Jump to content

Favoritfilmer i olika genrer?


rocky_get_heavy

Rekommenderade inlägg

Film-Noir: Sin City

 

Tveksamt om detta är ok då Film-Noir ju främst är från 40-/50-talet. Men som modern noir funkar det bra ;) Sen är jag inte helt säker på om jag klassar Deer Hunter som krigsfilm, men just nu är jag osäker på hur mycket krigsfilm det är då jag inte sett den på år och dar. Kommer ihåg att vissa delar utspelar sig i krig, men mest ett drama ser jag det som. Men man behöver inte vara petig, du har ju inte klassat den som komedi eller musikal :lol:

Tycker att genren kan vara "Noir" kort och gott istället - så slipper vi alla diskussioner om vad som är Film-Noir och vad som inte är.

 

Deer Hunter är ett riktigt bra drama för mig, där kriget ligger i bakgrunden men är ju i fokus för hela handlingen. Ett drama om krig (kriget som antagonist) snarare än ett krigsdrama, ungefär?!

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Då säger vi genren noir, var inte riktigt säker på vad som var "film noir" och inte. Deer Hunter ser jag som en krigsfilm även om själva kriget inte är lika framträdande som i andra krigsfilmer. Men det stod "krig" på mitt dvd-fordral så lite av en krigsfilm är det allt.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...