Jump to content

ÄR VI NÖJDA?


goteman

Rekommenderade inlägg

:huh: Jag är en stor Matrix (1:an) älskare.

Jag gick utklädd på premiären av reloaded, Jag började på kampsport efter filmen,

jag kort sagt älskar THE MATRIX.

 

Men triologin är en annan historia!

Jag känner att tvåan går tillbaka och förklarar om saker de sagt i ettan (Vilket enligt min mening, dumförklarar publiken).

Tvåan spinner upp en massa lösa trådar som jag inte tycker att man får svar på i trean.

 

:huh: Jag vet inte om det bara var jag som tappade bort mig i den psuedo inteligenta filosofi-jargongen men jag uppfattade inte svaret på frågan:

 

Varför i hela friden kan Neo plötsligt döda maskiner med tankekraft i den riktiga världen????????

 

Var det någon som uppfattade svaret så säg gärna till, för det gjorde ingen som jag har träffat.

Micke.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
**SPOILER**

Varför i hela friden kan Neo plötsligt döda maskiner med tankekraft i den riktiga världen????????

När Neo i slutet av ettan gjorde slut på Smith (vilket han ju inte gjorde visar det sig) så hände något som gav Smith vissa förmågor (att kopiera sig själv över andra program). Neo, tror jag, fick också något från maskinvärlden in i sig, vilket kan vara en förklaring.

Link to comment
Share on other sites

***SPOILERVARNING!!!***

 

 

Jag känner att tvåan går tillbaka och förklarar om saker de

sagt i ettan (Vilket enligt min mening, dumförklarar publiken).

 

Jag håller helt och hållet med dig, goteman. 2:an skapar många frågor som jag faktiskt trodde man skulle få svar på i 3:an. Men icke. Innan jag såg Revolution så var jag emot en fjärde film. Men som det är nu så verkar det nästan nödvändigt. T.ex. så får man ju aldrig veta ifall Neo dör eller inte. Om man ska gå på Oraklets samtal med lill-ungen så verkar det som hon tror att han kommer tillbaka.

photo_rev_control_10.jpg

Link to comment
Share on other sites

***SPOILERVARNING!!!***

 

 

Jag känner att tvåan går tillbaka och förklarar om saker de

sagt i ettan (Vilket enligt min mening, dumförklarar publiken).

 

Jag håller helt och hållet med dig, goteman. 2:an skapar många frågor som jag faktiskt trodde man skulle få svar på i 3:an. Men icke. Innan jag såg Revolution så var jag emot en fjärde film. Men som det är nu så verkar det nästan nödvändigt. T.ex. så får man ju aldrig veta ifall Neo dör eller inte. Om man ska gå på Oraklets samtal med lill-ungen så verkar det som hon tror att han kommer tillbaka.

Klart att han dog... Men som i alla Matrix finns det en "the one". Så har jag tolkat det i alla fall

Link to comment
Share on other sites

Varför i hela friden kan Neo plötsligt döda maskiner med tankekraft i den riktiga världen????????

 

Var det någon som uppfattade svaret så säg gärna till, för det gjorde ingen som jag har träffat.

Jag tror att det är en del av filmens religiösa tema. Neo är Den utvalde. Han är Messias/Jesus/Frälsaren. På samma sätt som Jesus kunde ge blinda människor sin syn tillbaka eller få förlamade att gå, så kan Neo stoppa maskiner genom att sträcka fram handen. De religiösa anspelningarna har varit tydliga ända sedan första filmen men når kanske en kulmen i den sista. När Neo befinner sig i maskinstaden och vandrar på något som ser ut som ett rör så verkar det bli ringar kring hans fötter -- som ringar på vattnet. Precis som Jesus, kan Neo gå på vatten verkar symboliken vilja säga.

Link to comment
Share on other sites

jag är inte nöjd. Tvåan var usel och jag tänker inte se trean. På så sätt kommer jag att kunna njuta av ettan på bästa sätt nästa gång jag ser den och på så sätt ha kvar tjusningen med det hela. Matrix är nyskapande medan dess uppföljare som expressen kallade det bara är "new age flum". Det är nog den bästa beskrivning jag kan ge av vad jag tycker. Det finns mer i en historia än slagsmål och uttjattade megafemhundratimmarsförklaringaromalltsomrörsig. Helt enkelt blä på uppföljarna. De håller inte måttet!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

The Matrix är en fantastisk film på samma gång som de två uppföljarna är mer eller mindre fantastiskt dåliga. Jag är klart missnöjd med trilogin men fullt nöjd med första filmen, som ni säkert förstår, borde varit den enda filmen!!

 

Försöker inbilla mig att det inte gjorts några uppföljare... ;)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...