Jump to content

De, dem eller dom?


Dewil

Rekommenderade inlägg

Orkar jag bry mig ........................ Nej !

Det borde du göra... Det ser ärligt talat fördj*vligt ut när folk blandar "de" och "dem".

 

Annars tycker jag du kan hålla dig utanför den här tråden :shutup:

Du tycker så mycket du ......................... Whatever ! ! !

Ta inte åt dig av det där MasterC, jag tror inte han menade att vara så bitchig. Även fast man faktiskt skulle kunna tolka det som det...

Oj då... Jag får ta och be om ursäkt... Jag menade inte att vara "bitchig" men jag vill bara säga att jag inte håller med dig om att det inte är nåt att bry sig om, ett dåligt språk gör att inläggen tas på mindre allvar o.s.v. OBS, bara i största allmänhet, jag menade inte att du hade dåligt språk nu... :P

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Orkar jag bry mig ........................ Nej !

Det borde du göra... Det ser ärligt talat fördj*vligt ut när folk blandar "de" och "dem".

 

Annars tycker jag du kan hålla dig utanför den här tråden :shutup:

Du tycker så mycket du ......................... Whatever ! ! !

Ta inte åt dig av det där MasterC, jag tror inte han menade att vara så bitchig. Även fast man faktiskt skulle kunna tolka det som det...

Oj då... Jag får ta och be om ursäkt... Jag menade inte att vara "bitchig" men jag vill bara säga att jag inte håller med dig om att det inte är nåt att bry sig om, ett dåligt språk gör att inläggen tas på mindre allvar o.s.v. OBS, bara i största allmänhet, jag menade inte att du hade dåligt språk nu... :P

Det var väl det jag visste. whatever är en riktigt gullig kille... :)

Link to comment
Share on other sites

MasterChief tar aldrig åt sig ........ han bara Ler och går vidare ....

 

Skämt åsido . Jag tyckte bara det var ett lustigt ämne att ta upp . Jag tycker både språket och stavning missas Kraftigt här inne (mkt händer nog av bara farten ).

 

Men jag har aldrig blivit upprörd över detta . Jag tycker det är roligare att få höra alla åsikter runt Film o Dylikt än att reagera över hur folk stavar . Men självklart Har du rätt att starta trådar över vad du vill , Tror knappast de trådar jag startat är de Populäraste på Forumet .

Samtidigt brukar en del Hacka och dissa mig i trådarna så nu fick la du din Beskärda del av mig :P .

 

Annars e de Bara Kärlek ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Filmstar

Ursäkta, men jag får ont varje gång jag läser vissa stavfel här på forumet. Jag är inte felbar själv ("de eller dem" kan få den bäste på fall :P) men några stavfel återkommer genomgående och nu tog mitt tålamod plötsligt slut.

 

"Mästerverk", "väl", "rejäl", "enda" stavas just så, och inte på nåt annat muterat sätt. Ingen nämnd ingen glömd. "Enda" felstavat betyder ju nåt helt annat... men vad vet jag, det kanske är just det som menas.

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta, men jag får ont varje gång jag läser vissa stavfel här på forumet. Jag är inte felbar själv ("de eller dem" kan få den bäste på fall :P) men några stavfel återkommer genomgående och nu tog mitt tålamod plötsligt slut.

 

"Mästerverk", "väl", "rejäl", "enda" stavas just så, och inte på nåt annat muterat sätt. Ingen nämnd ingen glömd. "Enda" felstavat betyder ju nåt helt annat... men vad vet jag, det kanske är just det som menas.

Det gör ont i hjärtat när folk skriver VÄLL istället för det riktiga väl....eller jasså när det ska vara jaså.

 

Jag om någon vet att man i alla hast skriver fel eller gör lustig meningsuppbyggnader när man sitter på forumet, men när man inte vet bättre så bör man upplysas om vad som är fel

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
Humor.

 

Jag har precis blivit medlem men jag har tänkt på samma sak ang. stavning och grammatik. Hade inte tänkt säga något, men så hittade jag den här tråden.

 

Ni glömde var & vart. De används också fel emellanåt.

Visst, känn dig välkommen att rätta folks stavning(gärna med rödmarkering). Vi kan aldrig bli för många språkfaschister.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jojje

Försökte vara lite diskret där,dvs inte använda rödpennan.

Men om du vill kan du eller jag lägga upp den på tråden "Minnesvärda Citat utav medlemmar" :P

 

Håret reser sig på mitt huvud ibland när jag läser tillbaka i mina egna gamla inlägg eller PM

(som jag säkert skrev i fyllan och villan eller under annan stark psykisk press :blink: )

 

efetr verkar var vanligt förekommande hos mig.

Betyder det att jag är ett bokstavsbarn ?

Link to comment
Share on other sites

Har en fråga angående det här med "dom". Det förekommer ju faktiskt ofta i skönlitteratur så varför skulle det inte accepteras i ett forum? Förstår ju att man i t.ex. anställningintervjuver och andra mer formella skrifter ska skriva "de" eller "dem", men i ett forum på internet måste väl ändå "dom" godkännas?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...