D.Tella Skriven 16 December, 2010 Report Share Skriven 16 December, 2010 Filmtips är aldrig fel och jag vill veta vad ni gillar. Gör en topp 5 lista. Här är min: 1. The Jacket 2. The pianist 3. butterfly effect 4. the piano 5. braveheart finns ju sjukt många fler filmer som är jätte bra men dessa är dem filmer som poppade upp i huvudet först! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 16 December, 2010 Report Share Skriven 16 December, 2010 The Shining Lost in Translation Irréversible The Good, the Bad and the Ugly 2001: A Space Odyssey Vill egentligen ha med Fire Walk With Me , Mulholland Drive och Titanic också, men satsade på fem filmer som skiljer sig från varandra för att det skulle bli lite enklare för mig att sålla. Nu har jag i alla fall lite skräck, lite kärlek, lite artsy, lite saga och lite mindfuck. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 17 December, 2010 Report Share Skriven 17 December, 2010 1. Nattvardsgästerna (Ingmar Bergman, 1962) 5 2. Ugetsu Monogatari (Kenji Mizoguchi, 1953) 5 3. De sju samurajerna (Akira Kurosawa, 1954) 5 4. Moln på drift (Aki Kaurismäki, 1996) 5 5. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) 5 Alla filmer är riktigt, riktigt, riktigt bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 18 December, 2010 Report Share Skriven 18 December, 2010 ja du..i dagsläget blir det nog: Barry Lyndon (Kubrick, 1975) Fanny och Alexander (Bergman, 1982) Stalker (Tarkovskij, 1979) Frihet - Den blå filmen (Kieslowski, 1993) En kvinnas martyrium (Dreyer, 1928) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 18 December, 2010 Filmstar Report Share Skriven 18 December, 2010 Varför inte dessa fem, en från varje årtionde blev det (utan rangordning): Once Upon a Time in the West (Sergio Leone, 1968) Gudfadern (Francis Ford Coppola, 1972) Scarface (Brian De Palma, 1983) Heat (Michael Mann, 1995) Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) Favoriter och dessutom mycket bra filmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NAMLAX Skriven 18 December, 2010 Report Share Skriven 18 December, 2010 min top 5 lista måsten og se ut såhär: 1. the mist (Thomas Jane är fan en av de bästa skådespelarna!!) 2. 2012 (Så välgjord) 3. Terminator 2 Judgment Day 4. The Terminator (ettan) 5. Titanic sen måste jag säga. The Mists regissör, Frank Darabont är fan ett geni!! för er som inte har sett The Mist... gör det!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 19 December, 2010 Filmstar Report Share Skriven 19 December, 2010 sen måste jag säga. The Mists regissör, Frank Darabont är fan ett geni!! för er som inte har sett The Mist... gör det!!! Måste fråga, har du sett den i färg eller svartvitt ? Jag har bara sett den i färg, men vill se den i svartvitt en dag då det var så Frank Darabont ville att den skulle ses från början. Slutet gör filmen, men det finns minst en riktigt irriterande karaktär i filmen som förstör en del. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NAMLAX Skriven 19 December, 2010 Report Share Skriven 19 December, 2010 sen måste jag säga. The Mists regissör, Frank Darabont är fan ett geni!! för er som inte har sett The Mist... gör det!!! Måste fråga, har du sett den i färg eller svartvitt ? Jag har bara sett den i färg, men vill se den i svartvitt en dag då det var så Frank Darabont ville att den skulle ses från början. Slutet gör filmen, men det finns minst en riktigt irriterande karaktär i filmen som förstör en del. jag tycker att the mist är ett mästerverk så jag har sett den svartvita och den i färg, och sett allt extramaterial typ 5 gånger. jag hade i sommras en period då jag såg the mist säkert tio gånger per vecka och du borde se den i svartvitt för jag måste erkänna att man får bättre känsla Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 19 December, 2010 Filmstar Report Share Skriven 19 December, 2010 ...du borde se den i svartvitt för jag måste erkänna att man får bättre känsla Mmm, kan tänka mig det. Ska försöka ta och göra det då Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spög Skriven 19 December, 2010 Report Share Skriven 19 December, 2010 Ja, det här var ingen barnlek må jag säga. Men jag försöker väl: De sju samurajerna Gudfadern del II Alien Raging Bull Terminator 2: Judgment Day Alla mina femmor är favorit och filmer jag aldrig får nog av, men nu var jag tvungen att korta ner, det blev dessa kvar. Finns sjukt många bubblare dessutom, arrhhg vad svårt! De sju samurajerna är ohotad etta, men efter det är det svårt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NAMLAX Skriven 19 December, 2010 Report Share Skriven 19 December, 2010 ...du borde se den i svartvitt för jag måste erkänna att man får bättre känsla Mmm, kan tänka mig det. Ska försöka ta och göra det då ja gör det så får du gärna skriva vad du tyckte sen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pupkin25 Skriven 18 September, 2011 Report Share Skriven 18 September, 2011 Inte direkt världens lättaste lista, men jag gör ett försök iaf. Gökboet (Milos Forman, 1975) Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976) The Apartment (Billy Wilder, 1960) Goodfellas (Martin Scorsese, 1990) Reservoir Dogs (Quentin Tarantino, 1992) Det finns många andra filmer som säker kunde kommit med på listan, men just nu så känns detta rätt...fråga mig igen om 1 timme så har jag antagligen ändrat mig... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SvartNoir Skriven 25 Februari, 2012 Report Share Skriven 25 Februari, 2012 Dersu Uzala (Vägvisaren) To Kill a Mockingbird Shichinin no samurai (De sju samurajerna) The Indian Runner The Deer Hunter Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasOdman Skriven 11 Maj, 2016 Report Share Skriven 11 Maj, 2016 Mina 5-toppfilmer är: 1. Leon 2. Crazy, Stupid, Love 3. Måndag hela veckan 4. Limitless 5. Taken Såg nr.2 senast igår för säkert 10e gången! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.