Jump to content

EE på bio?


Rekommenderade inlägg

  • Svar 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag såg rotk EE igår, jag blev faktiskt mkt besviken!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPOILER!

 

Sarumans sorti väl ok, men inte mer..Gandalfs möte med häxmästaren, Umbars pirater och saurons språkrör var ju helt för korta, ca 1-2 min på varje del, och inte lika coolt som jag förväntat mig heller..De andra små sakerna var ok,de ha jag ju inte förväntat mig så mkt av heller..

Alltså väldigt besiken!!

 

SPOILER END!

Ändrad av Hero
Link to comment
Share on other sites

Har också kollat in EE nu. Och jag tycker precis motsatt - filmen blir mycket, mycket bättre i den förlängda versionen. Om tempot (precis som i TT) ibland kändes lite väl snabbt i den vanliga versionen så rättas allt sånt till i EE. En fantastisk avslutning på en fantastisk trilogi. :up: Figuren man fick med var också otroligt fin och detaljerad, det bästa man fått med i Collectors Edition.

Link to comment
Share on other sites

Håller med Hero, efter att ha sett trailern till extended hade jag väldigt stora förväntingar på nämnda scener. Men nu förstår jag varför dom var bortklippta i bio versionen. Gandalfs konfrontering med Häxmästaren kommer i mitt tycke på helt fel ställe. Plus iaf till dom nya scenerna med de dödas armé och scenen med Saruman. Som dock känns dock kort och lite fel att Grima dödar Saruman så plöstligt. Slutsats. Filmen blir inte bättre i den förlängda versionen men den blir inte sämre heller.

Link to comment
Share on other sites

Såg EE igår och är faktiskt föga imponerad av de nya scenerna. Men ändå behövdes de för att göra filmen en aning mer fullständig, så de var långt ifrån misslyckade. Något som fångade mitt intresse däremot var extramaterialet. Gillade idén om att Sauron skulle framträda som Annatar, för att sedan få sin egen form och duellera mot Aragorn. Grym idé men avviker alltför mycket från orginaltanken...att vinna tid åt Frodo.

SSITS and peace out :P

Link to comment
Share on other sites

Köpte boxen den 10:e och kunde hålla mig ända till kvällen innan jag såg den ;).

 

Mitt omdöme är... blandat. En del karaktärer får mer utrymme och ges mer uttryck, för vissa (Éomer, Éowyn) till det bättre, för andra (Gimli) till det sämre. Jag tycker scener som nämns ovan mest blir billiga. Som med EE på 1:an fyllde sceneran ut på ett bra sätt, men med förlust av tempot. Jag minns allting fram till slaget vid pelennor som helt suveränt dramturgiskt; en ständig gradvis ökning av tempo och spänning ända till klimax (jag kom på mig själv med att undra hur fan det ska gå när häxmästaren mötte Gandalf, fast jag läst böckerna fyra gånger :rolleyes:). Detta gick förlorat i EE. Samtidigt kändes andra "delen" av bioversionen för kort, och det gör den inte nu.

 

Så, EE är helt klart värd att äga, men för första gången funderar jag på att även köpa korta versionen.

Link to comment
Share on other sites

Tyckte Rotk inte alls var bra när jag såg den på bio, nu när ee kommit tycker jag att den blir fullständig som någon skrev.

 

SPOIL men det förstår ni:

Saker jag tyckte var jäkligt sköna att ha med var bla.

# Läkandets hus

# En vandring genom mordor och inte bara hux flux igenom

# mer scener med faramir

# aragon tittar i palantiren

# Lite slagsmål efter det att dödens armé kommit och inte bara grönt slime över hela fältet,

# Merry som slåss, Grym!

# Eowyns dröm som egentligen dröms av faramir i boken

# Rohans väg till slagfältet.

 

Gillade inte riktigt sarumans scen, heller inte alla döskallar som började falla ifrån alla håll med en jävla massa trist dvärghumor. Däremot lite effektfullt när de står ensamma och möter skeppen (ingen Erechsten bara, borde ha funnits)..

 

Sedan får man ju tycka vad som helst om supartävling...

 

Men det här med häxmästaren.. Tycker ni verkligen inte att det var bra ändå? ang. tidpunkt så är den jämte boken helt rätt. Det sker precis när dörren slås in, det mesta verkar rätt kärvigt och gandalf verkar vara på väg ner... Då kommer Rohan. Som i boken, men är det bra? jag tycker det..

 

Vad tycker ni förresten om språkröret? Började nästan skratta åt ena, såg så jäkla ful ut!

Link to comment
Share on other sites

jag la också märke till att saurons språkrör var en aning komiskt, han smilade hela tiden lite ironiskt, knappast skräckinjagande.... men scenen med saruman var bra, ganska konstigt bara att de valde att han skulle dödas just där, men jag antar att de måste visa vad som händer med honom..

 

Sam´s och Frodo´s vandring genom mordor, precis som zoodiack sa, att den inte bara sker hux flux, det är nog en av de bästa sakerna med ee. Någon som såg vart saurons språkrör tar vägen med hästen efter det att aragorn huggit huvudet av honom? ser bara att the black gate öppnas och att aragorn och co rider tillbaka, men saurons språkrör ser man inte till? BTW så var extramaterialet underbart ju! ganska kul att få se det här om vilka starka band alla knöt till sina hästar, vissa t.ex aragorn köpte ju sina hästar. ganska ballt.

Link to comment
Share on other sites

Sköna små "påskägg" ingömda i dom två första skivorna också. Speciellt när Dominic Monaghan lurar Elijah Wood som verkar lite smått chockad ibland under intervjuen. Den andra med PJ var lite halvrolig ibland men inte i närheten av Gollums tacktal på TTT dvdn. Känns vädligt tomt nu när triologin är över, man ska väl aldrig säga aldrig det kommer säkert mera....

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...