Jump to content

Kommande filmer på dvd/bluray


Plox

Rekommenderade inlägg

Ja såg detsamma i senaste numret av Cinema, dvs att den skulle komma på svensk dvd.

 

Synd bara att Criterion inte är regionsfria, fattar inte riktigt varför, de skulle ju sålt så mycket mer. Nu har jag nästan helt slutat köpa Criterions. Blir väl en och annan på dvd eftersom jag kan spela dem här hemma. Men har ju ingen regionsfri bluray-spelare, och finns filmen på bluray så har jag svårt att motivera ett dvd-köp. :mad2:

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja såg detsamma i senaste numret av Cinema, dvs att den skulle komma på svensk dvd.

 

Synd bara att Criterion inte är regionsfria, fattar inte riktigt varför, de skulle ju sålt så mycket mer. Nu har jag nästan helt slutat köpa Criterions. Blir väl en och annan på dvd eftersom jag kan spela dem här hemma. Men har ju ingen regionsfri bluray-spelare, och finns filmen på bluray så har jag svårt att motivera ett dvd-köp. :mad2:

Ja just ja, så blu-ray-släppen är inte regionsfria ens? Det gör det ju lite knivigare, men om möjligt så köper jag dvd:n för att se extramaterialet framför allt. I och med Studio S-utgåvan (som jag också fick nys om via Cinema) så kan jag nu äntligen visa filmen med svensk text för kräsna vänner som bara måste se en annorlunda och bra film som sprudlar av skaparglädje. Fantastisk film. Och fantastisk musik dessutom.

Link to comment
Share on other sites

Nä både deras dvd och bluray-utgåvor är alltid region A-låsta. Vilket jag tycker är sjukt.

 

Jag plockar nog upp Studio S-utgåvan istället, samlar ju på deras numrerade utgåvor. Sen att det dessutom är en film jag varit sugen på se är ju ett extra stort plus. Och nu blev jag än mer peppad! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Hmm, men kan inte de allra flesta spelare låsas upp så de blir regionsfria ? Man brukar kunna söka på spelaren på internet och få tips där hur man gör, alternativt prata med personal som jobbar på ställen där de säljer spelare. Det är alltid det första jag frågar och ser till att det är när jag ska köpa spelare.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, men kan inte de allra flesta spelare låsas upp så de blir regionsfria ? Man brukar kunna söka på spelaren på internet och få tips där hur man gör, alternativt prata med personal som jobbar på ställen där de säljer spelare. Det är alltid det första jag frågar och ser till att det är när jag ska köpa spelare.

Jag personligen spelar mina blu-rays på mitt PS3, som ju ska gå att göra regionsfri, men då tror jag att man måste skicka den till experter som tar betalt för att göra det - tror jag? Hade ju inte varit dumt i alla fall, men jag vet inte hur mycket det skulle bli att kosta.

Link to comment
Share on other sites

Jo precis, dvd-spelare är ju hyfsat enkla att låsa upp - har till och med lyckats själv i många fall. Men även jag spelar mina blurays på PS3:an och den vågar jag knappast pilla i/på för mycket. Men kanske kunde vara värt att skicka den till någon som kan det. Men tror jag väntar ett tag till med det, verkar liksom inte "slagit igenom" att göra det riktigt än.

 

Eller också så får man väl köpa en regionsfri bluray-spelare. Även om det känns lite surt.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Lite intressanta spekulationer finns att läsa på thedigitalbits.coms nyhetssida. Det jag främst jublar över är att det nu äntligen verkar vara på gång BD-utgåvor av Lord of the Rings EE. Bioversionerna finns ju ute redan nu, men vem vill ha dem?

 

I övrigt fanns annat roligt att läsa angående kommande BD-releaser. Det sägs att Jurassic Park-filmerna är på gång, och även Kubruk-titlar som Barry Lyndon och Lolita får release. Scarface nämns också, m.fl.

Link to comment
Share on other sites

Jurrasic Park kommer att bli minst lika bra som Tillbaka till framtiden, så det ser vi fram emot.

 

Om det mot förmodan är någon som missat det så kommer ju också STAR WARS på bluray i september. Skrev lite om det på min blogg, orkar inte ta det igen. :)

 

Så just nu sitter jag mest och väntar på att sommaren ska komma, gå snabbt över och att det ska bli september. För då smäller det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I övrigt fanns annat roligt att läsa angående kommande BD-releaser. Det sägs att Jurassic Park-filmerna är på gång, och även Kubruk-titlar som Barry Lyndon och Lolita får release. Scarface nämns också, m.fl.

Ser på Discshop att Barry Lyndon släpps på bluray 15 juni. Det är på tiden. Jag har undrat varför alla Kubricks post-Lolita-verk finns som svenska blurayutgåvor förutom just denna, men aja, nu kommer den till slut. Dessutom kommer Taxi Driver 6 april och Apocalypse 22 juni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Filmerna Lolita, Apocalypse Now, Taxi Driver och Jurassic Park är i princip de jag sett mest fram emot att få se på blu-ray, så det är härliga tider framför oss!

 

Härligt att se att Taxi Driver fortsätter hålla stilen vad gäller gigantiskt med bra extramaterial. Första dvd-utgåvan hade extremt bra extragrejer och plåtboxen som sedan kom toppade ytterligare med timtals ytterligare av bra extramaterial. Det är ju så det ska vara. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...