Jump to content

*Struntsnack om film*


Plox

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar
Såg 25 minuter av Gotcha! och sedan fick jag nog. Riktigt usel var den. Orkade inte se mer. Tyvärr, Czech :(

 

Haha, ingen fara. Jag var tvungen att stänga av Clockwork Orange efter 20 minuter när jag försökte se den för någon månad sen ;) Dock har jag sett den tidigare, men ändå. Men alla jag känner som sett Gotcha! har gillat den, trots att de inte sett den på 80-talet.

Link to comment
Share on other sites

Visst älskar jag film, men analysprovet i Filmkunskap (50p) på fredag kommer att knäcka mig :S

 

 

Vilken film ska ni analysera? Själv skulle jag analysera Constant Gardener som inte riktigt gick som väntat men klarade kursen rätt bra, trots att jag var bland dom bästa i gruppen :lol:.

Link to comment
Share on other sites

Visst älskar jag film, men analysprovet i Filmkunskap (50p) på fredag kommer att knäcka mig :S

 

 

Vilken film ska ni analysera? Själv skulle jag analysera Constant Gardener som inte riktigt gick som väntat men klarade kursen rätt bra, trots att jag var bland dom bästa i gruppen :lol:.

 

Fick ni välja film? Det fick inte vi. Se min analys av Pleasantville. Inte så lätta film att analysera då karaktärerna skiftar hela tiden... svårt att säga vem som är vem.

Link to comment
Share on other sites

Vi får inte reda på i förhand vilken film vi ska analysera i filmkunskapen.

 

Dock så ska vi i Religion B-kursen skriva en uppsats/filmanalys på The Matrix och dra paraleller till de olika religionerna Hinduism, Buddhism, Judensom, Kristendom och Islam.

 

Vad säger ni? Neo kan ju vara Jesus, eller en Buddha som blir upplyst och inser de fyra sanningarna kanske? Cyper är ju Judas förrädaren...

Ne usch vilken jobbig uppgift :(

Link to comment
Share on other sites

Ja, fick välja mellan Constant... och Howl´s Moving Castle, tänkte att Constant kunde innehålla mera symbolik och viktigare aspekter som man kunde ta med i analysen (som blev kass ändå, haha).

 

 

Vi fick välja vilken film vi ville, den enda förutsättningen var att läraren skulle ha sett den. :) Jag valde On the Waterfront!

Link to comment
Share on other sites

Sen är de aldrig Kiss/Bajs nödiga heller! :lol:

 

Har ni oxå tänkt på att poliser/undercoversnutar inte har något annat liv än sitt jobb. Visst är det skumt! Vad säger facket om att jobba 24 timmar om dygnet igentligen? :mad2:

 

Det kryllar ju av sånna saker i amerikanska filmer.

 

Det finns alltid en taxi när dom behöver.

Dom har alltid precis med pengar så det blir en liten dricks. Får aldrig växel tillbaka.

När en nervös person tar en mikrofon blir det rundgångh :blink:

Det gnisslar från bildäck i gruset (ja det gör fortfarande det i vissa filmer)

beställer ofta mat men äter den sällan.

Marijuana verkar oftast lika lagligt som folköl.

Alla tar bilen från baren.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...