Jump to content

Gnurglan


lotta_lewis@comcast.net

Rekommenderade inlägg

Är det någon som kommer ihåg en tecknad serie som hette Gnurglan? Den sändes som en del av sommarmorgon eller jullovsmorgon, och det var en grupp ungdomar som jag tror löste brott eller i varje fall hamnade i trubbel varje vecka, men deras "husdjur" Gnurglan kom alltid till deras räddning. Gnurglan såg ut som en vit, flygande säl ungefär, och kunde förvandla sig till vad som helst. Om ungdomarna behövde ett nät förvandlade han sig till ett nät, om de behövde ett instrument förvandlade han sig till det. Lite som Barbapappa... Han pratade inte, men lät, tror jag.

 

Hjälp, jag blir galen om jag inte hittar någon annan som har sett den här serien, för alla tror att jag bara hittar på!

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som kommer ihåg en tecknad serie som hette Gnurglan? Den sändes som en del av sommarmorgon eller jullovsmorgon, och det var en grupp ungdomar som jag tror löste brott eller i varje fall hamnade i trubbel varje vecka, men deras "husdjur" Gnurglan kom alltid till deras räddning. Gnurglan såg ut som en vit, flygande säl ungefär, och kunde förvandla sig till vad som helst. Om ungdomarna behövde ett nät förvandlade han sig till ett nät, om de behövde ett instrument förvandlade han sig till det. Lite som Barbapappa... Han pratade inte, men lät, tror jag.

 

Hjälp, jag blir galen om jag inte hittar någon annan som har sett den här serien, för alla tror att jag bara hittar på!

 

:(

 

Har aldrig hört talas om nåt liknande. Säkert att du inte bara hittar på? :P

Skojar bara...hur länge sen var det den gick ungefär?

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att jag inte hittar på! Den måste ha gått tidigt 80-tal eller mitten på 80-talet. Kan ha varit ett inslag i Jullovsmorgon med Ulf Brunnberg, Jul hos Julofssons, eller något sånt.

 

Är det någon som kommer ihåg en tecknad serie som hette Gnurglan? Den sändes som en del av sommarmorgon eller jullovsmorgon, och det var en grupp ungdomar som jag tror löste brott eller i varje fall hamnade i trubbel varje vecka, men deras "husdjur" Gnurglan kom alltid till deras räddning. Gnurglan såg ut som en vit, flygande säl ungefär, och kunde förvandla sig till vad som helst. Om ungdomarna behövde ett nät förvandlade han sig till ett nät, om de behövde ett instrument förvandlade han sig till det. Lite som Barbapappa... Han pratade inte, men lät, tror jag.

 

Hjälp, jag blir galen om jag inte hittar någon annan som har sett den här serien, för alla tror att jag bara hittar på!

 

:(

 

Har aldrig hört talas om nåt liknande. Säkert att du inte bara hittar på? :P

Skojar bara...hur länge sen var det den gick ungefär?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nejdå, du hittar inte på. Jag minns Gnurglan mycket väl, fast jag tror att hon var ett litet spöke! Inte för att jag har en aning om hur namnet stavas på engelska, men då hette hon iallafall Schmoo (min stavning) och jag blev så förtjust i henne att jag döpte en av mina undulater till detta. Jag gissar på att det var en Hanna BArbera-produktion, för det påminde inte så lite om Scooby Doo. Om jag minns rätt alltså...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Nejdå, du hittar inte på. Jag minns Gnurglan mycket väl, fast jag tror att hon var ett litet spöke! Inte för att jag har en aning om hur namnet stavas på engelska, men då hette hon iallafall Schmoo (min stavning) och jag blev så förtjust i henne att jag döpte en av mina undulater till detta. Jag gissar på att det var en Hanna BArbera-produktion, för det påminde inte så lite om Scooby Doo. Om jag minns rätt alltså...
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 2 months later...
Jag fick tag på en dubbel dvd som jag köpte av en kille i USA, med samtliga 18 (tror jag att det är) avsnitt som spelats in. Det tog lite men nu har jag dem hemma, o det kostade mig endast 17 USD!!

 

 

Hej...

 

:whistling: Du säljer möjligtvis inte en kopia på gnurglan :rolleyes:

Fast det är ingen text på den eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest Perfect Hatred

Jag kommer ihåg jag titta massor av timmar på gnurlgan när jag va liten men när jag försökte tänka nu 20 år senare på vad avsnitten handla om så kom jag inte ihåg ett endast dyft. Jag hittade dock detta på U tube o när jag såg det så komma alla minnen tillbaka från ingenstans hehe:

 

http://www.youtube.com/watch?v=BYT3zezajOM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Är det någon som kommer ihåg en tecknad serie som hette Gnurglan? Den sändes som en del av sommarmorgon eller jullovsmorgon, och det var en grupp ungdomar som jag tror löste brott eller i varje fall hamnade i trubbel varje vecka, men deras "husdjur" Gnurglan kom alltid till deras räddning. Gnurglan såg ut som en vit, flygande säl ungefär, och kunde förvandla sig till vad som helst. Om ungdomarna behövde ett nät förvandlade han sig till ett nät, om de behövde ett instrument förvandlade han sig till det. Lite som Barbapappa... Han pratade inte, men lät, tror jag.

 

Hjälp, jag blir galen om jag inte hittar någon annan som har sett den här serien, för alla tror att jag bara hittar på!

 

:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...