Jump to content

Bästa komediserien


Filmnörd

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • Svar 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tycker att The Office är en av dom bästa serierna genom tiderna. Den är så himlans klockren, men också ganska svår och ibland jobbig humor. Så pinsam.

 

Simpsons är ju klockren, och jag vet nästan ingen som inte tittar på det. Det är härligt! Och That 70's Show är en av dom bästa serierna som går på tv just nu. Alla karaktärerna, haha! Jättebäst.

Link to comment
Share on other sites

That 70s show. har jag inte förstått mej på. Har försökt några gånger men finner det helt enkelt inte kul.

 

Ser inte så mycket komediserier men en som jag älskar är

 

The Family guy.

 

Åsså gillar jag vaktmästaren i Scrubs men den serien är ganska ojämn.

 

Ocj just nu är det nån riktig dynga på tv4

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bästa komediserien...just nu för min del får bli dessa två som jag senast tiden slukat alla avsnitt av som jag lyckats få tag i.

 

Langt fra Las Vegas

- dansk komediserie som sändes i totalt 53 avsnitt under 5 säsonger 2001-2003 och skapades av Casper Christensen och Frank Hvam. Båda dessa herrar hade stora roller i serien genom alla avsnitten. Handlar om ett gäng människor som jobbar på en liten tv-station.

Skruvad och stundtals svart, larvig och sjuk humor, men i sina bästa stunder helt lysande bra.

 

Klovn

- dansk komediserie som sänts under 4 säsonger (40 avsnitt) 2005-2006 och skapats av Casper Christensen och Frank Hvam. De båda spelar även huvudrollerna.

 

En mer verklighetsbaserad och realistisk serie som i princip går ut på att huvudrollsinnehavarna genom sin klantighet försätter sig i diverse pinsamma vardagssituationer.

 

Mer nedtonad humor än i Langt fra Las Vegas men lika rolig och mer finurligt konstruerad.

Link to comment
Share on other sites

Bästa komediserien...just nu för min del får bli dessa två som jag senast tiden slukat alla avsnitt av som jag lyckats få tag i.

 

Langt fra Las Vegas

- dansk komediserie som sändes i totalt 53 avsnitt under 5 säsonger 2001-2003 och skapades av Casper Christensen och Frank Hvam. Båda dessa herrar hade stora roller i serien genom alla avsnitten. Handlar om ett gäng människor som jobbar på en liten tv-station.

Skruvad och stundtals svart, larvig och sjuk humor, men i sina bästa stunder helt lysande bra.

 

Klovn

- dansk komediserie som sänts under 4 säsonger (40 avsnitt) 2005-2006 och skapats av Casper Christensen och Frank Hvam. De båda spelar även huvudrollerna.

 

En mer verklighetsbaserad och realistisk serie som i princip går ut på att huvudrollsinnehavarna genom sin klantighet försätter sig i diverse pinsamma vardagssituationer.

 

Mer nedtonad humor än i Langt fra Las Vegas men lika rolig och mer finurligt konstruerad.

E du danask eller? Eftersom alla dina favoriter verkar vara danskar. Film som tv-serie

Link to comment
Share on other sites

Ingoman: Nej jag är svensk, men på senare år har jag kommit att uppskatta dansk film allt mer, eftersom den ofta är väldigt bra. Åtminstone de filmer som letar sig upp på våra biografer. Desutom tycker jag danskarna gör många bra tv-serier.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
Guest Jake the snake

Top 10

 

1. The Office

2. Entourage

3. Men behaving badly

4. The Office (USA)

5. Scrubs

6. Weeds

7. Arrested Development

8. M.A.S.H

9. Norm Show

10. Seinfeld

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Min topp 5 lista!

 

Utländska Serier

 

1. That 70s´ show

2. Two And A Half Men

3. The Simpsons

4. Family Guy

5. Vänner

 

Svenska Serier

 

1. Nile city

2. Full Frys

3. Svensson svensson

4. Pistvakt

5. Rena Rama Rolf (tack vare Robrt Gustavsson som "Nisse")

Link to comment
Share on other sites

Min topp 5 lista!

 

Utländska Serier

 

1. That 70s´ show

2. Two And A Half Men

3. The Simpsons

4. Family Guy

5. Vänner

 

Svenska Serier

 

1. Nile city

2. Full Frys

3. Svensson svensson

4. Pistvakt

5. Rena Rama Rolf (tack vare Robrt Gustavsson som "Nisse")

 

NoOne

 

vill inte vara e besserwisser men man blir förvirrad när du har citaten i citatrutor sådär. man tror att det är svaret på ett annat meddelande. Skriv dem som vanligt med " istället vetja.

Link to comment
Share on other sites

Min topp 5 lista!

 

Utländska Serier

 

1. That 70s´ show

2. Two And A Half Men

3. The Simpsons

4. Family Guy

5. Vänner

 

Svenska Serier

 

1. Nile city

2. Full Frys

3. Svensson svensson

4. Pistvakt

5. Rena Rama Rolf (tack vare Robrt Gustavsson som "Nisse")

 

NoOne

 

vill inte vara e besserwisser men man blir förvirrad när du har citaten i citatrutor sådär. man tror att det är svaret på ett annat meddelande. Skriv dem som vanligt med " istället vetja.

 

Sorry nu är de fixat!

Ha de gött

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...