Jump to content

Filmer du just sett ! Bra och dåliga (Del 1 och 2!)


Czechflash

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Badlands (1973)

Terrence Malicks första långfilm. En sorts Bonnie & Clyde fast helt utan känsla, nerv eller poäng. Malick gör mig besviken igen. Liksom Den tunna röda linjen så tycker jag inte det här var nån höjdare. När det enda positiva man kommer att tänka på är att det är mycket vackert foto, så brukar det oftast betyda att man sett en rätt så dålig film. Påminner en hel del om Antonionis Zabriskie Point (1970) om nu nån sett den. Slutet i den filmen var så ballt att den fick en trea i betyg men till Badlands blir det inte mer än 2/5.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 18,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Czechflash

    4860

  • Jojje

    1240

  • Plox

    1056

  • roadwarrior

    911

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag såg Fotboll för Buddha på en skolbio. Jag tyckte personligen att den var urtrist, höll på att somna, samma sak var det när jag såg Gökboet första gången. Men sedan har jag visserligen stött på folk som tycker att den är otroligt bra, så jag tycker att du ska se den för att få en egen uppfattning, det är som sagt en smaksak.

 

//filmis

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
så jag tycker att du ska se den för att få en egen uppfattning

Just det, det hade jag kunnat gjort om jag spelat in filmen igår!

 

Jag ville att nån skulle säga att det var skit, så kunde jag bara glömma det hela. Jag väljer att bortse från din sista mening, Filmlover. Du tyckte den var urtrist. Jag litar på dig. I och för sig, Gökboet är ju mycket bra... Doh. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte den var trist första gången jag såg den, och då var jag typ 11 eller nåt, så du förstår. Nu tycker jag att den är jättebra.

Och du gör rätt i att lita på mig när jag säger att Fotboll för Buddha är dålig. Inget att sträva efter.

 

//eleni

Link to comment
Share on other sites

Såg igår Sum of all fears med den nya hollywood hunken (av någon anledning?!?!) Ben Afflec och veteranen Morgan Freeman i huvudrollerna.

 

Filmen kunde ju blivit intressant speciellt med det aktuella temat med terrorister och så vidare, men är tyvärr ett ointresant misslyckande att göra en spionthriller. Filmens intrig går ut på att den unge Jack Ryan (i andra filmer spelad av bla Harrison Ford och Alec Baldwin) dras från skrivbordet som CIA analytiker och in i hetluften tillsammans med mentorn Freeman i spetsen. Efter att ryssland bytter president börjar en rad angrepp emot bl a Tjejenien och allt pekar emot ryssland. Jack Ryan tror dock annorlunda

 

Innehåller tex en fräck atombombsscen, men inte mycket mer. Segt tempo en dålig afflec med noll utstrålning och överhuvudtaget ganska amatörmässigt. Morgan Freeman är dock alltid bra och mentor mentaliteten han hade med Brad Pitt i Seven finns här också fast bara åt ena hållet, för Afflec är verkligen inte bra.

 

Kanske är överkritisk, men idag är en sådan dag.

 

+2/5 får den

Ändrad av roadwarrior
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag har sett Freddy Got Fingered med en sjuk Tom Green

(och väldigt dålig skådespelare).

Filmen var inte bra, men innehöll några få roliga scener, mest sjuka dock.

En scen jag skrattade åt var när en grannpojke kom utspringande till

bilen som Tom Green satt i, och snubblade ! Han slog huvudet

i bildörren, haha. Ja, det var faktiskt riktigt kul...

 

Men den får ändå 1 av 5 av mig. Se på egen risk :D

 

Jag har även sett Robert De Niro i City by the Sea som jag

inte hade några förväntningar på efter att ha läst att den inte skulle

vara något att ha. Det var inte så mycket action som jag trodde, istället

var det ett drama med lite action. James Franco, som spelar sonen,

gör en bra insats som knarkare och De Niro är alltid sevärd och höjer filmen.

Filmen börjar lovande, men istället för att bli spännande fokuseras det

mesta på personernas bakgrund, vilket blir lite tråkigt i längden.

Gillar man Robert De Niro (som jag), ska man se filmen.

 

Jag ger filmen +2 av 5 eller -3 av 5, svårt att bestämma mig.

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

Tom Green är ju en helt sinnesrubbad idiot som jag aldrig i livet skulle vilja umgås med, eller ens veta av. Road Trip tycker jag är en skitdålig film, med en ganska rolig handling, men som de totalsabbar.

 

Jackass är däremot en helt annan femma. Vilka underbara människor. Älskar Jimmy Knoxville. :D

Link to comment
Share on other sites

A.I

 

Jag såg senast Artificiell intelligens och jag måste säga tt det var en underlig film. Filmen börjar ganska bra, i mitten blir den skitdålig med den där konstiga cirkusen, slutet av filmen är sisådär.

 

Jag måste nog ge den här filmen ett minus. Den var dessutom förbaskat lång. Man trodde den skulle ta slut flera gånger.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...