Hoppa till innehåll

Foto:

Stephen King

• Please log in to reply
109 replies to this topic

#106 Jojje

Jojje

Dr. Funkenstein

• Filmstar
  • 5 236 Inlägg:
  • Kön:Man

Skriven 18 september 2009 - 17:26

Några möjligen lite mer okända, men bra, böcker är tvillingromanerna Desperation och The Regulators.

desp.jpg reg.jpg

#107 Yojimbo

Yojimbo

And the Oscar goes to...

• Medlem +
  • 3 017 Inlägg:
  • Plats:Borlänge

Skriven 06 oktober 2009 - 13:53

På tal om Misery, som nämndes i en annan tråd, så verkar den vara ganska sjukt intressant. Är den boken nåt att rekommendera?

#108 Jojje

Jojje

Dr. Funkenstein

• Filmstar
  • 5 236 Inlägg:

Skriven 06 oktober 2009 - 19:21

He, eftersom jag är King-fanatiker så rekommenderar jag det mesta han har skrivit. :P

Nej, men Misery är helt ok. Det var ett bra tag sen jag läste den, men strax utanför hans topp-10-lista kanske jag skulle placera den. Så, visst, den är klart läsvärd. Det är ju en thriller helt utan overkliga skräckinslag. Det var faktiskt tänkt att det skulle blir en bok av Richard Bachman, men när den skulle släppas så var det redan avslöjat att King var Bachman så då släpptes den som en King-bok. Som Bachman skrev ju King romaner mer åt thriller-hållet, utan rena skräckinslag (undantaget är väl Thinner som blev den sista Bachman-boken innan avslöjandet kom).

#109 Spektor

Spektor

VIP

• Medlem +
  • PluppPluppPlupp
  • 33 Inlägg:
  • Plats:Stockholm

Skriven 05 februari 2010 - 01:30

Förundras alltid hur han kan skriva så många böcker, och hur alla böcker är på flera 100-sidor. Sån fet respekt för det, så jag vet inte vart jag ska ta vägen :whistling:

#110 Elak Farbror

Elak Farbror

VIP

• Medlem +
  • PluppPluppPlupp
  • 37 Inlägg:

Skriven 07 februari 2010 - 11:28

Tja karljäveln sätter sig ju och skriver 10.000 ord om dagen, vare sig han har nåt att skriva eller inte, vilket ibland är smärtsamt uppenbart i ett par böcker.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma användare