Hoppa till innehåll

Foto:

Bästa (eller favorit) James Bond-filmen

• Please log in to reply
11 replies to this topic

Omröstning: Vilken James Bond-film tycker du är bäst ? (9 medlemmar har röstat)

Vilken James Bond-film tycker du är bäst ?

1. Dr. No (1962) (0 röster [0.00%])

Procent av rösterna 0.00%

2. Goldfinger (1964) (1 röster [11.11%])

Procent av rösterna 11.11%

3. Thunderball (1965) (0 röster [0.00%])

4. You Only Live Twice (1967) (0 röster [0.00%])

5. Leva och låta dö (1973) (5 röster [55.56%])

Procent av rösterna 55.56%

6. Mannen med den gyllene pistolen (1975) (0 röster [0.00%])

7. Älskade spion (1977) (0 röster [0.00%])

8. Ur dödlig synvinkel (1981) (2 röster [22.22%])

Procent av rösterna 22.22%

9. Octopussy (1983) (0 röster [0.00%])

10. Annan (ange vilken) (1 röster [11.11%])

Procent av rösterna 11.11%

Röst Gäster kan inte rösta

#1 Czechflash

Czechflash

Filmhunter

• Filmstar
  • 13 683 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Plats:Stockholm

Skriven 11 augusti 2004 - 21:04

Skriv gärna en kommentar om vilken du valt och varför. Jag tog med de jag tycker är bäst, men självklart kan det finnas andra favoriter (inte troligt).

Jag tycker om många Bond-filmer, men den som jag väljer är Ur dödlig synvinkel som har det mesta en Bond-film ska ha: En bra James Bond, En vacker Bondbrud, snö, vatten, sol, skidor, bergsklättring, motorcyklar, bra musik m.m.

Annars gillar jag också Goldfinger som nog är den bästa med Sean Connery. Leva och låta dö är också bra och cool, speciellt motorbåtsjakten. Älskade spion är en av de bästa med Lotusen som kan åka under vatten. Men de flesta på listan är bra och jag gillar dem alla. Från 90-talet och framåt har James Bond dock inte varit sig lik.

Vad tycker du ?

#2 Off The Ground

Off The Ground

Inaktiv sedan dec 2005

• Medlem
  • 3 320 Inlägg:
  • Plats:Uppsala

Skriven 11 augusti 2004 - 22:29

Ja, jag har bara sett en handfull av filmerna. Tycker Bond blivit rätt så uttjatad med alla 20 (Visst är det 20?) filmerna så jag känner ingen större lust att försöka se alla. Men den bästa av de jag sett är ju Live And Let Die. Den har ju den bästa musiken också. :P :P

Även Golden Eye är bra.

#3 Czechflash

Czechflash

Filmhunter

• Filmstar
  • 13 683 Inlägg:
  • Plats:Stockholm

Skriven 12 augusti 2004 - 01:11

Jag håller med dig, Bond har tappat avsevärt. Men det betyder inte att de gamla bör brännas. De är värda att se om och om igen. Och som sagt, de första 15 filmerna är alla bra och sevärda, med något undantag. Men senaste fem har tyvärr varit ganska dåliga med något enstaka undantag om man ska vara snäll.

#4 Hawa!i

Hawa!i

Samouraï

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPluppPlupp
  • 1 757 Inlägg:
  • Plats:Pleasantville

Skriven 12 augusti 2004 - 11:33

De nya bondfilmerna är hemska..speciellt Die another day....

Leva och låta dö är nog den bästa...men det va längesen jag såg de gammla...

#5 roadwarrior

roadwarrior

On the verge of insanity

• Medlem +
  • 4 635 Inlägg:
  • Plats:Kalmar

Skriven 12 augusti 2004 - 11:47

Mina favoriter är Goldfinger, Mannen med den gyllene pistolen, Live and let die och Älskade spion. Jaws är ju helt klart en favoritskurk. Har sett alla bondfilmer utom I hennes majestäts hemliga tjänst med George Lazenby. Jag tycker nog att Sean connery är bäst bond men Roger moores filmer är de bästa. Har extremt svårt att välja mellan dessa filmer så jag gör inte det för tillfället. Får återkomma

#6 Off The Ground

Off The Ground

Inaktiv sedan dec 2005

• Medlem
  • 3 320 Inlägg:

Skriven 12 augusti 2004 - 12:47

Jag håller med dig, Bond har tappat avsevärt. Men det betyder inte att de gamla bör brännas. De är värda att se om och om igen. Och som sagt, de första 15 filmerna är alla bra och sevärda, med något undantag. Men senaste fem har tyvärr varit ganska dåliga med något enstaka undantag om man ska vara snäll.

Självklart ska de inte brännas, men det finns många andra filmer som jag tycker känns betydligt mer angelägna för mig att se först.

#7 Stonewald

Stonewald

Cineast

• Medlem
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 651 Inlägg:

Skriven 12 augusti 2004 - 15:43

Jag röstade på Ur dödlig synvinkel. Hoppas det var rätt. Är lite dålig på att komma ihåg vad alla filmerna heter. Fick gå efter Czechflashs beskrivning.
För det första tycker jag Roger Moore (vet inte hur hans efternamn stavas) är den bästa Bond. Kanske för att han var den första jag såg men ändå.
Varför jag valde just denna filmen är ungefär samma motivering som Czechflash gav innan. Filmen har allt en Bond-film ska ha.
Jag har sett de flesta Bond-filmerna (missat kanske 1 eller 2) och jag håller med om att de ny inte är något vidare. Bara upprepningar, och dåliga ursäkter till att komma på ännu fler smarta uppfinningar som Bond ska använda.

#8 Hawa!i

Hawa!i

Samouraï

• Medlem +
  • 1 757 Inlägg:

Skriven 12 augusti 2004 - 17:42

Roger Moore är den bästa bond enligt mig...sedan Connery...Pierce är överlägset sämst!

Vet någon förresten vem som ska vara den nya bond?...man hör ju rykten hela tiden men alla är olika...Bana?

#9 Off The Ground

Off The Ground

Inaktiv sedan dec 2005

• Medlem
  • 3 320 Inlägg:

Skriven 12 augusti 2004 - 17:49

Vet någon förresten vem som ska vara den nya bond?...man hör ju rykten hela tiden men alla är olika...Bana?

Jag tycker man ska lägga ner Bond. Filmerna numera går väl mest ut på att tjäna pengar.

#10 Nattis

Nattis

VIP

• Medlem
  • PluppPluppPlupp
  • 44 Inlägg:
  • Plats:Sthlm

Skriven 13 augusti 2004 - 13:48

Av dessa filmer föredrar jag "Goldfinger" (där jag lade min röst) och "Live and let die". Men en film som också borde stå med på listan och vars titelsång jag kan praktiskt taget ordagrant är "Diamonds are forever". Diamanterna lyser med sin frånvaro... :hypocrite:

#11 Stonewald

Stonewald

Cineast

• Medlem
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 651 Inlägg:

Skriven 13 augusti 2004 - 15:16

Roger Moore är den bästa bond enligt mig...sedan Connery...Pierce är överlägset sämst!

Håller inte med. Den sämsta Bond som varit är Timothy Dalton.
Pierce är egentligen inte dålig, men filmerna är det.

#12 Hawa!i

Hawa!i

Samouraï

• Medlem +
  • 1 757 Inlägg:

Skriven 13 augusti 2004 - 17:28

Håller inte med. Den sämsta Bond som varit är Timothy Dalton.
Pierce är egentligen inte dålig, men filmerna är det.

Har du kanske rätt i...hur som helst är i alla fall Moore och Connery mycket bättre i rollen som bond än vad både Pierce och Lazenby varit, är och kommer att vara.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare