Jump to content

Bästa ljussabelstriden


Franslingonkrans

Bästa ljussaberstriden  

43 members have voted

  1. 1. Bästa ljussaberstriden

    • Qui Gon Jin- Darth Maul
      0
    • Qui Gon Jin/ Obi Wan Kenobie- Darth Maul
      9
    • Anakin Skywalker/ Obi Wan Kenobie- Count Dooku
      1
    • Master Yoda- Count Dooku
      9
    • Obi Wan Kenobie- Darth Vader
      2
    • Luke Skywalker- Darth Vader Round 1
      5
    • Luke Skywalker- Darth Vader Round 2
      17


Rekommenderade inlägg

  • Svar 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vilken är den bästa ljussabel striden i filmerna hitils?

Språkfascisten: Varför är "ljussabelstriden" ett ord i rubriken och två i inlägget? :P:P

 

Förövrigt så är det slutstriden mellan Luke och Vader i RotJ. Efter det så kommer deras fight i ESB och sen vaders och obi-wans i ANH.

 

I de nya filmerna så har det blvit mycket mer akrobatiskt, men knappast bättre. GL kan helt enkelt inte måla upp stämmningsfulla scener nu för tiden.

 

När man ser Yoda hoppa runt så kanske man skrattar lite och beundrar tekniken som skapat scenen. När man ser Vader och en ursinnig Luke strida i siluett så ryser man. Jag kan helt enkelt inte förstå att det är samma man som skappat de båda scenerna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Bästa striden när det kommer till häftig uppvisning och intensitet tycker jag är Darth Maul - Qui Gon/Obi Wan...men snackar man stämmning och spänning är det Darth Vader - Luke i ROTJ som är absolut bäst..om jag måste bestämma mig för endast en väljer jag den sistnämda

Ändrad av frodo_lives
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag röstade på ROTJ-fighten mellan Vader och Luke. Mycket mäktig scen och väldigt stämningsfull. Riktig Star Wars-anda.

Jag gillade även striden i Episod 1, vilket jag tyckte var filmens största behållning, men som Achtung säger så är det för mycket akrobatik och ingen känsla. Känns som att en annan regissör har regisserat den scenen.

 

Yoda är skrattretande dålig när han hopapr runt som en grön dvärgrambo och Dooku mot Anakin känns stelt, tråkigt och intetsägande.

 

Det var bättre förr...

Link to comment
Share on other sites

den givna ettan måste vara Obi Wan och Qui Gon VS. Darth Maul som klart är den bästa ljussabel-or-however-you-spell-it scenen (och musiken gör den inte sämre) men jag måste säga att Yoda - Count Dooku är en frän scen den med! kanske inte samma känsla som äldre scener, för nej, den känns inte lika verklig... men yoda är riktigt söt där han skuttar runt och voltar som aldrig förr och det gör den till kanske roligaste scenen i Star Wars historia ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
men yoda är riktigt söt där han skuttar runt och voltar som aldrig förr och det gör den till kanske roligaste scenen i Star Wars historia  ;)

Jag vill inte vara nedlåtande, men jag tycker att Yoda förlorade all respekt som han hade efter ljussabelscenen i tvåan. Han fick publiken att glömma allt som han stod för. Lugn, respekt och visdom.

Från denna stadie övergick till att vara en vild och mordlysten liten sak. Jag kommer aldrig att kunna se på Yoda som jag gjorde innan jag såg episod 2. Men självklart är det bara vad jag tycker.

Link to comment
Share on other sites

men yoda är riktigt söt där han skuttar runt och voltar som aldrig förr och det gör den till kanske roligaste scenen i Star Wars historia  ;)

Jag vill inte vara nedlåtande, men jag tycker att Yoda förlorade all respekt som han hade efter ljussabelscenen i tvåan. Han fick publiken att glömma allt som han stod för. Lugn, respekt och visdom.

Från denna stadie övergick till att vara en vild och mordlysten liten sak. Jag kommer aldrig att kunna se på Yoda som jag gjorde innan jag såg episod 2. Men självklart är det bara vad jag tycker.

ja för min respekt förlorade han iaf inte genom att visa vad han kan! har enbart längtat efter att se min favvo jedi mästare släppa loss så som han gjorde...

Link to comment
Share on other sites

men yoda är riktigt söt där han skuttar runt och voltar som aldrig förr och det gör den till kanske roligaste scenen i Star Wars historia  ;)

Jag vill inte vara nedlåtande, men jag tycker att Yoda förlorade all respekt som han hade efter ljussabelscenen i tvåan. Han fick publiken att glömma allt som han stod för. Lugn, respekt och visdom.

Från denna stadie övergick till att vara en vild och mordlysten liten sak. Jag kommer aldrig att kunna se på Yoda som jag gjorde innan jag såg episod 2. Men självklart är det bara vad jag tycker.

Det är visst nästan bara jag på hela jorden som gillar den striden.... :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag vill inte vara nedlåtande, men jag tycker att Yoda förlorade all respekt som han hade efter ljussabelscenen i tvåan. Han fick publiken att glömma allt som han stod för. Lugn, respekt och visdom.

Från denna stadie övergick till att vara en vild och mordlysten liten sak. Jag kommer aldrig att kunna se på Yoda som jag gjorde innan jag såg episod 2. Men självklart är det bara vad jag tycker.

joo, så han utstrålade lugn och visdom när han lekte med ficklampan i "Imperiet slår tillbaka" :huh: är det det du menar? hehe... neeh! enligt mig är det i episoderna snarare än i dom gamla filmerna han har vunnit respekt!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...