Jump to content

Good Omens blir tv-serie på Amazon Prime


Peo

Rekommenderade inlägg

src="http://www.bio.nu/wp-content/uploads/2017/08/good-omens.jpg" alt="" width="500" height="404" class="alignnone size-full wp-image-14489" />


Terry Pratchett och Neil Gaimans fantasyroman, title="Good Omens" target="_blank">Good Omenssrc="http://impse.tradedoubler.com/imp?type(inv)g(17415644)a(11254)" />, blir nu tv-serie exklusivt på Amazon Prime. Idag meddelades att Michael Sheen och David Tennant är klara för serien. Good Omens består av sex avsnitt och har premiär under 2019.


Serien är skriven av Neil Gaiman, författaren bakom American Gods.


â Jag och Terry skrev Good Omens (jag tror det är en av de roligaste romaner som någonsin skrivits om jordens undergång) för nästan 30 år sedan. Det är konstigt att den känns mer relevant nu än vad den gjorde när den skrevs. Jag önskar bara att Terry hade levt för att vara med när den kommer till liv genom det här underbara teamet, säger Neil Gaiman, manusförfattare.


Sheen spelar rollen som den lite luddiga ängeln och säljaren av sällsynta böcker, Aziraphale. Tennant spelar Aziraphales motsatts â den vilda demonen Crowley. Båda två lever sedan begynnelsen bland människorna nere på jorden och har under åren vant sig vid sina respektive livsstilar och varandra. Så när Himlen och Helvetet bestämmer sig för att jorden ska gå under, kommande lördag innan middag, är det hemska nyheter för dem båda. Himlens och Helvetets arméer samlas, Atlantis reser sig från havet och apokalypsens fyra ryttare gör sig redo för att rida. Allt tycks gå enligt den gudomliga planen. Förutom att någon verkar tappat bort Antikrist.


â Jag läste själv Good Omens som tonåring och den har sedan dess varit en av mina absoluta favoritberättelser, säger Michael Sheen. Att få vara en del av gänget som anförtrotts ta berättelsen till TV-rutan är som en dröm som blir sann. Att dessutom jobba tillsammans med Neil, enligt mig en av de bästa författarna genom alla tider, är otroligt spännande.


â Michael Sheen, Neil Gaiman, Terry Pratchett och regissören Douglas Mackinnon är ett drömteam, säger David Tennant. Jag är väldigt exalterad över att ens blivit tillfrågad att vara en del av det här fantastiska projektet. Kom igen, bring it on, Apokalypsen!


Good Omens regisseras av regissören Douglas Mackinnon som bland annat gjort Doctor Who och Outlander.



<!--url{7}-->height=

Läs mer (Bio.nu)
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...