Hoppa till innehåll

Foto:
- - - - -

Frågetråd

• Please log in to reply
344 replies to this topic

#331 Lorenzo Lamas

Lorenzo Lamas

"Im a great star"

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPluppPlupp
  • 1 983 Inlägg:
  • Plats:Till:Från:Till:Från:Till

Skriven 05 augusti 2005 - 14:26

Pitof har endast regisserat Catwoman (som jag sett) förutom Vidocq (som jag inte sett). Och jag kan säga att Catwoman var en dålig film, även om den var ganska bra filmad. Läs mer om vad jag tyckte om Catwoman. Däremot har han gjort de visuella effekterna till bl.a. City of Lost Children, Alien 4 och Delicatessen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar. Att han har gjort de visuella effekterna är ju bra, då det igentligen är detta som är bäst med vidocq, måste ses på grund av dessa! Har nog inte sett en rulle som är bättre filmad. Även om Bröderna Coen och Tim Burton lägger på ett gott filter i sina filmer.

_

#332 Donnie Darko

Donnie Darko

Ingmar Bergman

• Medlem +
  • 2 034 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Plats:Falkenberg

Skriven 05 augusti 2005 - 16:48

Höll mig uppe hela natten igår och såg Citizen Kane..Riktigt bra..Gör en recension efter att jag sett den en gång till..Men ett litet frågetecken om slutet..

Fråga spoiler:
Vad var det för något föremål som eldades upp i slutet där det stod "Rosebud"??
Slut på spoiler

Ändrat inlägg av Peo: la in din fråga i spoilertag

Detta inlägg har ändrats av Peo: 05 augusti 2005 - 16:50

#333 Hawa!i

Hawa!i

Samouraï

• Medlem +
  • 1 757 Inlägg:
  • Plats:Pleasantville

Skriven 05 augusti 2005 - 23:57

Spoiler till Citizen Kane

Det är kälken han använde när han var liten. Man får se han använda den ganska tidigt i filmen, då får man även se att det står Rosebud på den.

Slutspoiler

#334 Donnie Darko

Donnie Darko

Ingmar Bergman

• Medlem +
  • 2 034 Inlägg:

Skriven 06 augusti 2005 - 20:48

Ja jävlar det tänkte jag inte på.. :P
men vad ville han säga med det??var det något specilet eller?

#335 Basse

Basse

Coincidence has been cancelled.

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 230 Inlägg:
  • Plats:Uppsala

Skriven 06 augusti 2005 - 22:11

Tackar. Att han har gjort de visuella effekterna är ju bra, då det igentligen är detta som är bäst med vidocq, måste ses på grund av dessa!

<{POST_SNAPBACK}>

Och enligt mig det enda som är bra i den filmen, färgerna och kameravinklarna är klart experimentella, och ser grymt bra ut i vissa scener, i övrigt är den allt för lång, för seg och på tok för dåligt skriven för att falla mig på läppen.

Han bör antingen skaffa sig en väldigt bra manusskrivare eller hålla sig till det han är bra på, dom visuella effekterna (som du nämner).

Czechflash: Huh? Hur kan man inte älska Amelie från Montmartre? Du måste ha ett hjärta av stål! (:

Detta inlägg har ändrats av Basse: 06 augusti 2005 - 22:13

#336 Ladybug

Ladybug

Daughter of Rohan

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 380 Inlägg:

Skriven 07 augusti 2005 - 09:44

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att man vill visa att trots alla rikedomar och all framgång var han bara lycklig i barndomen.

#337 Czechflash

Czechflash

Filmhunter

• Filmstar
  • 13 683 Inlägg:
  • Plats:Stockholm

Skriven 07 augusti 2005 - 10:10

Basse: Jag tyckte inte Amelie från Montmartre (andra recensionen) var dålig, men inte så jättebra som andra tycker. Gav den +3/5. Så visst gillade jag den till viss del, men det finns många andra romantiska drama/komedier som jag gillar mycket mer och som träffar mig rakt i hjärtat. Störde mig en del på huvudkaraktären, även om det inte är något fel på skådespelerskan som är bra och söt. Men karaktären är ändå viktigare...

Detta inlägg har ändrats av Czechflash: 07 augusti 2005 - 10:13

#338 Lorenzo Lamas

Lorenzo Lamas

"Im a great star"

• Medlem +
  • 1 983 Inlägg:
  • Plats:Till:Från:Till:Från:Till

Skriven 07 augusti 2005 - 10:50

Tackar. Att han har gjort de visuella effekterna är ju bra, då det igentligen är detta som är bäst med vidocq, måste ses på grund av dessa!

<{POST_SNAPBACK}>

Och enligt mig det enda som är bra i den filmen, färgerna och kameravinklarna är klart experimentella, och ser grymt bra ut i vissa scener, i övrigt är den allt för lång, för seg och på tok för dåligt skriven för att falla mig på läppen.

