Jump to content

Vad tycker du/Ni om Sagan Om Ringen


Rekommenderade inlägg

Jo Sagan Om Ringen är rena mästerverk enligt mig, 5:or alltså. De har alla saker som behövs, och att ämnet är fantasy gör inte saken sämre.

 

I 2:a delen märkte man att Frodo riktigt förändrades av ringens kraft och det gjorde att det blev en kamp mellan Frodo och Sam. Sam som endast vill hjälp sin vän och göra det rätt fick det svårt. Synd om honom när Frodo är dum p.g.a. av ringen. Frodo blir lite störig enligt mig när han förändras och Gollum lurar honom. Som tur är får Frodo sitt rätta jag i andra halvan av sista filmen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det är naturligtvis Frodo som har det jobbigast av dem alla. Det är han som ska bära bärdan och ju närmare han kommer till domedagsklyftan desto jobbigare blir det för honom. Han genomgår en tydlig personlighetsförändring på grund av ringen. Naturligtvis är det jobbigt för Sam också men han kan inte förstå hur det är även om han vill det. Allas framtid ligger på Frodos axlar.

Helt superb film anser jag även om böckerna är bättre. Det är absolut den bästa äventyrs/history/fantasy film jag sett någonsin. Mycket fina skådespel av alla parter.

10/10 absolut

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...