Jump to content

Festivaler och konserter 2010


Spektor

Rekommenderade inlägg

Drog till Emmaboda tillslut, på torsdagen efter AIK-Rosenborg. Fick väskan snodd första kvällen. Upptäckte det på morgonen så den första kvällen var jävligt trevlig. Andra dagen sov jag i 15 timmar sen söp jag ner mig omgående och däckade efter ungefär sex timmar vaken. Kröka bort ångesten som det heter. Sista dagen var rätt bra förutom att min polare hade hittat någon brud att suga ansikte med och var astråkig, och att jag sneade rätt rejält efter Maskinen och började bråka med alla jag hittade.

 

Maskinen var det enda bandet jag såg. De var riktigt bra även om Frej går mig nerverna. Det var rejält röj i alla fall, och tillsammans med Buffalo Blues så var höjdpunkten när Adam Tensta kom in på scenen och körde sin vers från Stockholmsnatt med STOR. Var bara ST himself som fattades.

 

Eller ja, jag såg lite Johnossi också (hur är de så tråkiga? Sorgligt) och slutet av Digitalism. Crystal Castles bangade jag på, började lacka redan då, d.v.s. innan Maskinen, så borde väl kunnat förutse vad som skulle hända med allt adrenalin från en konsert i mig.

 

Ångrar bittert att jag köpte biljett till festivalen också. Fick bandet kollat en gång och det var för att jag stannade upp och lät dem göra det. De kollade inte dina väskor eller någonting, det var glasflaskförbud men jag hade kunnat kånka in ett flak Red Stripe utan problem rätt framför ögonen på funktionärerna.

 

Allt som allt en rejält mycket tråkigare festival än Peace & Love trots nazistuket på den senare. Där hittade jag trevligt folk att supa med och blev sådär lagom jättepackad varje kväll, det var varmt varje dag ("för" varmt) och det var mycket mer band som jag var intresserad av att se.

 

Hatar f.ö. Kalmar. Sorry alla Kalmar-bor, men känner ett sådant agg mot den staden att jag inte förstår det. Jag brukar surna rejält på alla småstäder efter några dagar (eller några timmar beroende på situation) men Kalmar... börjar nästan lacka av tanken på den staden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Svar 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bara för att jag får lön den 27:e som nåt jävla grottmongo och inte den 25:e som normala människor så har jag inte biljett till Popaganda och får alltså inte se Robyn. Tänker våga hoppas på att hon gör lite spelningar i Stockholm under hösten ändå eftersom att hon har pt. 2 och pt. 3 kvar att släppa.

 

Ska nog dra dit och försöka planka in.

 

horafittakuk

 

(förlåt moderatorer för det sista, men måste få avreagera mig)

Link to comment
Share on other sites

Har sett Familjen, Band of horses och Jonathan Johansson på Malmöfestivalen. Ville se Miike Snow också, men så blev det inte. Malmö Filmdagar har pågått den här veckan. Efter 4-5 filmer om dan kändes det skönt att avsluta med konsert på kvällen.

Link to comment
Share on other sites

Kom inte in på Popaganda trots upprepade mut- och klättringsförsök. Slutade med att jag fick stå och se Robyn i en backe utanför, så jag fick se henne trots allt. Men jag hade velat vara längst fram. Är kär i Robyn. Grymt bra! Hon lär väl förhoppnings- och troligtvis att spela mer i Sverige det kommande året (/de kommande åren) eftersom att hon har Body Talk Pt.2 och Pt.3 att släppa. Det hade jag visst redan skrivit i förra inlägget. Oavsett. Viktigt att komma ihåg det.

 

Det skönaste under kvällen var nog när jag undvek 800 spänn i böter för public urination. Var jobbigt att smöra och vara trevlig mot grisjävlar. Avgå snuten.

 

Sprang även på en f.d. klasskamrat som också var där för att planka in och se Robyn. Grymt udda och rent allmänt jävligt grymt. Tyvärr stack han en halvtimme innan för att han bestämde sig för att supa istället.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Robyn imorgon, pröjsade 800:- för en biljett (ungefär dubbla priset), kunde gått ikväll om jag hade velat lägga ut 1000:- till men jag försökte pruta vilket sänkte de hoppen. Förbannat att jag missade biljettsläppet när det var.

 

Precis lika förbannat som att jag missade biljettsläppet till hennes fyra konserter i slutet av mars nästa år - men det ska nog gå. Jag fyller ju trots allt när den första konserten är så jag kan ju bara önska mig en biljett i födelsedagspresent. Räkna med tusen spänn per biljett, en från mor, en från far och en från mig själv. Det blir bra röj!

Även om det inte blir tre av fyra så ska jag försöka se minst en.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag var på Robyn måndag och tisdag och hon var förstås helt jävla fantastisk. Finns inget superlativ som inte passar. Gudinna.