..kan hålla med om det till en viss del. Glömmer lätt handlingen när man ser en så vacker filmning. TIllägga bör att det var faktiskt ett tag sen jag såg filmen, var ganska trollbunden av scenerierna.

//

#339 Donnie Darko

Donnie Darko

Ingmar Bergman

• Medlem +
  • 2 034 Inlägg:

Skriven 07 augusti 2005 - 13:54

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att man vill visa att trots alla rikedomar och all framgång var han bara lycklig i barndomen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som ett rimligt svar..Tack :)

#340 Basse

Basse

Coincidence has been cancelled.

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 230 Inlägg:
  • Plats:Uppsala

Skriven 07 augusti 2005 - 14:02

Basse: Jag tyckte inte Amelie från Montmartre (andra recensionen) var dålig, men inte så jättebra som andra tycker. Gav den +3/5. Så visst gillade jag den till viss del, men det finns många andra romantiska drama/komedier som jag gillar mycket mer och som träffar mig rakt i hjärtat. Störde mig en del på huvudkaraktären, även om det inte är något fel på skådespelerskan som är bra och söt. Men karaktären är ändå viktigare...

<{POST_SNAPBACK}>

Så sant, kan vara så att jag är fartblind av hennes urgoa leénde. Allt jag behövde var ett motiv, annars hade jag vandrat runt i lägenheten i tron att den sympatiska människa jag tidigare trott du var nu visat sig vara en utav djävulens många hantlangare.

Men 3+/5 räcker inte för att i all evighet kittlas av Satan in the land down under, nu kommer du säkerligen undan med en månad eller två i skärselden.

(:

#341 Reptile

Reptile

Cineast

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 308 Inlägg:
  • Plats:D-Fors

Skriven 13 augusti 2005 - 22:57

Någon som vet hur man kan få tag på kortfilmer? Jag skulle gärna vilja se "The Heart of the World" tex.

#342 Peo

Peo

Filmsnack.se

• Admin
  • 6 411 Inlägg:
  • Plats:Stockholm

Skriven 17 augusti 2005 - 21:36

Om du söker namnet på en film eller filmmusik, skapa en ny tråd istället. Vi håller den här tråden öppen endast för svar på redan ställda frågor.

Ställ inga nya frågor i denna tråd alltså, utan skapa en ny tråd om du har en ny fråga. Det blir överskådligare så och så försvinner inte din fråga i mängden av andra frågor.

#343 jensis

jensis

Ny

• Medlem
  • Plupp
  • 1 Inlägg:

Skriven 17 juni 2012 - 00:06

Hej!
Ja har letat mkt nu på nätet efter en film jag såg nån gång 1984, när vi köpte första vhs videon lite nostalgi så :-)
Men minns ju tyvärr inte vad den heter.
Den handlar om två tvilling systrar som byter liv med varann utan att dess män vet om detta. Den ena systern lever ett lugnt familje liv medan den andra lever ett vilt party liv i venedig har jag för mig det var, i lyxiga rika miljöer. Slutar med att systern som har barn o familj men numera lever systerns lyx liv dör och den andra systern måste erkänna för mannen i familjen vad de har gjort.
Musik i filmen är Pointed sisters, im so exited.
Ja vore himla kul om ni vet vad filmen heter. Lite osäker på årtalet.
Mvh Jens...

#344 Mr 80´s

Mr 80´s

Cineast

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 239 Inlägg:
  • Plats:Arvika

Skriven 13 juli 2012 - 16:18

Hej Jensis
Filmen du söker heter Dubbelspel ( Deceptions) från 1985 med Stefanie Powers och Barry Bostwick ( Borgmästaren i Spin City) i huvudrollerna. Riktigt bra tvfilm, som jag själv har starka minnen av.
Mr 80´s

#345 Regazzo

Regazzo

Ny

• Medlem
  • Plupp
  • 2 Inlägg:

Skriven 31 juli 2012 - 10:23

Snälla hjälp mig med den här filmen. Kommer inte på vad den heter....

Filmen handlar om ett ungt par som flyttar in i ett stort hus. Som de fått ärva om jag inte minns fel, är inte säker. Men
de måste betala av lånet eller nåt..För att göra det blir de tvungna till att hyra ut ett rum. Så de lägger ut en annons och ordnar intervjuer, men har svårt att besluta vem som ska flytta in. Till slut så kommer de överens om vem som får flytta in.... Det blir en kille som med sin tjej förför parets tjej i en tre-kant i slutet av filmen.. De tar bilder och parets kille får se dem när han kommer hem... Efter att han kommit med den goda nyheten att han äntligen fått patent på sin uppfinning, efter att ha kämpat länge för det... Tror jag, det var några år sen jag såg filmen.. Jag tror att den gick på TV 1000 eller Canal plus.....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare