Filmstar Czechflash Skriven 3 Februari, 2006 Filmstar Report Share Skriven 3 Februari, 2006 1950 Harvey (4) Where the Sidewalk Ends (4) Night and the City (4) Winchester '73 (4) Panic in the Streets (4) The Gunfighter (4) Gun Crazy (4) I asfaltens djungel (4) Kiss Tomorrow Goodbye (4) 1951 Detective Story (+4) The Day the Earth Stood Still (4) The Lavender Hill Mob (4) Ace in the Hole (4) Strangers on a Train (4) 1952 The Narrow Margin (4) Umberto D. (4) Kansas City Confidential (4) Scaramouche (-4) 1953 Fruktans lön (4) Stalag 17 (4) From Here to Eternity (4) The Big Heat (4) The Moon Is Blue (4) 1954 Fönstret åt gården (+4) Dial M for Murder (+4) Grisbi - blod på guldet (4) De sju samurajerna (4) Executive Suite (4) 1955 Rififi (4) Les diaboliques (4) Kiss Me Deadly (4) The Man from Laramie (4) The Desperate Hours (4) 1956 The Killing (4) 1957 12 Angry Men (5) Paths of Glory (+4) Sweet Smell of Success (4) Och tranorna flyga (4) Bron över floden Kwai (4) 1958 Vertigo (4) The Lineup (4) 1959 North by Northwest (5) Anatomy of a Murder (4) I hetaste laget (4) Rio Bravo (4) Vår man i Havanna (4) Ballad om en soldat (4) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 3 Februari, 2006 Filmstar Report Share Skriven 3 Februari, 2006 (ändrad) 1950 - Min vän harvey (4/5) - Sunset Boulevard (4/5) 1951 - The day the earth stood still (4/5) - The Lavender Hill Mob (4/5) - Idioten (4/5) 1952 - Ikiru: att leva (4/5) - Umberto D. (4/5) - High Noon (4-/5) 1953 - Stalag 17 (4+/5) - The Big Heat (4/5) 1954 - De sju samurajerna (5/5) - Fönstret åt gården (5/5) - Fogden Sansho (4+/5) - Samurai I: Musashi Miyamoto (4/5) 1955 - Bob le Flambeur (4/5) - Ung rebell (4-/5) - Samurai II: Duel at Ichijoji Temple (4/5) 1956 - Samurai III: Duel on Ganryu Island (4/5) - En dödsdömd har rymt (4/5) 1957 - 12 angry men (5/5) - Blodets tron (4-/5) - Sweet smell of Success (4-/5) 1958 - Ivan den förskräcklige II (4/5) - Den vilda flykten (4-/5) 1959 - Rio Bravo (4/5) - Ficktjuven (4-/5) - Ben Hur (4/5) Ändrad 3 Februari, 2006 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 3 Februari, 2006 Report Share Skriven 3 Februari, 2006 Shichinin no samurai (1954) 5/5 12 Angry Men (1957) 5/5 Rear Window (1954) 5/5 Some Like It Hot (1959) 5/5 North by Northwest (1959) 4/5 Sunset Blvd. (1950) 4/5 Vertigo (1958) 4/5 The African Queen (1951) 4/5 The Man Who Knew Too Much (1956) 4/5 kommer inte på några fler just nu men jag lade märke till att det var många filmer från 50-talet jag har missat. Aj då! Får ta och skärpa mig känner jag! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 4 Februari, 2006 Report Share Skriven 4 Februari, 2006 12 Angry Men 5/5 Sunset Boulevard 4+/5 Some Like It Hot 4+/5 North By Northwest 4/5 Rear Window 4/5 Vertigo 4/5 I Asfaltens Djungel 4/5 The Man Who Knew Too Much 4-/5 High Noon 4-/5 The African Queen 4-/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 5 Februari, 2006 Report Share Skriven 5 Februari, 2006 Min vän harvey 4/5 De sju samurajerna 5/5 Samurai I: Musashi Miyamoto 4/5 Samurai II: Duel at Ichijoji Temple 4/5 Samurai III: Duel on Ganryu Island 4/5 Den vilda flykten 4/5 Ben Hur 5/5 The African Queen 4/5 Paths of Glory 5/5 Bron över floden Kwai 5/5 Some Like It Hot 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 28 Juni, 2006 Report Share Skriven 28 Juni, 2006 I kronologisk ordning: Sunset Boulevard (1950) Brudens fader (1950) Främlingar på tåg (1951) Afrikas drottning (1951) Mannen från Mars (1951) Singin' in the Rain (1952) Fruktans lön (1953) Semestersabotören (1953) I dur och skur (1953) Gänget (1953) Slå nollan till polisen (1954) Sju brudar - sju bröder (1954) Sommarnattens leende (1955) Åklagarens vittne (1957) Studie i brott (1958) Min onkel (1958) I sista minuten (1959) I hetaste laget (1959) De 400 slagen (1959) Till sista andetaget (1959) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wst Skriven 23 Mars, 2011 Report Share Skriven 23 Mars, 2011 1. En dödsdömd har rymt (Bresson, 1956) 5 2. Demonernas port (Kursawa, 1950) 5 3. Smultronstället (Bergman, 1957) 5 4. Och tranorna flyga (Kalatozishvili, 1957) 5 5. Vita nätter (Visconti, 1957) 5 6. Kärlekens fröjder (Ophüls, 1952) 5 7. Idioten (Kurosawa, 1951) 5- 8. Ordet (Dreyer, 1955) 4+ 9. Sången om vägen (Ray, 1955) 4+ 10. Det grymma kriget (Ichikawa, 1959) 4+ --- Bröllopsgåvan (Ophüls, 1953) 4+ Prästmans dagbok (Bresson, 1951) 4+ Finns hur många bra filmer som helst från 50-talet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spög Skriven 23 Mars, 2011 Report Share Skriven 23 Mars, 2011 50-talet är bra ja. Har dock massor att se därifrån. De sju samurajerna (5) 12 edsvurna män (4) Afrikas drottning Att leva Ballad om en soldat Blodets tron De djävulska Demonernas port Den vilda flykten En dödsdömd har rymt Fruktans lön I sista minuten Mannen från Mars Och tranorna flyga Rampljus Sunset Boulevard Ärans väg Aparajito (3) De 400 slagen Faran från skyn Föräldrarna I Draculas klor Idioten Polishämnaren Skandalen Storstadshamn Studie i brott Sången om vägen 55 filmer sedda från 50-talet med ett snitt på 3.09. Var bara tvungen att ta med Faran från skyn (The Blob). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wst Skriven 23 Mars, 2011 Report Share Skriven 23 Mars, 2011 55 filmer sedda från 50-talet med ett snitt på 3.09. Jag är uppe i 144 sedda filmer och ett snitt på 3.10. Bara 20-talet som har högre, men då har jag också sett 100 filmer mindre 3.36 i snitt där. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 24 Mars, 2011 Report Share Skriven 24 Mars, 2011 1. Miss Oyu (Kenji Mizoguchi, 1951) 5 2. Flowing (Mikio Naruse, 1956) 5 3. Ugetsu monogatari (Kenji Mizoguchi, 1953) 5 4. De Sju Samurajerna (Akira Kurosawa, 1954) 5 5. Ordet (Carl Theodor Dreyer, 1955) 4+ 6. Hiroshima - min älskade (Resnais, 1959) 4+ 7. The Woman in the Rumour (Mizoguchi, 1954) 4 8. Sången om vägen (S. Ray, 1955) 4 9. Min Onkel (Tati, 1958) 4 10. Rashomon (Kurosawa, 1950) 4 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SvartNoir Skriven 24 Februari, 2012 Report Share Skriven 24 Februari, 2012 1950 Flicka och hyacinter (4+) All About Eve (4+) In a Lonely Place (4+) The Asphalt Jungle (4) Harvey (4) Sunset Blvd. (4+) Skandalen (4+) 1951 A Place in the Sun (4) Ace in the Hole (4) 1952 Ikiru - Att leva (4) 1953 Stalag 17 (4-) The Big Heat (4) Roman Holiday (4+) 1954 De sju samurajerna (5) On the Waterfront (5) Rear Window (5) La strada (4) Sabrina (4) Dial M For Murder (4+) 1955 The Night of the Hunter (5) The Ladykillers (4) Rififi (4+) Kiss Me Deadly (4) East of Eden (4) 1956 The Wrong Man (4) The Killing (4+) 1957 12 Angry Men (4+) Love in the Afternoon (4) Blodets tron (4) The Bridge on the River Kwai (4) Smultronstället (4) 1958 Vertigo (5) Den vilda flykten (4+) Touch of Evil (4) Cat on a Hot Tin Roof (4) 1959 Anatomy of a Murder (4+) De 400 slagen (4) Some Like it Hot (4+) North by Northwest (4) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.