Jump to content

Matrix: Revolutions


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • Svar 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Revolutions kommer nog dra med sej en hel del från reloaded, om man bortser från fortsättningen :) , Zion och den så kallade "verkliga världen" lär ju bara vara en till simulation, detta tror jag därför att:Neo stoppar "Sentinals" med enbart sin tankekraft, och "Smith" för över sitt fyfiska tillstånd i en människa utanför matrix.

Menmen ,.. inte för att jag har något fanatiskt intresse, och kallar mina gissningar "teorier"

Link to comment
Share on other sites

....O just det, angående "kyssen" i ettan, varför skulle han få något?, utom saliv i munnen?Jag tror hela skvensen skulle bevisa hur mycket han skiljde sej från mängden och att han värkligen var "den utvalde", eftersom oraklet tydde på att mannen hon skulle älska skulle vara den utvalde,.

Annars var det väl bara en dramatisk scen.

 

 

Eller för att citera en pubertets kompis till mej:

"Han kanske fick sån bonge att han vakna till liv igen" :huh:

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till kyssen var inte att han skulle få nånting. Saken var vad jag förstår att Persephone(tror jag att hon hette) var ett program skapat för att förstå männskliga känslor men var misslyckad. Det hon ville med kyssen var att förstå hans kärlek till trinity. Det har jag uppfattat från bland annat en intervju jag såg med bellucci.

Link to comment
Share on other sites

Orkar inte skriva så långa inlägg som alla andra här .

 

Hoppas bara man får se lite mer combat i 3:an . Speciellt med de där stora robotarna som ngn red på som vaktade dockningsdörrarna i Zion.

Men jag tyckte jag skymtade en sådan i Trailern .

 

Bortsett från lite fräcka scener och effekter + att min nya drömkvinna Monica Bellucci är med så tycker jag fortfarande att 1:an Rular !!!!!!

Link to comment
Share on other sites

här är min förklaring till:

Reloaded och Revolutions utspelar sig innan slutscenen i Matrix (ni vet den där Neo flyger iväg, jämför klockan från slutet i matrix1 och klockan i reloaded) jag tror också att Neo kontrollerar Matrix det var därför han kunde slå ut robotarna i slutet av reloaded och det kan också ha varit därför han hamnade i koma (för att han vet alltså).

 

kanske blev för flummigt... :smartass:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ledsen för dubbelinlägget !

 

SPOILERVARNING ! ! ! !

 

Men jag kom att tänka på en sak . Är det ngn mer än jag som är skeptiska till att tvillingarna är döda ? Tyckte det rundades av fort i landsvägsscenen . Känns som de kan dyka upp igen framöver , de var ju förövrigt rätt coola ! ! !

 

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Ledsen för dubbelinlägget !

 

SPOILERVARNING ! ! ! !

 

Men jag kom att tänka på en sak . Är det ngn mer än jag som är skeptiska till att tvillingarna är döda ? Tyckte det rundades av fort i landsvägsscenen . Känns som de kan dyka upp igen framöver , de var ju förövrigt rätt coola ! ! !

 

:cool2:

Mm, jag blev det så fort jag såg explosionen. Tvillingarna kunde lika gärna ha blivit spöken igen och överlevt. Jag gissar på att man kommer att få se dem igen i trean, men jag hoppas in på det eftersom jag inte tyckte att de passade riktigt i Matrix. Spöken ska inte finnas där, enligt mig.

 

Karaktärer som jag vill se mer av i trean är Niobe och Ghost, huvudkaraktärerna i tv-spelet. Jag gillade dem där och de är säkert lika sköna om de får lite utrymme i filmen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...