Jump to content

Vad ska Episod III heta?


Franslingonkrans

Rekommenderade inlägg

  • Svar 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
hmm, jo en rätt hyfsad titel tror jag.

 

Tog screenshot på min 1minut långa trailer jag har på Episode III  ..?? var kan man fixa denna ???

Jag får väl upprepa att det inte har kommit en trailer än och att det du förmodligen fått tag på är nån slags fantrailer(dvs en trailer skapad av fans av sammanklippta scener från andra filmer).

 

Förövrigt så kommer lite mer info om ep III här:

http://www.bbspot.com/News/2004/07/lucas_human.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu är det officiellt.

 

Titeln på ep3 kommer att vara..... Revenge Of The Sith

 

http://www.theforce.net/episode3/index.shtml#24508

 

The title was publicly revealed today in a special presentation to a packed audience of Star Wars fans at Comic-Con International in San Diego, California. "For some time now, the naming of a new Star Wars movie has taken on some special meaning among core fans, who love to take part in guessing games before a title is announced, and then engage in debate once it is," said Steve Sansweet, Director of Content Management and Head of Fan Relations for Lucasfilm. "Let the debates begin."

 

TFN är som ni vet en pålitlig källa. Till skillnad från the sun eller andra sådana.

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag är inte särskilt nöjd över titeln. Jag hade velat se Rise of the empire som slutgiltig titel istället för Revenge of the sith som låter ganska löjligt.

Hoppas att filmen blir bättre än titeln.

Jag tycker det passar bra in:

 

the Phantom menace - A new hope

 

attack of the clones - the empire strikes back

 

revenge of the sith - return of the jedi

 

Det passar in i tanken på att PT har motsatta namn till deras motsvarigheter i OT. Motsvarigheten till Jedi är inte imperiet vilket den andra titeln skulle antyda, det är sith.

 

Och som bekant så hette return of the jedi från början revenge of the jedi.

Ändrad av Achtung
Link to comment
Share on other sites

Mm, jag läste det på SVT text, blev visst klart på nån konferens i natt. Tycker ändå att titeln Revenge of the sith värkar helt ok. I klass med Rise of the empire.

 

 

Den kommer ju 19 maj precis som episod I gjorde när den kom, ska nog gå på premieren med några kompisar här på sagabiografen i Uddevalla.

 

Längtar :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Skapa nytt...