Jump to content

Favoriternas kamp


Novocaine

Rekommenderade inlägg

Mina fyra.

 

* Joan Crawford - Känns rätt intetsägande för mig.

* Paulette Goddard - Är rädd att jag sett alldeles för lite äldre filmer för att kunna säga så mycket, duktig men äh.

* Jaden Smith - Han är väl mer med i brist på alternativ och pga sina föräldrar.

* Max von Sydow - Episk som få, men ingen större favorit och han ryker tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

GRUPP B

 

Bort:

Jaden Smith - Vem?

Joan Crawford - För okänd för mig

Paulette Goddard - Har ingen erfarenhet av henne alls

Audrey Tautou - Otroligt överskaddat skådis, irriterade ihjäl mig på henne i menlösa Amelie från Montmartre.

 

Kvar

Jennifer Connely - Har inte gjor något riktigt bra på ett tag, men hon har klart potetnial. Utmärkt i Requiem for a Dream.

Meryl Streep - Evighetsmaskin, den enda riktigt stora stjärnan på den kvinliga skådishimlen numera. Hon har hållit länge och klarar fortfarande av att förnya sig. Klarade sång i Mamma mia gland. Tonnvis med stora roller bakom sig.

Samuel L Jackson - Kan egentligen bara göra en roll, men som han gör den. Hårdare än hårdast på film, alltid skön att se.

Edward Norton - Otroligt kapabel skådis. Gått lite på tomgång ett tag (har dock inte sett the Painted Veil), men kan ge sina karaktärer energi och trovärdighet i sina bästa stunder.

Max von Sydow - Är ju svag för svenskar som lyckas utomlands, och Max är en pionjär. Har hållt i många år och göra alltid stabila insatser. Kommer väl alltid vara mest känd för sin roll i Exorcisten. En sån som skulle ha en lifetime achivement-award om jag fick bestämma. :)

Link to comment
Share on other sites

Dessa fyra ska bort:

 

Joan Crawford: Hon var säkert stor på tiden det begav sig, men hade aldrig hört talas om henne förrän nu. Det säger allt.

Paulette Goddard: Se ovan.

Jaden Smith: Att hans far heter Will Smith förändrar inget. Han är fortfarande bara barnet, så det går helt enkelt inte att jämföra honom med de andra - som ju har betydligt mer i bagaget.

Audrey Tautou: Valet stod mellan henne och Jennifer Connelly. Efter att ha sett endast en halv film blev det tyvärr Audreys fall. Men hon är ändå en av de bättre franska skådespelerskorna som jag sett, även om hon är en av de få.

 

Dessa fem ska stanna:

 

Jennifer Connelly: Sett för lite egentligen, och hon var på gränsen för mig. Men här är i alla fall biljetten vidare...

Samuel L. Jackson: Inte min typ skådespelare, men ändå en bra en som förtjänar att gå vidare.

Edward Norton: Kan inte säga att han är en favorit heller, men en av de bättre i gryppen.

Meryl Streep: En duktig skådespelerska som också kan sjunga! Hon ska absolut gå vidare här.

Max von Sydow: Har inte sett så mycket med honom, men det spelar ingen roll. Han är en livs levande legend från Sverige!

Link to comment
Share on other sites

GRUPP B - Resultat:

We're on the roll! Efter andra gruppen kan vi konstatera att vi har lika självklara kandidater den här gången. Kanske påverkar vi varandra, eller så tycker vi faktiskt så lika. Fyra av dessa nio lyckades knipa majoriteten av rösterna, medan de andra fem inte kom i närheten ens. De kan alltså tryggt stanna kvar ett tag till. Will Smiths son Jaden föll ingen i smaken, och det är besviset att man inte kan leva i skuggan av sina föräldrar. Fast det får han väl göra ett tag till... han är bara tio år! Sju röster totalt fick han, vilket är mest hittills. Rutinerade skådespelerskor som Joan Crawford och Paullette Goddard hade det heller inte så lätt - mycket på grund av deras okända nunor. Så kan det vara. Sist ut blev en av Frankrikes nyaste tillskott - Audrey Tautou. Hon har gjort sig känd som Amélie, samt gjort en hel del filmer. Men det blev inte hela vägen ut, tyvärr. Istället gick de här vidare: Jennifer Connelly, Samuel L. Jackson, Edward Norton, Meryl Streep och Max von Sydow. Två av dem blev helt utan röster.