 

Det jag hatar är dock folk som gnäller på att jag ställer mig framför dem tio minuter innan hon börjar. Vill du ha din plats säker går du och sätter dig på sittplats, ska du gnälla på att någon tränger sig framför dig på ståplats hör du inte hemma där från första början. Det sjuka är ju att det inte ens var svårt. Jag bara gick rakt igenom hela klungan. Robyn förtjänar bättre än såna här jävla "landet lagom", svenska skitkonserter smockfulla med bönder som står med respektfullt avstånd till varandra på ståplats. Folk som inte är där för att dansa och röja till hennes låtar som är helt sjukt uppåt och gjorda för att dansa till är ju helt dumma i huvudet. Folk på sittplats sitter faktiskt ner. Ungefär lika efter som att stå halva konserten och ta fattiga bilder med en mobilkamera.

 

Smutsiga, öronproppsbärande jävla klappmongon.

 

Synd att såna jävla pajaser ska få förstöra en aspekt av helt fantastiska uppträdanden.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Håller med, hatar också sånt där. Samma sak i biokön, folk blir så jävla griniga när jag glider längst fram och köper biljetten för dem. Fan, det handlar väl inte om hur länge man väntat och var man står i förhållande till kassan, det gäller ju att ta för sig om man är sugen på en bra film! :P

Link to comment
Share on other sites

Det gäller ALLTID att ta för sig, och att inte ta någon skit. Var nära att hamna i bråk på Jedi Mind Tricks i november för att jag armbågade tillbaka en snubbe som skulle in framför mig. Den skånska jäveln får bli hur arg han vill och vilja slåss hur mycket som helst men om han tror att han ska få tränga sig in framför mig får han fan tänka om.

 

Kanye West till Way Out West. Fick reda på det ungefär 18:10 igår. Biljett bokad och betalad 18:20. Jag är så jävla taggad!

 

Wu-Tang Clan-biljetter till konserten på Münchenbryggeriet släpps idag också. Spiiiiiiiiiikat.

 

Sen kanske jag drar till Helsinki i maj för att se ill Bill och Vinnie Paz in concert, och sist men inte minst spelar Queens of the Stone Age om en månad på Cirkus. Är sugen där också.

 

Det är såhär livet ska vara! Fotboll och musik, äntligen är vintern borta, äntligen kan man börja leva lite igen istället för att traska omkring i iskyla med fjorton lager kläder på sig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag ska förhoppningsvis till London den 4e Juni (om inte Island lyckas hålla mig borta). Ska se Journey på Wembley, vilket kommer bli stort! Var tyvärr för ung när Steve Perry var igång med sin pipa.. men tror det kan bli hur grymt hursomhelst!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bra musiksommar. Tog en taxi på 600 spänn efter slutsignalen på Råsunda, AIK-Norrköpgin, i slutet av juni för att hinna till Foo Fighters. Tyvärr hittade jag inte mina vänner p.g.a. värdelös mottagning. Det vart värt pengarna dock. Grym konsert och Dave Grohl var hur grym som helst live, precis som man misstänkt. Sjukt hur mycket one man show det bandet är dock. Förutom Taylor Hawkins har man ju verkligen ingen koll på vilka som är med.

 

Bäst var All My Life och Everlong, speciellt Everlong som de körde på riktigt och inte versionen där Dave Grohl står och dudududu:ar in i en mic.

 

Sedan åkte jag på Hultsfredsfestivalen i juli, och den var fucking awesome. Grymt sällskap, extremt välorganiserat (var ju tyskar som höll i det, så vem är förvånad) och ett par feta spelningar. Den bästa konserten var den första man såg, vilket var Odd Future Wolf Gang Kill Them All som gick upp på scen och röjde fullständigt i en timme med en helt vild publik. Mosh pits och crowd surfing överallt. Helt sinnessjukt bra. Efteråt drog jag en polare runt och försökte komma in backstage men det slutade med att vi rev ner en massa skynken som var till för att man inte skulle se in bakom scenen och sen hängde vi på grinden med 20 andra som ville komma åt OFWGKTA:s van, och det blev ungefär 50 stycken när vanen väl kom ut och alla skulle åt den. Fem säkerhetsvakter sprang omkring och ryckte undan folk men det var som en jävla zombiefilm, alla bara fortsatte komma tillbaka.

 

Jag finns med på deras tumblr också. Eller min panna gör det. Fett oavsett.

 

Sedan var det The Prodigy på natten men jag var väldigt otagg efter att ha intagit illegala substanser och dessutom var jag helt förstörd eftersom att det regnat hela dagen och jag hade gått runt i blöta kläder efter Wolf Gang. Men de var feta. Hade varit grymt om jag varit lite mer taggad bara.

 

Andra dagen såg jag Oskar Linnros, som var en fag. Jag och en till från vårt camp larvade oss med att skrika Wolf Gang-fraser och kasta öl på folk istället. Sedan gick jag på Duck Sauce och dansade i en timme. Sedan gick jag på Erasure vilket var skitroligt. Så jävla metrosexual dude som sjunger där alltså, men den låten som är med i Scrubs ägde. Småtrevligt. Efter det var det Bootsy Collins, han var grym som fan. Mina funkälskande vänner fick orgasm på orgasm, och sen kom Bootsy ner i publiken och kramades vilket var ascoolt.

 

På lördagen såg jag inget för då åkte jag hem, var ju tvungen att hinna till Gefle-AIK på söndagen.

 

Nu på lördag åker jag ner över dagen för att se Kanye West. Är så nervös att det känns som att jag kommer att spy. Han är den största artisten någonsin även om folk inte har förstått det än.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...