Jump to content

Skådespelare


Rekommenderade inlägg

Jag gillar det skarpt...

Tycker att det kan vara skönt om man inte berättar hela historien från boken, det blir liksom mer spännande för oss...

Tycker också att boken har lite av ett annat budskap än filmen eller snarare: Boken har fler och mer omfattande budskap än filmen.

I filmen förstår jag budskapet som att det är svårt att motstå makt och ondska men i boken så finns det mycket mer så att man förstår det hela. Det framgår i boken att Faramir inte känner på samma sätt som Boromir och att han inte har samma synsätt, då han fått hjälp av gandalf som tidigare nämnts.

 

I filmen är det annorlunda. Han ses som Boromirs bror som är lika dan som Boromir fast kanske svagare till sinnet till en början. Pga detta så bör han falla för samma frestelse som boromir. Även om man visste att Faramir inte ägde samma maktbegär så tycker jag inte att filmen har redogjort det tillräckligt bra så att man förstår att en person med mindre maktbegär inte hyser samma åtrå till ringen. Ringen har en otrolig dragningskraft och är ett farligt objekt för alla, särskilt för människor.

Faramir kunde nog ha varit hur god som helst men enligt den här filmen så tror jag ändå att det blev bäst som det blev. Det blev lite av ett antiklimax i slutet där också vilket gjorde det lite effektfullt med enter och ryttare som alla segrar...

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har Liv tyler gått och gift sig med sångaren i gruppen spacehog (va e det för en grupp?) Då var det kört för egen del :D hehe

Spacehog är en brittisk-amerikansk rockgrupp som hade en hit i Sverige våren 1996 med låten "In the meantime". Vad jag vet ligger de lite i altrock/postgrunge-facket, jag kommer bara ihåg "In the meantime".

 

Dewil

Link to comment
Share on other sites

viggo mortensen är med i 28 dagar, en film om alkoholister på ett rehabiliteringscenter, med sandra bullock i huvudrollen. den är inte speciellt bra (jag är över huvud taget inte förtjust i filmer som inhyser bullock), men ganska trevlig för-stunden-underhållning.

 

elijah wood har en rätt rolig roll som mesig seriemördare i chain of fools (en film som för övrigt är gjord av svenska Traktor). det är väl kanske inte heller nån höjdarfilm men den är rätt så rolig ändå.

annars kan jag verkligen rekommendera the ice storm, av ang lee som han också är med i.

Ändrad av ovän
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jag tycker Peter har lyckats bra med rollsättningen .

Viggo är ju klockren som Aragorn .

Ingen kunde spelat Saruman/Gandalf bättre än legenderna .

 

Tycker lite synd bara att de dödade av Sean Bean i 1:an . Han hade gärna fått en roll som var kvar längre . Tycker han har bättrat på sig i sina senaste filmer .

 

Jag undrar om det är samma som spelar Gollum som spelade E.T ? ? ? Erkänn det finns en vis likhet i kroppsspråket .

 

 

 

 

PS. det sista var ett skämt Ds.

Link to comment
Share on other sites

Måste säga att jag håller med dig.

Jag har bara sett några av Sean Beans filmer, men rollen som Boromir gör han bättre än någon annan jag kan tänka mig.

 

Så det blir dubbla känslor, den första är att han ska vara Boromir för han gör honom så levande.

Den andra säger: Ge honom en huvudroll istället!

 

Sedan medlar jag och kommer fram till: Han ska vara Boromir, men i TT (Extended edition får det bli) och ROTK (och ROTK EE) ska det vara så många återblickar med Boromir inblandad att jag ska tappa räkningen.

 

:up:

 

Sedan måste man ju också ge en eloge till Christopher Lee som gör en perfekt Saruman. Respektingivande, grym men listig.

 

Även Karl Urban (gud, vad jag stör mig på det namnet.... fortfarande!) gör en härlig Eomér.

Link to comment
Share on other sites

Han verkar mest göra bra biroller, Sean Bean. Golden Eye, Equilibrium och FOTR. Har han gjort nån huvudroll i nån bra film?

 

Han ska visst spela Odysseus i Troy.

Knäppte på en film för långe sedan om någon rysk officer tror jag det var, blev inte alls fäst vid filmen men det verkade faktiskt som om bean hade huvudrollen, är det någon som har någon aning om vad det kunde ha varit?

Link to comment
Share on other sites

Han verkar mest göra bra biroller, Sean Bean. Golden Eye, Equilibrium och FOTR. Har han gjort nån huvudroll i nån bra film?

Han gjorde huvudrollen i "Bravo 2-0 " som är baserad på verkliga händelser .

Sean spelar Andy McNab som var en riktig SAS-soldat på olika uppdrag runt om på jorden .

Filmen handlar om ett sådant där hans styrka är ett divertionsförband som går in och utför sabotage inför invationen i Gulf-kriget .

 

Efter man har läst hur de killarna tränar så inser man att man de har råg i ryggen .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...