Jump to content

*Struntsnack om film*


Plox

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Kul lista, Czech! Skulle vilja fylla på med en som jag så länge jag kan minnas har önskat en Oscar och det är Ed Harris. Jag hade gärna gett honom den 2001 för Pollock istället för Russel Crows för Gladiator. Gladiator är en riktigt bra film, som väger tungt på Crowes axlar, men i ärlighetens namn spelar Crowe inte så väldigt mycket i den filmen egentligen, han lever mycket på att vara cool. Harris porträtt av konstnären Jackson Pollock var mästerligt, han spelade ut ett brett spektra av känslor och levandegjorde karaktären i bra och dåliga stunder på ett oerhört övertygande sätt.

Jag gillar Ed Harris i nästan allt jag ser honom i, men jag anser nog att just Pollock är hans bästa roll någonsin, även om jag gärna gett honom en Oscar även för The Abyss. Minns honom också som oerhört bra i The Truman Show, men det var väldigt länge sedan jag såg den, och hans roll var väl inte så stor.

 

Om ni inte kollat in extramaterialet från The Rock och de bortklippta scenerna på en fulltsändigt rasande Ed Harris, så gör det! Han kämpar med sina repliker som den hårdnackade generalen på Alcatraz, och varje gång han misslyckas med repliken så vrålar han och bankar i bord eller kastar saker, helt rosenrasande. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar

Manetheren: Kul att du uppskattade listan. Ed Harris hade varit given om det inte vore att han varit Oscarsnominerad. De listade är endast de som aldrig blivit Oscarsnominerade i sin karriär. Ed Harris har i nuläget 4 Oscarsnomineringar. Men jag håller med, det är en skådespelare jag också gillar och unnar en Oscar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...