Jump to content

Manga


Voldo

Rekommenderade inlägg

Kunde inte hitta någon tråd om manga så jag tänkte att jag lika gärna kunde skapa en. Undrar lite över om det är fler än jag här som läser någon manga, och vilka mangas är det i så fall?

 

Som jag nämnt ett par gånger så läser jag Berserk. Funderar på att börja läsa en andra manga, frågan är bara vilken.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jodå, jag har förrvisso dragit ner på mangan.

Tröttnade ett tag.

 

Hm; Death Note,Mermaid Saga,Fruits Basket,Wolf's Rain,Spice & Wolf, Vampire Game, Crying Freeman & Rebirth (är ju en manwhan). Det var några man kom nu ialla fall.

Har en del Japanska mangor, men det är seg med översättningen.

 

 

Har funderat på Berserk, men har inte tagit mej tiden att kolla in anime eller mangan än

Link to comment
Share on other sites

Hoppas du inte läser alla på en gång. Det låter jobbigt ;)

 

Själv så funderar man att titta efter en ny manga serie att läsa.

men har inte hittat nån än .

Har du nån du kan rekommendera ?

Nån serier som inte är allt för lång. Kanske med lite fantasy eller historisk tid

 

Fick tips om One Piece

men både animen & mangan verkar för lång för min smak.

Har förvisso bara sett några avsnitt av animen

 

Kollade lite på Fullmetal Alchemist, men har inte fastnat riktigt för den serien.

Kanske jag inte gav den en större chans. beror på att en bekant pratade om den serien ofta under en period

 

Minns att man började läsa Usagi Yojimbo ett kort tag.

men då var det svårt att få tag i serier (förhoppningsvis så är det manga, så jag inte är ute & cyklar)

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag läste en i taget och nu väntar jag bara på att nya kapitel ska komma ut. Ingen av dessa mangas är ju slut än.

 

Men det är väl Berserk jag skulle rekommendera först och främst. En serie som är så bra att den knappt går att beskriva med ord. Vinland Saga är ganska intressant också, handlar om vikingar och utspelar sig delvis i skandinaviska områden. Annars har jag inte läst så mycket utöver dem jag nämnde, med undantag för Elfen Lied. Första halvan av serien var riktigt bra, men sedan började de spåra ur tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Är Vinland Saga en ny serie ?

Man är ju intresserad av vikingar & Nordisk mytologi så denna låter minst sagt intressant.

Hm, får kolla upp Berserk, har för mer jag har hört andra säga samma sak om den serien .

 

 

Mm tycke att Death Note språade ut lite.

Början var bra, men efter ett tag så kändes det för utdragande.

Tror jag inte verken läst eller sett klart animen än.

 

Glömde att jag även läst/sett på GTO/Great Teacher Onizuka serien.

Animen är en goe serie man har i en dvd box.

 

Har för mej det kom en ytterligare serie med Onizuka, då mangan utspelar sig då han var yngre. Är inte säker fall man minns rätt om detta.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...