Hoppa till innehåll

Foto:
- - - - -

Omgång 14 - Letter from an Unknown Woman

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#16 wst

wst

Cineast

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 259 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Plats:Umeå

Skriven 27 juni 2010 - 22:26

Trevligt Yojimbo. Hoppas fler ansluter så vi verkligen får igång diskussionen här.

Hade också varit trevligt att få höra ett omdöme från wst på filmen.

Ska klämma in den mot senare delen av veckan. Jobbar så mycket kvällar nu och annat så hinner inte före det tyvärr.

#17 wst

wst

Cineast

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 259 Inlägg:

Skriven 02 juli 2010 - 19:52

Kommer mest troligt att se filmen lite senare ikväll. Återkommer lite senare med recension och tankar om så blir fallet.

#18 wst

wst

Cineast

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 259 Inlägg:

Skriven 03 juli 2010 - 22:15

Nu har jag sett om filmen och min recension finner ni här.

Kasta ihop den som hastigast och kommer eventuellt att göra lite ändringar och lägga till text senare eller under morgondagen.

För att dra igång en liten diskussion; Varför tror ni att Stefan inte kommer ihåg Lisa?

#19 Czechflash

Czechflash

Filmhunter

• Filmstar
  • 13 683 Inlägg:
  • Plats:Stockholm

Skriven 04 juli 2010 - 06:50

För det först var han en kvinnotjusare så han kanske inte kom ihåg namn och kunde placera dem eftersom han hade så många kvinnor i sitt liv. Sen var hon kanske inte så speciell för honom eftersom han uppenbarligen inte mindes henne trots flera chanser. Kanske var det så att inblicken vi fick se i deras tid tillsammans var något väldigt vanligt för honom med alla sina kvinnor, men för hennes del var det den stora kärleken. Och sist men inte minst hade han väl alkoholproblem och förmodligen hade minnet och liknande fått sig en törn.

#20 Czechflash

Czechflash

Filmhunter

• Filmstar
  • 13 683 Inlägg:

Skriven 12 juli 2010 - 18:57

Nu när VM är slut hoppas jag fler har tid och lust att se filmen, har varit lite tyst tycker jag ;)

#21 Czechflash

Czechflash

Filmhunter

• Filmstar
  • 13 683 Inlägg:

Skriven 10 augusti 2010 - 22:15

Är det fler som tänkt se filmen (Plox, Jojje kanske ?) eller ska vi börja fundera på en ny omgång ?

#22 Jojje

Jojje

Dr. Funkenstein

• Filmstar
  • 5 236 Inlägg:

Skriven 11 augusti 2010 - 06:46

Jo, jag kommer att se den. Så fort Plox har sett Persona så kommer jag först se Eyes Wide Shut och därefter Letter from an Unknown Woman. :)

Men det är fritt fram med en ny omgång.

#23 Plox

Plox

屁艾勒哦艾克斯

• Moderator
  • 4 932 Inlägg:
  • Plats:Malmö

Skriven 11 augusti 2010 - 20:14

Ja vänta inte in mig och Jojje - då får ni vänta ett halvår till... :rolleyes:

Nä men allvarligt, mitt engagemang för filmklubben har varit under all kritik nu de senaste omgångarna. Ska skärpa mig nu när den hektiska sommaren snart är över. Kommer att se Persona och EWS, Letter from an Unknown Woman hoppar jag dock över.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare