Jump to content

The House of the Devil VHS/DVD-combo


Plox

Rekommenderade inlägg

Hur coolt är det inte att Ti Wests nya skräckis The House of the Devil går att köpa som en DVD/VHS-combo? Jag tycker det är döfränt och beställningen är lagd.

 

För 28 dollars får ni alltså filmen som både VHS och DVD. Går att beställa på amerikanska amazon. Skynda fynda innan de tar slut!

house_of_the_devil.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eller hur!

 

Den här DVD/VHS-combo-utgåvan verkar dock redan vara OOP och rykten säger att VHS:en var tänkt som PR från början, men så blev alltså inte fallet och Amazon nappade på erbjudandet om de cirka 1000 kassetterna. Så räkna med att VHS-filmen kommer att stiga i samlarvärde de kommande åren.

 

Fortfarande inte fått hem mitt tex, börjar bli lite orolig. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Nu har jag inte sett den där filmen ännu men enligt vad jag hört så är filmen väldigt 80-tals inspirerad vilket gör att VHS utgåvan känns helt rimlig och extremt coolt.

Ja, den är helt klart 80-, men även 70-tals inspirerad och det är en kul grej. Tyvärr är det en ganska liten film, men tror den kan få lite kultstatus.

 

Skrev så här om The House of the Devil.

Link to comment
Share on other sites

Jag väntade några dagar innan jag skulle köpa utgåvan och det räckte för att den skulle bli slutsåld till sitt grundpris på Amazon (28-32 dollar). Jag såg att det bara fanns tre försäljare kvar efter det, varav endast en kunde frakta sitt enda exemplar till Sverige, så jag handlade snabbt och köpte den betydligt dyrare för 79 dollar. Nu ser jag till min förtret att Amazon har fått in fler exemplar av utgåvan igen för originalpriset på knappt 32 dollar, så det var ju lite synd. Jag trodde faktiskt att det limiterade sortimentet tog slut där innan och tyckte det var värt att kasta ut dryga 500-lappen för att få den extremt fräna VHS-filmen och inte bara drömma om hur det vore att få ha den när den väl tagit slut.

 

(Därför rekommenderar jag alla som är sugna på utgåvan att köpa den medan den finns för originalpris!)

 

Jag fick i alla fall hem den på posten idag och jag är trots allt riktigt nöjd med köpet, även om jag hade kunnat få den billigare. Den ser riktigt retro ut och kommer få en hedersplats på min hylla så fort jag fixat en piedestal till den. :)

 

Jag ska recensera filmen när jag ser den nästa gång också...

Link to comment
Share on other sites

Inte roligt det där Yojimbo, men skönt att du i alla fall fick tag i ett ex. De har i alla fall inga Bundles kvar just nu på Amazon.

 

Jag har ju fortfarande inte sett filmen, men ser verkligen fram emot den.

 

Beställde mitt ex på Amazon den 16 februari och paketet beräknas anlända den 25 mars. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...