Jump to content

Bilbo som film.


Rekommenderade inlägg

  • Svar 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det som e så bra är att Bilbo ÄR gammal både i lotr och bilbo! Det enda stället som man ser honom som yngre (dvs med "ickegråtthår") är när han krafsar efter ringen i dimmiga bergens grottor i filmen. Jag kan inte minnas att man beskriver hans utseende i boken. I alla fall inte som gandalf beskrivs, grå hätta, buskiga ögonbryn osv. Han kan se ut hur som helst.

 

Ber bara för att Ian holm ska bli frisk självklart för hans välgång och inte bara för en ev. Bilbo!

 

 

I

Fast han är ju inte lika gammal, då han i Bilbo är lika gammal som Frodo, när han började sin vandring. Ian Holm är verkligen bra, men jag tror att man bör ha en lite yngre Bilbo i en eventuell film. Frågan är om Ian, som ska fylla 72 år i höst, verkligen kan vara en kvick hobbit i en filmatisering.....

Link to comment
Share on other sites

Fast han är ju inte lika gammal, då han i Bilbo är lika gammal som Frodo, när han började sin vandring. Ian Holm är verkligen bra, men jag tror att man bör ha en lite yngre Bilbo i en eventuell film. Frågan är om Ian, som ska fylla 72 år i höst, verkligen kan vara en kvick hobbit i en filmatisering.....

hrm, jag kommer inte kunna se en annan som Bilbo, om han inte överträffar Ian Holm ordentligt, men han känns inte för gammal, visst 72 är en hög ålder och Ian Holm är allvarligt sjuk, men det skulle ändå kännas fel... Ian är Bilbo, och den ända som kan vara det för mig...

Dessutom så när man ser Bilbo i början av filmen så ser han inte så "ung" ut som Frodo gör i filmen, Bilbo är en äldreliknade man.. Frodo är och kommer alltid att vara en pojke i en vuxens mans kläder..

hrm, hur fick jag ihop detta nu då?<_<

 

 

 

(vid 72 års ålder skall jag iallafall springa runt med min raggalator och fortfarande "digga" Ian Holm.. :cool2: )

Link to comment
Share on other sites

i prologscenen i lotr där bilbo hittar ringen i gollums grotta hade de på nåt sätt dragit bak huden i hans ansikte så att den slätades ut (lite otydligt, elijah wood babblade om det på kommentatorspåret). det verkade ju funka, fast det är ju också en väldigt kort scen. men han ser ju mycket yngre ut där. de kan göra det mesta med smink...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I en dokumentär om Sagan om de Två Tornen som visades på BBC så sa Peter Jackson vad som är värt att vänta på i Sagan om Konungens Återkomst. Efter det nämde reportern som intervjuade Peter, King Kong. Då vart Peter helt tyst men han sa istället något om Bilbo som film och några skådespelare som sökte roll som innevånare i sjöstaden vid Ensamma berget. En av skådespelarna var Peter Stormare.

Link to comment
Share on other sites

Då vart Peter helt tyst men han sa istället något om Bilbo som film och några skådespelare som sökte roll som innevånare i sjöstaden vid Ensamma berget. En av skådespelarna var Peter Stormare.

Haha. Vem skulle han spela? Jag skulle kunna tänka mig honom som Bard, men med tanke på vilka roller Peter Stormare föredrar så tror jag att han kommer att göra en minnesvärd biroll som full, dryg och oförskämd alv. :D

 

Dewil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Bilbo som film, varför inte tycks även PJ ha tänkt...

... tills han fått reda på att ett annat filmbolag hade rättigheterna till filmen.

 

http://www.stuff.co.nz/ avslöjar bl.a. detta från en intervju:

"Jackson also revealed he had hoped to bring JRR Tolkien's other classic book The Hobbit to the big screen, but the film rights are tied up in a "complex" arrangement involving a rival Hollywood studio"

(http://www.stuff.co.nz/stuff/0,2106,2594912a1860,00.html)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...