Jump to content

Recensioner på Revenge of The Sith


Filmnörd

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Fortfarande spoiler:

 

Så du skulle hellre offra dem? Verkligen? Förutsatt att du var helt övertygad om att det gällde "antingen - eller". Hoppas du ursäktar att jag tillåter mig tvivla.

Om du tänker generellt så förstår jag att du tvivlar. Men om vi pratar om filmen och om jag sätter mig i en liknande situation, så skulle jag inte gå in på en skola och döda samtliga barn för att nå mitt mål. Aldrig.
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fortfarande spoiler:

 

Så du skulle hellre offra dem? Verkligen? Förutsatt att du var helt övertygad om att det gällde "antingen - eller". Hoppas du ursäktar att jag tillåter mig tvivla.

Om du tänker generellt så förstår jag att du tvivlar. Men om vi pratar om filmen och om jag sätter mig i en liknande situation, så skulle jag inte gå in på en skola och döda samtliga barn för att nå mitt mål. Aldrig.

Spoileri spoilera - Har du inte sett filmen ännu får du egentligen skylla dig själv

 

Haha jag hade nog dödat ungarna även om jag inte var på väg att bli ond. Jag menar "POWER!...UNLIMITED!!!!"

 

Snorisar ska ändå inte leka med lasersvärd....dessutom hatar jag det där padawanhåret

Ändrad av roadwarrior
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Haha jag hade nog dödat ungarna även om jag inte var på väg att bli ond. Jag menar "POWER!...UNLIMITED!!!!"

 

Snorisar ska ändå inte leka med lasersvärd....dessutom hatar jag det där padawanhåret

Ha, du kan ju inte stampa ihjäl en spindel utan att vricka foten!
Link to comment
Share on other sites

Haha jag hade nog dödat ungarna även om jag inte var på väg att bli ond. Jag menar "POWER!...UNLIMITED!!!!"

 

Snorisar ska ändå inte leka med lasersvärd....dessutom hatar jag det där padawanhåret

Ha, du kan ju inte stampa ihjäl en spindel utan att vricka foten!

 

You are underestimating the power of the force young one!!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
You are underestimating the power of the force young one!!

Såg du det där, Jojje!?

 

A young mind, an great body

Såg du det DÄR, Jojje!?

 

Du är medveten om att "an" blir helt felplacerat där va?

 

Don't take on tasks bigger than yourself!

Nu har ju inte jag skrivit det där, så jag tar inte åt mig.
Link to comment
Share on other sites

You are underestimating the power of the force young one!!

Såg du det där, Jojje!?

 

A young mind, an great body

Såg du det DÄR, Jojje!?

 

Du är medveten om att "an" blir helt felplacerat där va?

 

Don't take on tasks bigger than yourself!

Nu har ju inte jag skrivit det där, så jag tar inte åt mig.

 

Från början var det rätt...tills ett nytt ord som började på konsonant smet sig in... B)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
You are underestimating the power of the force young one!!

Såg du det där, Jojje!?

 

A young mind, an great body

Såg du det DÄR, Jojje!?

 

Du är medveten om att "an" blir helt felplacerat där va?

 

Don't take on tasks bigger than yourself!

Nu har ju inte jag skrivit det där, så jag tar inte åt mig.

 

Från början var det rätt...tills ett nytt ord som började på konsonant smet sig in... B)

smet sig in...? :P
Link to comment
Share on other sites

You are underestimating the power of the force young one!!

Såg du det där, Jojje!?

 

A young mind, an great body

Såg du det DÄR, Jojje!?

 

Du är medveten om att "an" blir helt felplacerat där va?

 

Don't take on tasks bigger than yourself!

Nu har ju inte jag skrivit det där, så jag tar inte åt mig.

 

Från början var det rätt...tills ett nytt ord som började på konsonant smet sig in... B)

smet sig in...? :P

 

The force is strong with this one.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
You are underestimating the power of the force young one!!

Såg du det där, Jojje!?

 

A young mind, an great body

Såg du det DÄR, Jojje!?

 

Du är medveten om att "an" blir helt felplacerat där va?

 

Don't take on tasks bigger than yourself!

Nu har ju inte jag skrivit det där, så jag tar inte åt mig.

 

Från början var det rätt...tills ett nytt ord som började på konsonant smet sig in... B)

smet sig in...? :P

 

The force is strong with this one.

Snygg move tillbaka on topic!

 

Vad gäller kraften så är den obefintlig just nu, men vänta bara! Fick sandsäck, boxarhandkar, hopprep och hantlar igår när jag fyllde år! Snart fyller jag ut hela forumet själv!

Link to comment
Share on other sites

You are underestimating the power of the force young one!!

Såg du det där, Jojje!?

 

A young mind, an great body

Såg du det DÄR, Jojje!?

 

Du är medveten om att "an" blir helt felplacerat där va?

 

Don't take on tasks bigger than yourself!

Nu har ju inte jag skrivit det där, så jag tar inte åt mig.

 

Från början var det rätt...tills ett nytt ord som började på konsonant smet sig in... B)

smet sig in...? :P

 

The force is strong with this one.

Snygg move tillbaka on topic!

 

Vad gäller kraften så är den obefintlig just nu, men vänta bara! Fick sandsäck, boxarhandkar, hopprep och hantlar igår när jag fyllde år! Snart fyller jag ut hela forumet själv!

Ja, verkligen... hm, snyggt. Och välbehövligt. Vad gäller k-r-a-f-t-e-n är den på topp här - som alltid. Grattis på födelsedagen, föresten! Born on the Fourth of July...

 

Vad jag ville ha sagt var egentligen bara att Anakin/Darth handlar mänskligt i detta avseende, alltså vad gäller hans ursprungliga motiv till att gå till den mörka sidan. Och det är ett oväntat snyggt och bra sätt att knyta ihop historien. Min avsikt var inte att diskutera Manetherens med fleras eventuella mordiska tendenser, alltså. Fast här fick man ju onekligen en del intressant sidoinformation. :D

 

En gång i tiden, för oerhört längesedan, var jag faktiskt tvungen att svara på frågan om jag var beredd att döda för att rädda min familj (eller om det var en dagisklass) varpå jag självklart svarade ja. Om det nu verkligen gällde "antingen eller". Och det står jag för än idag... det politiskt korrekta svaret i just detta sammanhang var "nej, aldrig".

 

Av någon outgrundlig anledning fick jag ändå vapenfri tjänst. Apropå "off topic".

Ändrad av Jonas
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Ja, verkligen... hm, snyggt. Och välbehövligt. Vad gäller k-r-a-f-t-e-n är den på topp här - som alltid. Grattis på födelsedagen, föresten! Born on the Fourth of July...
Man tackar!

 

Vad jag ville ha sagt var egentligen bara att Anakin/Darth handlar mänskligt i detta avseende, alltså vad gäller hans ursprungliga motiv till att gå till den mörka sidan. Och det är ett oväntat snyggt och bra sätt att knyta ihop historien.
Är väl benägen att hålla med dig, om det inte var för att han blev så ofantligt ond på en gång. Om man resignerar infor ondskan och blir självisk och kallsinnig är en sak, men att man går från att vara (nästan) lydig och god till att helt plötsligt bli en besinningslös slaktare på en eftermiddag tycker jag känns lite överdrivet. Hade GL gjort övergången till den mörka sidan lite mer gradvis, hade jag också kunnat gå med på din teori om att Anakin handlar mänskligt.

Ändrad av Manetheren
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...