Jump to content

DVDnytt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Min DVD-samling. En salig blandning av lite olika genrer, inte alls speciellt täckande tyvärr. Jag får väl handla fler.

 

American Pie 2 Kul film, lite extrascener, inget märkvärigt

 

Analyze This Rolig film, har inte kollat extramaterialet

 

Dödligt vapen 4 Rolig. Har inte kollat extramaterial. Skulle vilja se de andra tre också.

 

Forrest Gump Bra, lång och rolig film. Har inte kollat extramaterial.

 

Monty Python, The Holy Grail Skirkul! Bra extramaterial, rekommenderas!

 

Star Wars, Episod II, Attack of the Clones Bra film eftersom jag gillar Star Wars, intressant men lite omständigt extramaterial.

 

The Matrix En av mina favoritfilmer, mycket spännande, har ej kollat extramaterialet, rekommenderas i alla fall.

 

 

Rekomendera gärna filmer som jag bör eller kan lägga till.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dödligt vapen 4 Rolig. Har inte kollat extramaterial. Skulle vilja se de andra tre också.

 

Nej..nej vad är detta. Om du inte sett de andra tre som är mycket bättre än fyran (men fyran är bra också) ska du se dem direkt, några av de få filmer jag sett flera gånger. Lite klicheé kanske men det är bra ändå

 

Den film som bör finnas med är givetvis Donnie Darko hehehe.

 

MIN FILMLISTA

Stalingrad 2/5 (gillar tyvärr inte denna trots lite omväxling med tysktalande aktörer och inte bara personer som bryter på tyska)

 

Attack mot polisstation 3/5 (härlig 70-tals film med stämning)

 

Dirty Harry +3/5 (Kultklassiker med Clintan säger allt)

 

The Thing +4/5 (mmm..en av mina favoriter älskar äcklet, egentligen en 5 men är lite hård idag)

 

Highlander II 2/5 (buh..dåligt, den första var bra och de andra dög men den här suger i framtidsmiljö)

 

American Psycho 4/5 (härligt våldsam och grym film med världens bästa vapen, spikpistolen)

 

Sagan om ringen 4/5 (allas vår ring ingen 5 hos mig men älskar den mycket för det)

 

Rovdjuret -4/5 (Ja arnold är kul att se)

 

Plutonen +4/5 (oerhört bra och mäktig, grym och våldsam)

 

Never talk to strangers (har inte sett ännu, min systers)[/b]

 

Gudfadern I (boxen) -5/5 (minuset är inget dåligt bara att den inte är riktigt fem för mig)

 

Gudfadern II (boxen) +3/5 (underskattad, den är faktiskt bra)

 

Gudfadern III (boxen) +3/5 (överskattad men bra)

 

Falling Down 4/5 (mm..bra film helt enkelt)

 

Tjuren från Bronx -5/5 (en klar femma med en otroligt välspelad film)

Goodfellas +3/5 (också överskattad men bra)

 

French connection (boxen) 4/5 (bra och realistisk film)

 

French connection II (boxen) 3/5 (sämre men fortfarande bra)

 

Donnie Darko 5/5 (den film jag håller närmast mitt hjärta)

 

Liten recension av min filmlista de enda två filmer som hade riktigt bra special material är gudfadern (det är långt iallafall 3 h men jag har inte sett det ännu :D ) och the thing som trots en ganska vanlig utgåva har enormt intresant material där man berättar hur filmens gjorts och man får ta del av effektsmakarens energiska uttalanden...mycket bra.

 

Plutonen har jag heller inte sett extra materialet på. juren från bronx var väl sådär med material på, men när klipparen berättade hur de gjort var intressant

Link to comment
Share on other sites

Köpte precis Mulholland drive på discshop.se, nu får vi se om den är bra chezflash!!!

 

Mamma klagade på att jag borde vara nöjd med de filmer jag har. Hon tror att alla filmer egentligen är en film och att om man ser några behöver man inte se andra. Jag blir arg och säger "IDIOT" föräldrar förstår aldrig ens intressen

Link to comment
Share on other sites

Donnie Darko 5/5 (den film jag håller närmast mitt hjärta)

 

 

ARRGH! :mad2:

 

Blir galen om jag inte får se den snart! Jag har lovat min kompis att se den med honom, men jag har aldrig tid. Så jäkla jobbigt, önskar att jag hade mer tid. Nu blev det kanske lite :offtopic: ledsen för det.

Link to comment
Share on other sites

jag såg Donnie B... för ett litet tag sen(tre dar sen) för att roadis här hade tjatat om den...

kanske därför jag nu tycker att den var ganska dålig, just för att jag hörde så himla mycket bra om den innan jag såg den!!!

Ändrad av filmlover_424
Link to comment
Share on other sites

Blir galen om jag inte får se den snart! Jag har lovat min kompis att se den med honom, men jag har aldrig tid. Så jäkla jobbigt, önskar att jag hade mer tid. Nu blev det kanske lite  ledsen för det.
Aldrig off topic med Donnie Darko

 

jag såg Donnie B... för ett litet tag sen(tre dar sen) för att roadis här hade tjatat om den...

kanske därför jag nu tycker att den var ganska dålig, just för att jag hörde så himla mycket bra om den innan jag såg den!!!

