Jump to content

Musik


Jojje

Rekommenderade inlägg

  • Svar 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Jag gillar gitarrsolon med sväng i. Här är två stycken:

 

Houston 1978, Parliament Funkadelic, Maggot Brain med Michael Hampton på gitarr (ok, lite gitarronani på slutet men ändå... andligt).

 

 

Carlos Santana 1982, Europa, smörigt men ändå svängigt. Lägg märke till hur låten ändrar tempo några gånger.

 

Link to comment
Share on other sites

Härlig låt från Danzig, där sångaren Glenn sjunger/sjöng i, var även frontmannen för Misfits under några år som är ett ruggigt härligt band det med så jag bjuder på Danzig och både Misifts, så snäll som jag är;Danzig - Mother Misfits - Halloween

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • Filmstar

Ni snackade om vackra videor tidigare. Här har ni en läcker video med Portishead. Givetvis är den gjord av min videokung Chris Cunningham.

 

 

Och sen, som nämndes ovan, sjukt snygga All Is Full Of Love med Björk, givetvis i regi av Cunningham igen.

 

 

Ingo: Kanonvideor med Prodigy och Beastie Boys du länkade till tidigare. Nu har de iofs tagits bort. Men bra videor var det. Visst var det dessa?

 

Beastie

Fan, jag hittar inte Prodigy-videon. Åh, blir så trött på censur. Ah, Åkerlund är bra i alla fall.

 

Edit: Ha, jag hittade den. Länk. He, påminner mig om jobbets julfest...

 

Manetheren: Filmanknytning? Hmm, nåt av Van Sant kanske, med tanke på Plox då tänkte jag?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...