Jump to content

Hej då på ett tag-tråden


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

  • Svar 802
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Nu är jag tillbaks från Franska Rivieran. Har haft det väldigt trevligt och det var mycket fint och avslappnat där nere. Bodde i Nice och besökte även bl.a. Cannes och Monaco. Vart man än var så var det sevärt och bra.

 

På söndagen var det formel 1 i Monaco och det var pampigt värre. Packat med folk (så klart) och ljudet från bilarna var högre än man hade anat, även om man hade öronproppar.

 

Var i Cannes på tisdagen, men stannade tyvärr inte så länge, bara några timmar. Kan bara säga att filmfestivalen är ALLT där nere vid den här tidpunkten. Extremt mycket folk, i princip överallt såg man folk med festivalpass (vilket gjorde mig lite irriterad då man själv inte hade möjlighet att fixa ett). Väldigt mycket fotografer också då jag var där precis innan en av kvällspremiärerna. Kom massvis med bilar och uppklädda personer som man inte kände igen, men som fotograferna plåtade överallt. Förmodligen mycket franska kändisar som man inte kände igen.

 

Onsdagen bar det av åt andra hållet och Monaco (igen, men nu med mindre människor och minder avspärrningar) plus en bit in i Italien.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Då var semester resan över för denna gången. Intressant upplevelse, att få se Bali. Har aldrig varit i asien tidigare och som strukturerad svensk är det rätt förvirrande i början. Men det blev en riktigt bra resa, hann med både sol och bad, och en del turistande runt ön. Var till och med på en grann-ö, Gili Trawangan och dök med tuber för första gången i mitt liv. Riktigt häftigt det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

Dags att åka iväg igen, ska tillbringa nån vecka i Stockholms skärgård. Ska bli skönt att komma hemifrån ett tag, det är svårt att semestra hemma, man kan aldrig riktigt slappna av. Sen är ju VM slut nu också, så då behöver man ju inte TV-soffan lika mycket. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...