Jump to content

Fotbollslag?


Achtung

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • Filmstar
Onödigt att säga att jag är Djurgårdare kanske?

 

Greenleaf Aik torskar säkert mot Hammarby  :P

Djurgårdare liksom resten av hela ön. Varför måste alla hejja på Djurgården för?

Det känns skönt att sticka ut från mängden och vara en AIK:ARE! Eller hur Zoodiack?

 

Mm, en poäng är bättre än ingenting, Whatever. ;) Ganska dålig match från båda sidor (men Hammarby är inte det bästa laget i allsvenskan precis). Jag tyckte ändå att AIK hade övertaget i matchen och straffmål är inga mål alls enligt mig :P

Link to comment
Share on other sites

IFK skall det vara.... tycker ju jag, min kusin Peter Eriksson (R:a en löjlig förkortning orkar inte bry mig) spelade där, men nu spelar han i häcken :) liksom min farfar för många herransår sedan.. :P Men det är bara strunt, ingen relevant...

 

Djurgårde gillar jag inte, kanske för att min pappas sambos son ( :blink: ) håller på dom och sedan kallar han sig göteborgare och buar åt våra blåmesar.. :(

 

Men hoppas självklart på att IFK tar sig hela vägen fram så att allt kan återgå till det normala i allsvenskan.. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Ok, först och främst gäller DIF i hockey, sen i fotboll.

Men nu när hockeysäsongen är över är fotbollen #1

och det har ju också DIF visat så här långt.

Känns otroligt skönt att ha fått en bra start och det

kan räcka långt...viktigt att få med sig fullpoängare

när konkurrenter tappar.

 

Hur som helst, ville också ta upp Champions League

som ser intressant ut. Är lite besviken att det blev

två italienska lag i semi. Har inget emot italienska lag,

men det brukar bli defensivt och tråkigt. Som tur är

blev det Inter-Milan, alltså ett derby, vilket är tur.

Hade dock hellre sett Valencia-Ajax som hade bjudit

på öppnare och roligare spel. Men Inter-Milan kan

bli en höjdare. Hoppas på Inter i detta möte.

 

På andra "halvan" var det de bästa som gick vidare.

Juventus slog ut Barcelona och det känns skönt.

Sen att Real Madrid slog ut hatlaget Manchester U.

var det bästa som kunde hända. Real Madrid ser

otroligt starka ut och den moraliska finalen kommer

att spelas mellan Real Madrid-Juventus. Tippar att

Real Madrid vinner detta, men det blir inte lika mycket

mål som det har varit hittills. Ronaldo visade otrolig klass

och jag förstår inte hur vissa kan klaga på honom.

Han har alltid gjort mål, han är en av världens bästa

anfallare och har varit det i flera år. Han var en stor

orsak till att Brasilien vann VM och han kommer med

stor säkerhet leda Real Madrid till vinst i CL.

Frågan är bara om Raul kommer tillbaka till semifinalerna

eller om han måste vila till finalen. Efter att ha opererat

bort blindtarmen blir han borta upp till en månad.

Han är viktig, men med Ronaldo och Figo bl.a. kommer

det ändå att gå vägen, tror jag. Guti är en bra ersättare

som kommer vara stjärna i spanska landslaget inom kort,

har alltid gillat honom och hans vänsterfot.

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

Onödigt att säga att jag är Djurgårdare kanske?

 

Greenleaf Aik torskar säkert mot Hammarby  :P

Djurgårdare liksom resten av hela ön. Varför måste alla hejja på Djurgården för?

Det känns skönt att sticka ut från mängden och vara en AIK:ARE! Eller hur Zoodiack?

 

Mm, en poäng är bättre än ingenting, Whatever. ;) Ganska dålig match från båda sidor (men Hammarby är inte det bästa laget i allsvenskan precis). Jag tyckte ändå att AIK hade övertaget i matchen och straffmål är inga mål alls enligt mig :P

precis... Aik:are ska man vara... :)

 

Men derbyt innehöll två bra saker och resten sämst spel + en felaktigt dömd straff. Krister nordin lurade alla inklusive mig själv. Såg inte målet! Aik:s tifo var också helt enormt! Finns att se på www.aiktifo.com

 

Hursomhelst nu var det champions league:

Tycker att det var synd att Ajax inte gick vidare men det var en gryyymt kul match att se på. Men att det blir milanoderby har jag inget emot. Inter saknar ju tyvärr vieri så det känns lite väl tufft för inter. Milan har ju rivaldo, redondo och tomasson på bänken(!) så det visar ju på klass. dessutom ett hyfsat försvar. Ska bli kul. Hoppas att de kör lite med tifon där nere. Hörde rykten om att Milan kollat med aiktifo om hur våran tifogrupp gjort med sin pyroteknik och det e ju skoj :)

 

Däremot SKA REAL MADRID UT!!! Det är nog det mest fotbollsförstörande laget som finns. örde någon på sportspegeln "nämna pengadoping", precis som helsingborg. Försätt klubben konkurs, de ligger ju back flera miljarder!!! Jag har respekt för dess stjärnor, Figo är min favoritspelare, ronaldo världens främste anfallare och zidane kan man inte heller klaga på. MEN... Är det rätt att man köper över spelare så att man har det absolut bästa som finns? FYFAN! Satt och hoppades på Manchester United. De har då faaan inte köpt in megastjärnor från början. Inte alls mitt favouritlag (Håller på Sheffield W som förövrigt åkte år Engelska division ett idag) De har flera egna stjäror och de enda spelare de har skaffat på senare år som är riktigt stora är Barthes som klantar sig i en av tio matcher (Han skulle ha tagit ronaldos första mål i Champions league) och van Nistelrooy som först blommade ut på allvar när han kom till klubben. Real madrid har på senare år köpt Figo, Zidane och Ronaldo för pengar som inte har funnits. Fan vad sur jag blir. Det måste finnas någon gräns. Fakta:

Figo = 504 miljoner kr

Zidane = 710 miljoner kr

Ronaldo = 1miljard uppgav inter att de ville ha men jag är osäker på priset.

