Jump to content

Favoritskådis


rocky_get_heavy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

Johnny Depp

Känns tungt att inte stå ut ur mängden, men Depp är en av dom skönaste skådespelarna ute just nu, allt är redan nämnt om denna fantastiska man, så jag sätter punkt här.

 

Ewan McGregor

Med min stora kärlek till artister som kan sjunga är ju Ewan en given andraplats, grym som älskare i Moulin Rouge, ännu bättre som pundare i Trainspotting och kan sitt ljussvärd i Star Wars.

 

Christian Slater

Kanske inte en av dom mest uppskattade skådespelarna genom historien, men däremot en utav dom häftigaste. Min första upplevelse med Slater var i Häxor läxor och dödliga lektioner (Heathers) där han spelade bad boy mot Winona Ryder. Hans ständiga ansiktsuttryck med kisande ögon och hälsningsfraser som "Greetings and salutations" är oförglömliga. Även jäkligt skön i True Romance.

 

Al Pacino

Grym genom hela sitt liv, med start i The Godfather passar han endå grymt bra som hippiesnut i Serpico, går vidare i maffiafilmernas värld och på ålderns höst forftarande bra i filmer som Djävulens advokat och Insomnia.

 

Edward Norton

Oförglömlig i filmer som American History X och Rounders, underdog i rullar som 25th Hour som ändå överraskar positivt och fullkomligt klockren i Fight Club.

Ändrad av Basse
Link to comment
Share on other sites

Nämner bara fem som jag anser har stora skådespelaregenskaper, och som fortfarande är aktiva. Favoriter vet jag inte riktigt om de är, men det här får duga.

 

Robert De Niro

Julianne Moore

Jodie Foster

Anthony Hopkins

Naomi Watts

 

Bristen på damer i tråden är uppenbar.

Link to comment
Share on other sites

Oordnat manliga:

 

Dustin Hoffman: "Is it safe?", nja, i Hoffmans fall är det det. Kan spela vad som helst.

 

Morgan Freeman: Har patent på den intelligente, välbalanserade afroamerikanen. Alltid sevärd och seriös.

 

Kevin Spacey: Håll dina vänner nära och dina fiender ännu närmre. Spacey är expert på detta. Things are not what they seem.

 

Jim Carrey: Fullständigt lysande begåvning. Har aldrig garvat så mycket som jag gjort till hans filmer oavsett kvalitet på filmen.

 

Bill Murray: Liksom Carrey fullständigt lysande. Har en laidback-attityd som tilltalar mycket och kan förvandla en begravning till en brasiliansk karneval med en ansiktsryckning.

 

Kvinnliga: Alla fem upptas av Meryl Streep. Skämt åsido, väldigt svårt att ranka kvinnliga aktörer eftersom det finns så många bra att välja bland. Men Meryl ska med iaf.

 

gungi

Link to comment
Share on other sites

Hmm svårt kan ju vara olika i olika filmer.. men några som jag gillar är

 

Jack Nicholson

Tom Hanks

Johnny Depp

Hugh"Wolverine"Jackman

Vinnie Jones

Kjell Bergkvist =))

Mel Gibson

Juliet Lewis

George Cloney

John Goodman

Mads Mikaelsen var bara tvungen å lägga till honom..

 

obs ingen speciel ordning här.. :smartass:

Ändrad av Michael Myers
Link to comment
Share on other sites

Tom Hanks - Kanske världens just nu skickligaste skådis.

 

Johnny Depp - Fruktansvärt mångsidig och galet skicklig på alla sätt.

 

Sir Sean Connery - Ofattbart begåvad och häftig. Älskar dessutom hans "s". :P

 

JK Simmons - J. Jonah Jameson i Spiderman-filmerna, och Garth Pancake i Ladykillers. Lysande prestationer. Riktigt bra och askul. Alla tummar uppåt!

 

Här blev det svårare. Kan inte välja en femte, men det skulle antagligen bli Anthony Hopkins, Robert de Niro, Christopher Walken, Al Pacino, Alan Rickman eller Samuel L Jackson.

Eller någon annan...

 

EDIT: Glömde Anthony Hopkins! Pinsamt värre. :unsure:

Ändrad av Peppy
Link to comment
Share on other sites

Har några skådisar som inte har gjort många dåliga roller:

 

Kjell Bergkvist

Haley Joel Osment

William H. Macy

Steve Buscemi

 

Och Favvisen:

 

Johnny Depp

 

 

(Det är inte för inte som det finns en musikgrupp som heter Gay for Johnny Depp...) :whistling:

Ändrad av Lorenzo Lamas
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag skriver även till dom filmerna jag gillar dom bäst i

 

Nicolas Cage - The Rock, Face/Off, Bringing Out the Dead

Samuel L. Jackson - Pulp Fiction, The 51st State, Unbreakable

Robert DeNiro - The Godfather, Taxi Driver, The Fan

Brad Pitt - Snatch, Fight Club, Ocean's Eleven

Vinnie Jones - Snatch, Gone in Sixty Seconds, Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Ändrad av priZma
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...