Jump to content

Bevis att liv efter döden finns? Rösta:


snydergirl

Tror du på ett liv efter detta?  

23 members have voted

  1. 1. Tror du på ett liv efter detta?

    • Ja
      5
    • Nej
      16


Rekommenderade inlägg

  • Svar 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tror inte på ett liv efter detta. Först föds man och sen dör man och då finns man helt enkelt inte mer, precis som innan man föddes. Kanske inte så uppmuntrande tanke. Ni som tror på ett liv efter detta, vart hamnar man när man dör? Himmel/helvete? Det där med att man kommer till himlen när man dött tycker jag att är ganska ologist, jag menar om alla kvadriljoner mänskor som dött skulle finnas där är det väl ganska trångt :D

Link to comment
Share on other sites

ahh nu ligger den bättre... :up:

 

Jag vet inte om jag tror på ett liv efter detta, men om det skulle finnas ett liv efter detta så behöver det ju inte vara att man hamnar i Himmlen eller helvetet...

 

Ett liv efter döden kan ju även vara att man återföds som något annat, hmm Bush kanske var en annan hemsk människa i sitt förra liv.. <_< (gissa vem) eller så kanske han var en mask, man kanske återföds på något sätt..

 

Men tror inte att man kommer till himmlen och traskar runt i vita kläder och alla är glada och lyckliga...

 

En vän till mig sade efter Göteborgsbranden - 98..

 

Jag tror att de är på samma ställe som oss, fast de har fått en ny start och allt är som det alltid varit. Han sitter på sin bänk och skrattar med X.. K moppsar upp sig mot J

 

Sedan kom även en annan med en ganska okej sak..

 

Men de finns där som de alltid varit, men de känner inte varandra, de börjar om, ett nytt liv skapas i det gamla, och de minns inte sitt förra liv...

 

När man sitter i en sådan situation så får man en annan syn på saker och ting, på något sätt tror jag på gud, men ändå inte...

 

Den största anledningen till att jag inte tror på gud är:

 

Om han nu funnits och velat alla väl, då hade inte de hemskheter som hänt hänt... Fast å andra sidan så kunde det varit "satans" verk.. Men det känns inte heller OK..

Om man tar backabranden som ett exempel så kan ju inte gud finnas, de säger att synden straffar sig själv, men en av mina vänner som var i branden överlevde inte och hon hade aldrig gjort en fluga förnär.. absolut inget..

 

Jag står nog mer negativ till gud än possitiv...

Och liv efter döden.. kanske...

Link to comment
Share on other sites

Rent logisk är ju att när man har dött så är man död och det är också vad jag tror på. Varför skulle man få leva ett liv efter detta. Låter helt onödigt i mina öron men jag respekterar de människor som tror på att man gör det för jag tror på andra saker som övernaturlighet o.s.v

 

Men jag kan säga att jag HOPPAS att man lever ett liv efter detta. Det skulle ju vara bra, men grejen kan ju vara den att vi redan är döda och att det är livet som väntar oss efter döden. Men om man ska detta ett steg längre så kan man ju börja undra sig vad livet smat döden verkligen är. Kanske är allt detta vi kännet till en illusion eller så kanske vi är försökskaniner, klonade av liv från andra planeter. Vem vet vad som är sanningen?

 

//filmis

 

p.s frågan jag ställde är inte riktat till er på forumet, det är en filosofisk fråga :D

Ändrad av filmlover_424
Link to comment
Share on other sites

Det e så skönt! Vi vet inte alls vad som händer efter "döden". Människan vet i princip allt som den behöver veta förutom det. Jag har fått för mig att det heller inte är meningen att vi ska veta det! Vi kan bara tro på vad vi tror är rätt och inget annat! Det man kan göra e att ha ett kul liv och göra så mycket som möjligt för sig själv och för andra. Det är en bra princip att leva efter tycker jag :)

Ändrad av Zoodiack
Link to comment
Share on other sites

Om han nu funnits och velat alla väl, då hade inte de hemskheter som hänt hänt... Fast å andra sidan så kunde det varit "satans" verk.. Men det känns inte heller OK..

Om man tar backabranden som ett exempel så kan ju inte gud finnas, de säger att synden straffar sig själv, men en av mina vänner som var i branden överlevde inte och hon hade aldrig gjort en fluga förnär.. absolut inget..

