Hoppa till innehåll

Foto:

Favoritfärg på Ljussablarna?

• Please log in to reply
43 replies to this topic

Omröstning: Favoritfärg på Ljussablarna? (44 medlemmar har röstat)

Favoritfärg på Ljussablarna?

1. Grön (9 röster [20.45%])

Procent av rösterna 20.45%

2. Blå (12 röster [27.27%])

Procent av rösterna 27.27%

3. Röd (11 röster [25.00%])

Procent av rösterna 25.00%

4. Lila (9 röster [20.45%])

Procent av rösterna 20.45%

5. Annan (Hur nu det går ihop?) (3 röster [6.82%])

Procent av rösterna 6.82%

Röst Gäster kan inte rösta

#31 Achtung

Achtung

Tysk smygfascist

• Medlem
  • 2 831 Inlägg:
  • Plats:Lund

Skriven 23 mars 2004 - 14:06

Och varför två lasersvärd när de möts inte bara går rakt genom varandra utan hindrar varandra som om lasern skulle vara nån slags materia.

Meh, då kan man ju inte ha sköna ljussabelfighter! ;)

En sak som jag inte förstår är hur man kan kasta en ljussabel (som Vader gör i sexan i kampen mot Luke på dödsstjärnan) utan att den "släcks" direkt. Ibland så släcks den så fort någon tappar den.

Det kanske är så att de flesta lasersvärd har nån säkerhets anordning på sig a la skotrar så att när man tappar greppet så stängs den av automatiskt. Men Vader som är lite tuff tycker inte att han behöver sånna mesiga säkerhetsanordningar.

#32 Greenleaf

Greenleaf

Evil never looked so good

• Filmstar
  • 4 688 Inlägg:

Skriven 23 mars 2004 - 14:23

Och varför två lasersvärd när de möts inte bara går rakt genom varandra utan hindrar varandra som om lasern skulle vara nån slags materia.

En sak som jag inte förstår är hur man kan kasta en ljussabel (som Vader gör i sexan i kampen mot Luke på dödsstjärnan) utan att den "släcks" direkt. Ibland så släcks den så fort någon tappar den.

Det kanske är så att de flesta lasersvärd har nån säkerhets anordning på sig a la skotrar så att när man tappar greppet så stängs den av automatiskt. Men Vader som är lite tuff tycker inte att han behöver sånna mesiga säkerhetsanordningar.

Men är inte hans ljussabel avstängd när han väl plockar upp den?

#33 Melvin

Melvin

VIP

• Medlem
  • PluppPluppPlupp
  • 60 Inlägg:

Skriven 23 mars 2004 - 14:24

Det kanske är så att de flesta lasersvärd har nån säkerhets anordning på sig a la skotrar så att när man tappar greppet så stängs den av automatiskt.

Ja, förmodligen finns det något beslutande organ i galaxen angående hälsofarliga produkter.

#34 Off The Ground

Off The Ground

Inaktiv sedan dec 2005

• Medlem
  • 3 320 Inlägg:
  • Plats:Uppsala

Skriven 23 mars 2004 - 16:44

Är det förresten bara jag som tror att jag vet hur det känns att hålla i en ljussabel?

Jag inbillar mig att det är lite av känslan av när man håller i en elvisp, kan tänka mig att ljudet och vibrationerna är nåt åt det hållet.

Ljudet kanske, men jag vet inte om jag tror att det vibrerar så mycket.

Jag tänkte mig mer att det känns som om man håller i något som är mycket kraftfullt, men samtidigt lätt, så att man kan svinga det. Inte så lätt att beskriva i ord.....

Jag vet att det heter ljussabel, men det låter så mycket bättre att säga lasersvärd. :P

#35 whatever

whatever

HOOLIGANS

• Medlem
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 841 Inlägg:
  • Plats:Lidingö

Skriven 23 mars 2004 - 18:40

Men är inte hans ljussabel avstängd när han väl plockar upp den?

Svar: Han håller ju in knappen med hjälp av kraften pucko! :P

#36 Sphear

Sphear

Medlem

• Medlem
  • PluppPlupp
  • 17 Inlägg:

Skriven 26 mars 2004 - 10:20

NEJ! JAG RÖSTADE FEL! Jag råkade slinta på touchpadden och trycka Annan, men jag ville rösta lila. Jaja, sånt händer.

#37 Ralle-San

Ralle-San

Live Hard.. Die Young..

• Medlem +
  • 2 734 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Plats:Kungsbacka

Skriven 09 januari 2005 - 00:31

Jag skulle vilja ha ett sånt dubbel svärd som Darth maul har i episod 1 med vit färg.

#38 Street

Street

Artibeus

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPluppPlupp
  • 1 350 Inlägg:

Skriven 09 januari 2005 - 00:38

Lila är ju mäktigast!!! :P

#39 Zephiennia

Zephiennia

Och mitt i allt ska man veta vad man vill

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 414 Inlägg:
  • Plats:Karlstad

Skriven 09 januari 2005 - 02:56

Utan tvekan lila, alla andra ser ju ut som delar av nån neonskylt...

#40 Besserwisser

Besserwisser

The Man The Myth The legend

• Medlem
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 154 Inlägg:

Skriven 14 mars 2005 - 15:07

()===()=============

Blå offcorse :up:

#41 Zen

Zen

VIP

• Medlem
  • PluppPluppPlupp
  • 42 Inlägg:

Skriven 25 april 2005 - 12:55

Blå, genom filmerna verkar det som om dom mer erfarna och visa jediriddarna har blåa ljussablar.

#42 Street

Street

Artibeus

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPluppPlupp
  • 1 350 Inlägg:

Skriven 25 april 2005 - 15:33

Blå, genom filmerna verkar det som om dom mer erfarna och visa jediriddarna har blåa ljussablar.

Hmm, kansket det..Fast Mace Windu har ju lila och han är ju hyfsat erfaren.Han borde ju vara i samma klass som Obi iaf, och han har blå..Så jag tror inte din teori stämmer!!

#43 Filmnörd

Filmnörd

VIP

• Medlem
  • PluppPluppPlupp
  • 53 Inlägg:

Skriven 26 april 2005 - 11:49

Lila knäcker ju allt, tyckte som liten mest om blå men det har ändrats, eftersom lila nog är den ovanligaste färgen. Skulle kunna vara kul med några nya färger typ som orange, rosa, turkos eller varför inte grått :P

#44 Zen

Zen

VIP

• Medlem
  • PluppPluppPlupp
  • 42 Inlägg:

Skriven 27 april 2005 - 10:21

orange skulle vara coolt, men kanske lite åt sith hållet.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare