Jump to content

Musik


Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

  1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

    • Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7


Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar
jag tror jag är mer förtjust i rage against the machine...

 

fast chris cornell är iofs alltid bra.

Älskade Rage i samband med deras första och andra skiva. Var på en konsert i den vevan och det är bland det bästa jag sett (eller hört framförallt). Vissa av låtarna är det tyngsta som gjorts (Killing in the name of, Bullet in the head, mm). Otroligt tajta var dem och dessutom med ett budskap som dem brinner för.

 

Har problem med Cornells röst. Gillade dock Rusty Cage med Soundgarden.

Link to comment
Share on other sites

Älskade Rage i samband med deras första och andra skiva. Var på en konsert i den vevan och det är bland det bästa jag sett (eller hört framförallt). Vissa av låtarna är det tyngsta som gjorts (Killing in the name of, Bullet in the head, mm). Otroligt tajta var dem och dessutom med ett budskap som dem brinner för.

 

Har problem med Cornells röst. Gillade dock Rusty Cage med Soundgarden.

 

ja jävlar.. att jag missade dem på hultsfred -00 är ett av mina större musikaliska misstag. har iofs det hela på video, men vad är det mot en riktigt bra livekonsert?

sen fanns det väl egentligen inte fler chanser. de la rocha hoppade ju av.. (tycker egentligen det var modigt gjort av honom också, att han gjorde det för att han tyckte att deras framgångar inte gick ihop med deras musikaliska budskap. de flesta andra brukar helt enkelt ändra sitt budskap.. rucka på sina principer..)

 

chris cornell har ganska speciell röst ja, antar att det är en sån som man antingen gillar eller inte. mig tilltalar den dock. "can't change me" från hans soloplatta "euphoria morning" gillar jag mycket. har tyvärr inte hört så mycket annat från den skivan, eftersom jag aldrig fått tummen ur arslet och köpt den, trots att jag tänkt på det i typ 4 år. vissa skivor bara är sådär, när man väl bestämt sig för att köpa den får man en impuls och köper något helt annat, eller så är den slut, eller skivaffären stängd...

jag tror helt enkelt inte det är meningen att jag SKA äga den skivan.

 

han har också en jävligt schysst låt på soundtracket till lysande utsikter som heter "sunshower".

Link to comment
Share on other sites

håhåjaja, har stora vårstädningen hemma... Hus är inte alltid trevligt..

men men nu till ämnet...

 

Radion är på och så kom en låt med Jennifer Lopez, eller skall jag säga J - LO bah.... okej men iallafall hon sjunger i denna texten (låt?) I´m still I´m still Jennie from the block..... bla bla bla..... tror knappast att hennes miljonvilla ligger i Brooklyn.... eller vad det nu heter...

Hrm, borde nog inte lyssna på radio tror jag..... smyga upp och sätta på min musik kanske.... :up:

Link to comment
Share on other sites

Radion är på och så kom en låt med Jennifer Lopez, eller skall jag säga J - LO bah.... okej men iallafall hon sjunger i denna texten (låt?) I´m still I´m still Jennie from the block..... bla bla bla..... tror knappast att hennes miljonvilla ligger i Brooklyn.... eller vad det nu heter...

den låten är den värsta som gjorts på länge. jag hatar låtar utan melodi. jennie from the block är en sån. "hej vi blandar den här motown-dängan med lite rap och scratchande, och så byter vi takt en gång var 30:e sekund och så får jennifer lopez sjunga lite på den där melodin hon kom på i duschen igår. wooh listetta!"

kräk.

Link to comment
Share on other sites

dålig låt ja!!

 

'Jag är fortfarande Jennie från "förorten", bry er inte om mina diamanter för jag kommer fortfarande ihåg varifrån jag kommer'...

 

Oki, shore....skänk dina villor och all skit du har till såna som behöver det då!

 

Vad är syftet med den låten egentligen....vill hon visa hur "cool" hon är??? :lol:----------> skrattretande!

 

hon borde hålla sig till det hon är bra på: Dansen!!

 

Idag så handlar ju inte musik om musik utan om utseende...

Som Michael Jackson sa:

 

"Artister står i vägen för musiken..Skriv inte musiken, låt den skriva sig själv!"------------->fast in English!

Link to comment
Share on other sites

den låten är den värsta som gjorts på länge. jag hatar låtar utan melodi. jennie from the block är en sån. "hej vi blandar den här motown-dängan med lite rap och scratchande, och så byter vi takt en gång var 30:e sekund och så får jennifer lopez sjunga lite på den där melodin hon kom på i duschen igår. wooh listetta!"

kräk.

