna som hamnar ute i bushen och får tampas med fördomar och ett "förbannat" skolhus. Serien hade en väldigt vacker och vemodig signaturmelodi.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blyger, kul att du tycker om denna tråd. 80-tals serier är en passion jag har och jag vill säga att jag kan mycket om 80-talsserier men inte allt och jag måste få tacka dig för denna information om Det stora skogsäventyret. Jag har letat efter just denna serie men inte kunnat komma ihåg vad den hette, Tack så hemskt mycket.

Roligt att kunna vara till hjälp :)

För övrigt glodde jag och mina syskon gärna på allehanda nya zeeländska och australienska ungdomsserier. Kommer särskilt ihåg en serie som hette Skolhusets hemlighet. De handlade om en lärarinna som hamnar ute i bushen och får tampas med fördomar och ett "förbannat" skolhus. Serien hade en väldigt vacker och vemodig signaturmelodi.

Jag kommer ihåg att jag sett skolhusets hemlighet men det är svaga minnen jag har av den serien. För mig var det bara amerikanska serier som gällde på 80-talet. Jag kan berätta att jag köpte en serie för två veckor sen som heter Highway To Heaven med Michael Landon i huvudrollen. Han spelar en ängel som hjälper folk som hamnat snett i livet en ganska fin och charmig serie som inte lämnar ett enda öga torrt, denna serie gick mellan åren 1984-1989.

 

images_2_.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...