 

Real madrid sålde sin träningsanläggning till staden madrid för att kunna undgå konkurs. priset 3,2 miljarder.

 

NU VILL DE KÖPA BECKHAM OCKSÅ!om man ser till de gamla ny7förvärven, vad kostar då beckham. Hoppas seriöst på att de går i konkurs tillslut. Man önskar nästan att det uppstår en situation som det brukar bli i amerikanska segfilmer där hjälten kommer och säger: "Money isn´t everything". Det får fan real madrid ta och fatta snart. Annars tror jag seriöst inte attde kommer långt! "(Aik spelarna ska nog också förstå att det är samma sak i deras fall, mr money spelar inte åt dem!)

Åt h*lvete med real!

Fotbollsdödare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ändrad av Zoodiack
Link to comment
Share on other sites

Däremot SKA REAL MADRID UT!!! Det är nog det mest fotbollsförstörande laget som finns. örde någon på sportspegeln "nämna pengadoping", precis som helsingborg. Försätt klubben konkurs, de ligger ju back flera miljarder!!!

Jag har för mig att Real har ganska bra ekonomi. De låg back några miljarder, men sen så köpte staden stadion och plötsligt så låg de på plus. Sen så tjänar de enormt på alla stjärnor de har. Grymmt mycket tv pengar och åskådare + tröjförsäljningar.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Zoodiack Jag håller med om att det inte är kul när ett lag köper

de bästa spelarna bara för att ha dem i sitt lag. Hoppas verkligen inte

att Real Madrid köper Beckham, gillar honom inte. Låt han stanna i

det lag jag hatar mest...I England är favoritlaget Liverpool.

 

Om man tittar på alla storlag, så har de alltid någon eller några stjärnor

som är egna produkter eller som kom till klubben innan de blev stjärnor.

Manchester United har ju t.ex. Beckham, Giggs, Scholes osv.

Däremot har de ju köpt in spelare för stora pengar de också. Ta t.ex.

Barthez, Veron, Ferdinand, Van Nistelrooy, Cantona (tidigare).

Har hört att Manchester U vill köpa Ronaldinho till nästa säsong.

Det vore katastrofalt, en sån härlig spelare får inte gå till det laget.

 

Så om man jämför detta med vad Real Madrid köpt, är det inte så stor

skillnad. Det enda är att Real Madrid köper in bättre kvalité i sina spelare

och då kanske de kostar lite mer. Ronaldo, Figo, Zidane är ju bättre.

Men Real Madrid har många egna produkter de med, t.ex. stjärnan

Raul, Cassilas, Guti, Hierro (kom som ung).

 

Achtung och Zoodiack tänk också på att Real Madrid tjänar en hel del

på att gå långt i Champions League. Hade de åkt ut tidigt hade de

antagligen gått back och varit tvugna att sälja spelare.

Men de går ju alltid till semi eller till final och då blir det extra miljoner.

Link to comment
Share on other sites

Det är det jag tycker är fel (att real madrid går långt). Man ska inte kunna köpa sig till sportslig framgång! Se på Ajax, gudabenådat lag genom alla tider. Det är de som ofta tagit fram de bästa spelarna men de har fått lida pga att alla köper deras spelare. Tror nog att den klubben kan betala så mycket i lön så att det skulle räcka för resten av de där spelarnas liv. Istället sticker dem men Ajax är ändå i topp. Tycker att fotbollsdödare är ett bra namn. Ok, spelarna spelar för att de vill vinna och nå framgång forbollsmässigt, fansen vill se sitt lag vinna; det är de de lever för, men klubben vill vinna för att få pengar att betala spelarlöner med. Så tycker inte jag att fotboll ska se ut idag.

 

 

Visst köper Man U också spelare men det är för att de ska passa in. De köper inte en yttermittfältare för där har de redan bra spelare. Henning berg var inte tillräckligt bra och jaap stam stack så de skaffade rio ferdinand, Veron kom för att de saknade (om man nu kan kalla det så) ett komplement till Roy Keane. Real madrid köper inte en spelare för att de behöver en. De köper de mest attraktiva spelarna som finns på marknaden för vilka pris som helst medan mindre klubbar hoppas på att finna balansen i sitt lag för att om möjligt ha en gnutta till chans! :)

Tycker inte om Man U som lag egentligen, vet inte varför men de är lite väl överskattade tycker jag. Kanske för att de har bredast trupp men långt ifrån bäst trupp. Tyvärr måste jag säga att Aik haft samma stmpel i ett par år nu... Men nu är vi på g. Det lyyyser om spelarna! 3-0 mot öis idag. Kallt som fan men visst var det värt det!

(Ps, Zoran fick fel, dif kommer inte leda allsvenskan igenom :))

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...