 

Hmm...vilken film menar du då Donnie B...hmm (hahahahaha). Tycker du bör se den igen och verkligen tänka till.... superdjup film som man verkligen var tvungen att koncentrera sig för att se... riktigt bra och välspelad film jag snart måste se igen DEN ÄR BÄST

Link to comment
Share on other sites

nej men alltså jag såg den och det är en sån film man antingen hatar eller älskar, inget mittemellan!

har inget att göra med att jag var okoncentrerad.

 

Det håller jag visserligen med om, men samtidigt tror jag att det behövs en viss koncentration för att se filmen och verkligen förstå och gilla allt. Men som du säger antingen älskar man den eller hatar den!!!

 

Däremot BÖR alla älska den.... :P

Link to comment
Share on other sites

I min lilla samling har jag

 

Mean Machine så himmla bra.. :D

Children of the corn Det står och samlar damm, har aldrig sett klart den

Mission Impossible 2

Star Wars ep II

Scorpion King ännu ej sett

Gladiatorn

SpiderMan

 

 

hrm, finns fler (typ 200 i vhs avdelningen) men nu kallar soffan, tog längre tid än jag trodde att skriva detta... Editar när jag har tid... :up:

Ändrad av *A n n a*
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Var ute och köpte Pulp Fiction tidigare idag.

Filmen är ett måste på grund av alla sköna dialoger och monologer, så det var klart ett bra köp. Men jag blev trots allt lite besviken över det hela.

Pris: 249

 

Kvalite: Ganska bra, men inte mer än det

 

Ljud: Naj, inte så bra ljud, men i alla fall ok.

 

Extramaterial: Klart underkänd. Det enda som följde var två trailers till filmen. En amerikansk och en japansk. Jag hoppades på någon skön liten extrascen, men icke sade nicke. Ingenting annat än det.

 

Summering: Ganska dåligt ljud och inte världens bästa kvalite, men filmen i sig väger upp till priset, som var lite för mycket.

 

Aja, bättre än ingen film alls.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Köpte idag en DVD-film för 59 kr (ganska bra pris tycker jag).

Filmen heter The Driver och är från 1978, regisserad av Walter Hill,

som bl.a. ligger bakom sköna filmer som The Warriors (1979),

Southern Comfort (1981) och 48 timmar (1982).

Han har även skrivit manuset till Alien filmerna och The Getaway filmerna.

 

Hur som helst hade jag hört att filmen skulle innehålla bland de bästa

biljakterna som går att få tag på. Man måste bara bli nöjd med dessa

eftersom de får en känsla av Bullitt, även om de inte är lika bra.

Vad som är bra med dem är motorljudet som är på högvarv, klippet

som gör att det hela tiden blir fart i jakterna. Välgjorda biljakter är det.

Tyvärr håller det inte eftersom det bara är två biljakter i hela filmen,

en i början och en i slutet...men i mitten av filmen händer inte speciellt

mycket och skådespelarinsatserna är inte de bästa.

Men vad kan man vänta sig för 59 kr för en DVD ? Det var det värt.

Tyvärr är extramaterialet urdåligt (finns inget), vilket är mycket synd

eftersom det hade varit kul att se lite "behind the scenes" på biljakterna.

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara de här DVD-filmerna:

Sagan om Ringen ( extended version )

Thunderbolt ( Allas vår Jackie Chan :P )

Ruble in the Bronx ( Jackie här också )

Supercop ( Japp, här med )

För några veckor sen köpte jag Seven, mest för att det följde med ett alternativt slut. Jag har dock inte sett det än, men snart så...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

The Boondock Saints

Jag hade sett den bara för några dagar senare och jag fastnade så mycket för den så jag bestämde mig för att köpa den.

 

Filmen: Mycket bra film som kör med Reservoir Dogs-stuket. Alltså att det är många tillbakablickar och sådant kul. Mycket bra film som borde ses av alla.

 

Bildkvalité: Den här kvaliteten var riktigt bra. Distributören är Scanbox. Mycket bra bild.

 

Bildkvalité: Ljudet var också bra. Finns inte så mycket att kommentera för den.

 

Extramaterial: Kunde ha varit mycket bättre. Den hade inga borttagna scener, som jag brukar gilla att titta på. Till min förvåning måste jag säga eftersom den tyska DVDversionen hade tydligen det. Det finns bara några biografier om fyra skådespelare och om regisssören (tror jag).

 

Pris: Det bästa sist... Hör och häpna. Denna DVD kostar endast 89-99 kronor i de flesta butiker.

 

Sammanfattning: Mycket bra DVDfilm som har en hög standard på både bild och ljud. Extramaterialet kunde ha varit bättre, men denna är klart köpvärd. Billig var den också.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Underbart, igår fick jag fyra nya dvd-filmer ifrån homeenter:

 

Road to Perdition

A beautiful mind

Star Wars II

Black hawk down

 

A beautiful mind&Star Wars har en massa extramaterial som jag inte hunnit kolla in ännu, medan Road to perdition&Black hawk down inte hade så mycket......jaja, det är iallafall fyra bra filmer....

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...