Jump to content
  • 0

Söker titeln på en film om två bröder (svårlöst!)


mokka

Fråga

Tjena, har nu frågat runt efter denna film ett bra tag, utan att någon har löst gåtan. Börjar nästan tro att jag endast hittat på det hela, men jag testar här:

------

 

Filmen utspelar sig i södern, och om jag inte minns helt fel arbetar de på en gård/farm. Den ena brodern kallas för "BIG"-någonting och är mycket riktig väldigt stor. BIG är väldigt utåtagerande och tar till nävarna ett antal gånger under filmen, han framstår som aggressiv och dominant. Jag TROR att filmen inleds på ett motellrum eller liknande där denne BIG har en tjej och lillebrodern kommer för att hämta honom eller liknande.

 

Den scen jag minns mest är att BIG sedermera blir skjuten utav sin yngre broder(nästan säker på att de framställs som bröder i filmen). Detta sker framför deras föräldrarhem som är vitt och litet nedgånget i typisk söderanda, och BIG:s mamma eller om det är flickvän sitter på knä och skriker till den yngre att "du sköt min BIG/ du sköt BIG". Jag TROR att det under denna scen har framkommit att den yngre brodern inte är BIGs riktiga bror.

 

Har ännu en vag minnesbild och det är en begravning ute vid en kyrka som ligger på ett öppet fält (kanske BIG som begravs?). Vida slätter runtomkring, sandigt, typisk södermiljö, folk har kört dit i nedgångna Pick-uper etc... Jag TROR att filmen är väldigt lång och att den gått på TV flertalet gånget, b.la. på 6:an för något år sedan.

-------

 

Förlåt om beskrivningen är diffus, men detta är mina enda minnesbilder. Alla talar med en söderaccent; om jag minns rätt. Vore otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Jag tror den har gått på TV flera gånger och till och med en viss dag; likt Ivanhoe.

 

Skulle bli oerhört tacksam om någon kunde knäcka denna svåra nöt.

 

Det är inte The Indian Runner eller Of Mice and Men

Link to comment
Share on other sites

0 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

Det finns inget svar på denna fråga än.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...