Jump to content

Filmtips på TV


Jojje

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Peo, om du kan så får du gärna ta bort Romeroskräckis som undertitel för denna tråd (jag verkar inte kunna göra det själv). Filmen har ju redan visats men vi kan ju använda denna tråd för att tipsa om kommande TV-program i fortsättningen också.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Kanal 5, 23:15, ikväll! Femman kan som sagt överraska ibland...

 

Getaway - rymmarna

Amerikansk action från 1972 av actionmästaren Sam Peckinpah. Handling: Den professionelle förbrytaren McCoy släpps ur fängelset på villkor att han genomför en stor kupp. Han vet inte att hans fru har ett finger med i spelet och att han måste vinna ett mindre krig mot både poliser och skurkar för att komma undan. I rollerna: Steve McQueen, Ali MacGraw, Ben Johnson. Regi: Sam Peckinpah. Originaltitel: The Getaway.

Link to comment
Share on other sites

såg den howe, superb film med suveränt skådespeleri. Tämligen tragisk, men mycket välgjort....

 

Tänkte bara tipsa om Att french connection- lagens våldsamma män (GRR DEN HAR JAG NYLIGEN KÖPT) den går på fyran frdag nästa vecka och den är klart sevärd, ni kan kolla in min recension på "recensera mera". Konstigt att tv4 sänder en bra film för en gångs skull, men deras sändningstider för bra saker är ju som vanligt usla, 23.30 någon gång skullle den sändas

 

Missa den inte!!! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Och jag som köpt båda, typiskt kunde de inte annonserat det, läste i aftonbladet om bra filmer som skulle gå och de var inte ens nämnda, kasst.

 

Fast det är ju o andra sidan kul och ha på dvd. Fick dem föresten i födelsedag så det blev inga utlägg ändå.

 

Mystiskt att tv4 sänder dem typ mitt i natten, de borde ju räknas som lite bättre än så, men de måste ju ha alla sina skit program på bästa sändningstid, hem till midgård tex :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Håller med, men det är precis som Kanal 5 gör. De sänder också

en del bra filmer på natten. Iof gör det inget när det är helg...

Förresten, TV4 visar också Insider (vad har hänt !?).

Den visas söndagen den 23:e februari Kl. 21.00.

 

Och Brubaker från 1980 med Robert Redford fredag den 21:a februari Kl. 00.15. Kan den vara sevärd ?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Kanal 5 ikväll 23:50. Sent förstås eftersom det är kanal 5, men det finns ju alltid video...

 

23:50 Inte en chans (Straight time)

Amerikansk action från 1978. Efter sex år i fängelse bryter Max Dembo mot reglerna redan första natten och tar in på ett hotell. Trots sin övervakare är Max snart inne på brottets bana igen. I rollerna: Dustin Hoffman, Harry Dean Stanton, Gary Busey. Regi: Ulu Grosbard.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...