 

Röster

7 - Jaden Smith

6 - Joan Crawford

5 - Paulette Goddard

5 - Audrey Tautou

--------------------

2 - Samuel L. Jackson

2 - Max von Sydow

1 - Jennifer Connelly

0 - Edward Norton

0 - Meryl Streep

Link to comment
Share on other sites

GRUPP C

Då är det dags för grupp C. Nedan finner du nio skådespelare. Det du ska göra är att välja ut fyra av dessa som du av olika anledningar vill ha bort från turneringen. Vi har säkerligen olika åsikter och tankar kring detta, så motivera gärna era val.

En ganska svår grupp, som är raka motsatsen mot förra. Men till imorgon kan ni rösta som vanligt. Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Bort med:

 

* Marion Davies - Inte sett nåt.

* Greta Garbo - Bara sett en och den var inget mästerverk.

* Scarlett Johansson - Känner ingenting för henne. Tråkig.

* Jude Law - Inte helt kass, men ingen favorit. Rätt tråkig.

 

Jag röstar nästan bara bort kvinnor :) Men "mina kvinnor" kommer nog snart in i leken. De lär väl röstas bort av andra :(

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Intressantare och roligare grupp.

 

Dessa ska försvinna:

 

Marion Davies - Aldrig hört talas om, tror inte jag sett något med henne

Greta Garbo - Det jag sett har inte imponerat på mig, ganska tråkig också

Buster Keaton - Än så länge bara sett två, han är bra, men känner inget för honom

Jude Law - Helt ok, men gillar de övriga bättre

 

De här ska gå vidare:

 

Cary Grant - Given med sin charm och humor

Henry Fonda - Även han given och är lätt att tycka om

Jake Gyllenhaal - Fungerar för det mesta bra, men tänker alltid på Donnie Darko

Scarlett Johansson - Bara för Lost in Translation förtjänar hon heder

Peter Sellers - Underbar komiker, en av de allra bästa på det han gjorde

Link to comment
Share on other sites

Och på dessa föll mina röster, i "Dödens grupp"...

 

Dessa ska bort:

  • Marion Davies: Verkar som hon var en trevlig kvinna, men jag hade absolut ingen aning om vad hon gjort innan jag kollade på imdb.
  • Jude Law: Inte dålig alls, men för mig inte särskilt speciell heller. Spelar i för mycket kapitalistromantik.
  • Buster Keaton: Har gjort en massa och namnet är mycket känt. Dock tror jag att han har en mer teatral stil (som är en nackdel för mig) och jag kan inte bedömma mer än så, då jag inte sett något med honom.
  • Greta Garbo: En av de coolaste skådisarna genom tiderna, men jag kan inte bedömma henne tillräckligt ärligt för att hon ska gå vidare - trots att hon är en av de största stjärnorna i filmvärlden.

Dessa ska vara kvar:

  • Scarlett Johansson: Eftersom jag röstade bort Portman, så känns det som att jag borde rösta bort även Johansson, eftersom båda har haft liknande karriärer där de varit bra redan som unga och sedan blivit större och större. Men Johansson fick mig på fall i Lost in translation och var bra redan i Mannen som kunde tala med hästar.
  • Henry Fonda: En favorit i Once upon a time in the west och My name is nobody, bland annat. Hans kan säga allt med sina ansiktsuttryck. En legend.
  • Jake Gyllenhaal: En favorit som hittills har varit bra i allt han ställt upp i. Jag hoppas att han fortsätter att välja rätt filmer, för utvecklingens skull.
  • Cary Grant: En av mina absoluta favoriter från "den gamla goda tiden". Han ska bara vidare, och så var det med det.
  • Peter Sellers: En av de största skådisarna, och en av de största perfektionisterna i filmvärldens historia. Han själ alltid uppmärksamheten och träffar alltid rätt. Det finns ingen som Peter Sellers.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...