 

Tycker det är en väldigt vanlig tanke att man inte tror på gud för då skulle inte detta och detta hänt, MEN ända sedan Eva i paradiset har människan dragit sig undan från gud. OCH gud är ingen man kan be om vad som helst till eller förvänta sig att han ska rädda en ur alla situationer vem du än är, din tro kan dock hjälpa dig. Det är människan själv som i sådana fall trycker sig undan från gud och struntar i honom ända tills en tragedi kommer då de behöver någon att skylla på.

 

Så tycker jag, men jag anklagar ju ingen för deras känslor eller tankar.

 

Jag tror på ett liv efter döden, men för att säga sanningen är jag också väldigt osäker på det hela.

 

Angående att himlen skulle bli full är det ju ett ganska absurt antagande för himlen är ju knappast 10X10m stor sedan är det ju enbart själen som kommer dit, men jag tar för givet att den som sade det inte menade allvar

Link to comment
Share on other sites

Tycker att det är fegt att skylla på 'gud'...människan får själv ta ansvar för sina handlingar och stå för dem. Att skylla på något som man inte ens är säker på att det existerar det är ju bara sinnesrubbat. Det är enligt min åsikt helt okej att vara troende och verkligen stå för sin religion, men att det sedan för vissa människor blir en slagtäckmantel för, det är ju inte bra.

 

Jag tror även så här att om det finns en gud, varför skulle han/hon bry sig om oss varelser på jorden, speciellt människan?

Jag tror att vi människor och alla andra levande varelser sattes på denna jord, för att uppfylla en uppgift, och jag tror att vi har misslyckats. Det är kanske därför vissa människor tror att helvetet inte ligger i underjorden utan här på jorden. Och det verkar också ganska logiskt, för kolla på världen. Det är en katastrof och det kommer inte dröja innan vi har utplånat allt liv på jorden.

 

En intressant teori jag hörde från en vän en gång är att vi alla kanska bara existerar i någon annans dröm. Att allt bara är en illusion och att när denne som drömmer vaknar, ja det är det vi kallar Domedagen.

Låter ganska osannolikt, men ändå lite småroligt.

Och om man bara tror på logiken, då får man nog sig själv en ganska trist tillvaro, för lite fantasi och tro är bara sunt. Men det får inte överstiga till någon överdrift så att man gömmer sig bakom sin tro och vägrar möta den verklighet som de flesta av oss redan lever i.

 

Slutligen kan jag säga att ingenting i livet är säkert, abslout inget, förutom att vi alla en vacker eller dålig dag kommer att dö.

 

//filmis

Ändrad av filmlover_424
Link to comment
Share on other sites

Jag är ateist och kan därmed inte rimligtvis tro på liv efter liv. :D

 

Jag förstår att folk tror på det. Döden är inget trevligt att tänka på och alla är väll lite rädd för den. Att då tro på folk som säger att döden inte innebär slutet är ju helt klart lockande. Men jag föredrar sanningen framför lycklig okunnighet.

 

På tal om vem som kommer till himlen & helvetet så kommer jag ihåg south park the movie där det finns en skylt till himlen där det står pop. 1021(eller nåt sånt) och till helvetet där det står 999 999 999 999 och bläddrar hela tiden.

 

En annan sak som är roligt i den filmen är när kenny kommer tillbaka och säger att satan och saddam hussein kommer till jorden så säger alla upprört "saddam hussein". Dvs den mest onda av de två :P

Link to comment
Share on other sites

Tycker att det är fegt att skylla på 'gud'...människan får själv ta ansvar för sina handlingar och stå för dem. Att skylla på något som man inte ens är säker på att det existerar det är ju bara sinnesrubbat. Det är enligt min åsikt helt okej att vara troende och verkligen stå för sin religion, men att det sedan för vissa människor blir en slagtäckmantel för, det är ju inte bra.

 

Tycker precis samma sak, bra inlägg.

 

Sattes människan här för en mening har de defenitivt misslyckats....

 

Dock tycker JAG att du har fel när det gäller det angående hur mycket gud bryr sig. Jag tror inte att han inte bryr sig om människan, det gör han i sådana fall i allra största grad. Människan är ändå hans avbild

 

Detta är dock min åsikt

Link to comment
Share on other sites

jag tror mer att Deja-Vu ka ha vart något du tänkt på, gjort, drömt om och helt enkelt glömt bort det. När samma exakt samma händelse inträffar får man en känsla av att man upplevt det förut..

 

Men jag vet inte, det du sa lät ju vettigt :D

 

//filmis

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...