Jump to content

Han som var med i den med hon...


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Tänkte försöka starta en ny kunskaps/lek-tråd.

Iden är enkel, jag anger en skådespelare och en film denne varit med i. Den som besvarar mitt inlägg måste ange en till skådespelare, manlig eller kvinnlig, som varit med i samma film, och sedan ange en ny film där den nyss nämnda skådisen varit med.

 

Ex. Jag skriver Ulf Brunnberg var med i Varning för Jönssonligan.

Nästa person kan då skriva: Gösta Ekman från Varning för Jönssonligan var med i Mårrhår och ärter, typ.

 

Det blir inte så svårt från början, men det kluriga blir att man inte får använda samma film och skådespelare två gånger. Gör någon det är det fritt för vem som helt att hacka på vederbörande. :-) När vi så småningom inte kommer längre räknar Achtung ut vem som haft flest rätt!

 

VIKTIGT! Glöm IMDB, BIO.NU o.d. Kunskapen ska komma från hjärnkontoret, ingen annanstans.

 

OK, få se hur länge vi kan hålla bollen i luften. Jag går ut löst med Arnold Schwarzenegger som spelat med i filmen Terminator.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

Hmmm... här går jag bet! :-)

Om det är så att ingen "svarat" Czechflash inlägg inom tolv timmar (då räknas inte timmarna mellan 01:00 till 06:00) och han själv kan fortsätta utropas han som vinnare. Enl. mina beräkningar går tiden ut 16:18.

 

Czechflash får då starta upp en ny omgång. Har en timma gått utan att vinnaren startat en ny omgång är det fritt att börja för vem som helst.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...