Jag är inte sen att hålla med dig, all musik i den stilen är bojkottad för mig.... IKKE den där Jennifer Lopez som låtsas att hon är någon hon inte är....

 

Det är rätt tråkigt att dom inte gör sina låtar helt på egen hand... Och dessutom så låter det mesta likadant, inte allt, men mycket....

 

nej tack

Link to comment
Share on other sites

Jo det är sant, dom skall självklart få skriva sina låtar, men jag syftade på de som aldrig nånsin skriver sina egna låtar, det är tråkigt.. Det är ju ändå ganska många som samarbetar med låtskrivarna, men ännu fler som inte gör det utan bara sjunger och klär sig i stort sett naken...

(Christina Aguliera (?) som ett exempel bara.... )

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag är väldigt förtjust i soundtrack från riktigt bra filmer, så här kommer några av mina favoriter. Notera att alla dem här som jag listar upp är absolut köpvärda. Ranking 1-5:

 

1.Star Wars collection

Alla låtar här är riktiga klassiker såsom Force theme. Även tunga och mörka låtar såsom Empire Strikes back. Ett måste för dem som uppskattar bra musik.

Greenleaf + John Williams=sant.

 

2.Pulp Fiction

Har riktigt sklöna låtar och man tröttnar aldrig på denna CD. Några av dem härligaste är: Son of a preacher man och JackRabbit Slim. Theme är inte så farlig.

 

3. Reservoir Dogs

Tarantinos första film har också underbara låtar. Jag tröttnar aldrig på Stuck in the middle with you och favoriten Little green bag.

Sköna och svängiga låtar.

 

4.Gladiator.

Oj, oj, oj vad jag gillar dessa låtar. Favoriten här är Battle, som är alldeles underbar att lyssna på när man vill höra något skönt.

 

5.Sagan om Ringen

Den får man inte glömma. Alla låtar är bra på grund av att man känner igen dem från filmen och att man njuter av att lyssna på dem. Köp detta genast!

Link to comment
Share on other sites

Lyssnar mest på rock och heavy metal...här är mina favoriter:

(har skrivit vilka som är mina favoritlåtar under varje skiva, så de som vill kan ju alltid ladda ner de låtarna på kazaa)

 

 

 

Artist: Iron Maiden

 

Skiva: Number of the Beast

Höjdarspår: Hallowed by thy name, 22 Acacia Avenue och Children of the damned.

 

Skiva: Piece of mind

Höjdarspår: The Trooper och Flight of Icarus.

 

Skiva: Seventh son of a seventh son

Höjdarspår: The Clairvoyant, The evil that men do och Can I play with madness?

 

 

 

 

 

Artist: Kiss

 

Skiva: Greatest Kiss

Höjdarspår: I was made for loving you, Sure know something, Shout it out loud och Rock and roll all nite.

 

Skiva: Revenge

Höjdarspår: Unholy, I just wanna, Heart of chrome och Everytime I look at you.

 

Skiva: Alive III

Höjdarspår: Forever, Creatures of the night, I Still love you och Lick it up.

 

 

 

 

 

Artist: Slipknot

 

Skiva: Slipknot

Höjdarspår: Wait and bleed, Spit it out, och Prosthetics.

 

Skiva: Iowa

Höjdarspår: Left behind, My plague och People=shit.

 

 

 

 

 

Artist: Metallica

 

Skiva: Metallica

Höjdarspår: Unforgiven, Nothing else matters och Wherever I may roam.

 

 

 

 

Artist: Guns N' Roses

 

Skiva: Appetite for destruction

Höjdarspår: Sweet Child O'mine, Paradise City och Welcome to the jungle.

 

Skiva: Use your illusion I

Höjdarspår: November Rain, Don't cry och Dust N' Bones.

 

Skiva: Use your illusion II

Höjdarspår: Civil War, Breakdown och Estranged.

 

 

 

 

 

Artist: Black Sabbath

 

Skiva: Paranoid

Höjdarspår: Paranoid, War Pigs och Iron Man.

 

 

 

 

Artist: Ozzy Osbourne

 

Skiva: The Essential Ozzy Osbourne

Höjdarspår: Crazy Train, Mama Im comig home, Mr Crowley och Goodbye to romance.

 

 

 

 

Artist: Linkin Park

 

Skiva: Hybrid theory

Höjdarspår: In the end, Crawling och Papercut.

 

 

 

 

Artist: Papa Roach

 

Skiva: Infest

Höjdarspår: Infest, Last Resort och Between Angels and insects.

 

Skiva: Lovehatetragedy

Höjdarspår: She loves me not, Code of energy och Life is a bullet.

Ändrad av mitchie
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...